26 mei 2016 in Food

De Amerikaanse supermarktketen Whole Foods Market, gespecialiseerd in biologische en natuurlijke voeding, heeft zopas de langverwachte eerste vestiging geopend van “365”, een compacter en goedkoper winkelconcept.

26 mei 2016 in Automotive

Na Opel-moeder GM vorig jaar hebben nu ook ’s werelds twee grootste autobedrijven ‑ Toyota en Volkswagen ‑ een alliantie gesloten met een digitaal taxiplatform. De autosector lijkt meer en meer in te zetten op een toekomst waarbij mensen geen auto meer bezitten.

 

26 mei 2016 in Mode

Modeketen McGregor heeft een nieuwe website gelanceerd, waarbij het gebruik maakt van een volledig nieuw platform. Daarbij werd onder andere gekozen voor een responsive design, dat ook zijn werk zal doen op mobiele platformen.

26 mei 2016 in Food

De familie Vandemoortele wordt opnieuw de enige aandeelhouder van de gelijknamige voedingsgroep, gespecialiseerd in bakkerijproducten, margarines en vetten. De familie koopt investeringsmaatschappij Gimv uit.

 

26 mei 2016 in Food

De helft van de Belgen gooit eten weg waarvan de houdbaarheidsdatum overschreden is, maar dat nog perfect eetbaar is. Daarom lanceert Tetra Pak een online zelftest voor consumenten en gaat het op zoek naar een alternatief voor de huidige regeling rond houdbaarheidsdata.

 

26 mei 2016 in Food

Verschillende grote visbedrijven, waaronder Birds Eye, fastfoodketen McDonald’s en de Britse supermarktketen Tesco, hebben een akkoord ondertekend dat de vissen in het noordpoolgebied moet beschermen.

 

26 mei 2016 in Vastgoed

Hasselt en Genk kunnen rekenen op 1,5 miljoen euro om hun handelskernen te versterken. Beide Limburgse centrumsteden gaven gehoor aan een oproep van Europa om innovatieve projecten in te dienen en vielen in de prijzen.

 

26 mei 2016 in Food

In supermarkten zijn ze stilaan een vertrouwd gezicht, maar nu duiken ze ook op bij almaar meer zelfstandige voedingswinkels: de automatische kassa’s, waarbij de handelaar niet meer in aanraking komt met het geld.

 

26 mei 2016 in Algemeen

Na amper vier maanden heeft het Brugse stadsbestuur haar beslissing, om de handelskern in het weekend autoluw te maken, alweer ingetrokken. Tot grote tevredenheid van de handelaars en Unizo.

 

26 mei 2016 in Automotive

Autodienstengroep D’Ieteren, in België onder meer invoerder van de Volkswagen-merken en in Nederland eigenaar van de beglazingsbedrijven Autotaalglas en GlasGarage, heeft het eerste kwartaal beter gepresteerd dan algemeen werd verwacht.

 

Food

De Amerikaanse supermarktketen Whole Foods Market, gespecialiseerd in biologische en natuurlijke voeding, heeft zopas de langverwachte eerste vestiging geopend van “365”, een compacter en goedkoper winkelconcept.

  • De familie Vandemoortele wordt opnieuw de enige aandeelhouder van de gelijknamige voedingsgroep, gespecialiseerd in bakkerijproducten, margarines en vetten. De familie koopt investeringsmaatschappij Gimv uit.

     

  • De helft van de Belgen gooit eten weg waarvan de houdbaarheidsdatum overschreden is, maar dat nog perfect eetbaar is. Daarom lanceert Tetra Pak een online zelftest voor consumenten en gaat het op zoek naar een alternatief voor de huidige regeling rond houdbaarheidsdata.

     

  • Verschillende grote visbedrijven, waaronder Birds Eye, fastfoodketen McDonald’s en de Britse supermarktketen Tesco, hebben een akkoord ondertekend dat de vissen in het noordpoolgebied moet beschermen.

     

Mode

Modeketen McGregor heeft een nieuwe website gelanceerd, waarbij het gebruik maakt van een volledig nieuw platform. Daarbij werd onder andere gekozen voor een responsive design, dat ook zijn werk zal doen op mobiele platformen.

  • Accessoireketen Claire’s heeft in het eerste kwartaal een stevige daling van zijn omzet moeten incasseren. Het Amerikaanse bedrijf wijt de daling voornamelijk aan slechte wisselkoerseffecten en het sluiten van een aantal winkels.

     

  • Het Zweedse H&M heeft opnieuw een grote naam binnen gehengeld om een exclusieve collectie te maken voor de keten. Ditmaal heeft H&M een samenwerking afgesloten met het Parijse modehuis Kenzo.

     

  • De Nederlandse kledingketen Sissy-Boy gaat werk maken van expansie in België. Zo opende het in maart al een tweede vestiging in Hasselt en binnenkort moeten daar nog eens drie nieuwe winkels bijkomen.

     

Back to top