Selexion past campagne aan na kritiek Test-Aankoop

Selexion past campagne aan na kritiek Test-Aankoop

De elektroketen Selexion heeft haar campagne rond het WK Voetbal aangepast. Ze heeft op haar website duidelijk gemaakt dat het de aankopen van ‘slechts’ 1.500 supporters terugbetaalt als de Belgische ploeg de finale wint.

Test-Aankoop vindt campagne misleidend

Selexion kreeg zware kritiek van de consumentenorganisatie Test-Aankoop. In radiospotjes liet de keten horen dat ze de aankopen van de supporters zou terugbetalen als de Rode Duivels erin slagen om wereldkampioen voetbal te worden. Hieraan zijn weliswaar voorwaarden verbonden, die niet vermeld werden in de spots.

 

Zo worden er slechts 1.500 aankopen terugbetaald. Bovendien gebeurt de terugbetaling alleen als de Rode Duivels op het tornooi minstens vijftien doelpunten hebben gescoord. Misleidend dus, oordeelde Test-Aankoop: “Misschien zouden sommigen niet hebben gekocht bij Selexion, mochten ze dit op voorhand geweten hebben.”

 

Euronics past website aan

Euronics, het bedrijf achter Selexion, heeft inmiddels al gereageerd op de klacht. “Een radiospot is te beperkt in de tijd om de actievoorwaarden in hun geheel uiteen te zetten, zodat Selexion dit via een ander marketingmateriaal toevoegt - zoals op www.iksupportermee.be. Bovendien speelt de regeling ook in het voordeel van de klant: als de Belgische ploeg de finale haalt maar niet wint, wordt 50% van de aankoop terugbetaald. Dat is niet te horen in de spot”, heet het.

 

Euronics betreurt dan ook dat Test-Aankoop het bedrijf niet heeft gecontacteerd vooraleer haar ongenoegen in de pers te ventileren. Zelf heeft het immers geen klachten ontvangen. Wel toonde het zich bereid om op zijn website meteen te stellen dat er slechts 1.500 winnaars zijn.

 

De wedstrijd geldt voor wie van 12 mei tot en met 26 juni 2014 bij Selexion koopt, zijn gegevens oplaadt via iksupportermee.be en antwoordt op een schiftingsvraag.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Media Saturn lanceert eerste volledig virtuele winkelwereld

21/11/2017

Klanten van Saturn, dat samen met Media Markt deel uitmaakt van de groep Media Saturn, kunnen voortaan hun VR-bril opzetten om de producten in twee virtuele omgevingen te bekijken. De koop ook afronden in VR is voorlopig nog niet mogelijk.

Krëfel neemt meerderheid in IT-speler Tones

17/11/2017

Krëfel heeft een meerderheid genomen in het Mechelse Tones, een keten met vier winkels die gespecialiseerd is in IT en multimedia. Door die overname wil Krëfel zijn aanbod in die sectoren verder uitbreiden.

Service is de sleutel voor jarig Keymusic

10/11/2017

De fysieke muziekwinkel heeft zeker nog bestaansrecht, zegt CEO Francky Dedeyne van Keymusic, dat zijn 25e verjaardag viert. "Als je oplossingen verkoopt, speelt prijs minder", stelt hij. Groei komt uit een franchiseconcept, bovendien lonkt het buitenland.

Pieter Haas, CEO Ceconomy: "Wij verkopen een digitaal leven aan de consument"

03/11/2017

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, heeft de sleutel in handen voor de verdere consolidatie van de elektronicasector in Europa. De retailer wordt een verkoper van diensten en oplossingen: “We helpen mensen de juiste beslissingen te nemen.”

Ceconomy groeit verder in transitiejaar

26/10/2017

In het vierde kwartaal van zijn boekjaar is Ceconomy, voorheen onderdeel van de Duitse Metro Group, met 4,6% gegroeid naar 5,264 miljard euro. Vooral online zette het moederbedrijf van onder andere Media Markt grote stappen.

Mister Genius start Vlaamse expansie in Mechelen

23/10/2017

Mister Genius, een winkelketen voor onder andere pc- en smartphoneherstellingen, opent vandaag een winkel in Mechelen. Die moet voor de Waalse keten een aanzet zijn voor een flinke expansie ten noorden van de taalgrens.

Back to top