Selexion past campagne aan na kritiek Test-Aankoop

Selexion past campagne aan na kritiek Test-Aankoop

De elektroketen Selexion heeft haar campagne rond het WK Voetbal aangepast. Ze heeft op haar website duidelijk gemaakt dat het de aankopen van ‘slechts’ 1.500 supporters terugbetaalt als de Belgische ploeg de finale wint.

Test-Aankoop vindt campagne misleidend

Selexion kreeg zware kritiek van de consumentenorganisatie Test-Aankoop. In radiospotjes liet de keten horen dat ze de aankopen van de supporters zou terugbetalen als de Rode Duivels erin slagen om wereldkampioen voetbal te worden. Hieraan zijn weliswaar voorwaarden verbonden, die niet vermeld werden in de spots.

 

Zo worden er slechts 1.500 aankopen terugbetaald. Bovendien gebeurt de terugbetaling alleen als de Rode Duivels op het tornooi minstens vijftien doelpunten hebben gescoord. Misleidend dus, oordeelde Test-Aankoop: “Misschien zouden sommigen niet hebben gekocht bij Selexion, mochten ze dit op voorhand geweten hebben.”

 

Euronics past website aan

Euronics, het bedrijf achter Selexion, heeft inmiddels al gereageerd op de klacht. “Een radiospot is te beperkt in de tijd om de actievoorwaarden in hun geheel uiteen te zetten, zodat Selexion dit via een ander marketingmateriaal toevoegt - zoals op www.iksupportermee.be. Bovendien speelt de regeling ook in het voordeel van de klant: als de Belgische ploeg de finale haalt maar niet wint, wordt 50% van de aankoop terugbetaald. Dat is niet te horen in de spot”, heet het.

 

Euronics betreurt dan ook dat Test-Aankoop het bedrijf niet heeft gecontacteerd vooraleer haar ongenoegen in de pers te ventileren. Zelf heeft het immers geen klachten ontvangen. Wel toonde het zich bereid om op zijn website meteen te stellen dat er slechts 1.500 winnaars zijn.

 

De wedstrijd geldt voor wie van 12 mei tot en met 26 juni 2014 bij Selexion koopt, zijn gegevens oplaadt via iksupportermee.be en antwoordt op een schiftingsvraag.

Tags: