Selexion past campagne aan na kritiek Test-Aankoop | RetailDetail

Selexion past campagne aan na kritiek Test-Aankoop

Selexion past campagne aan na kritiek Test-Aankoop

De elektroketen Selexion heeft haar campagne rond het WK Voetbal aangepast. Ze heeft op haar website duidelijk gemaakt dat het de aankopen van ‘slechts’ 1.500 supporters terugbetaalt als de Belgische ploeg de finale wint.

Test-Aankoop vindt campagne misleidend

Selexion kreeg zware kritiek van de consumentenorganisatie Test-Aankoop. In radiospotjes liet de keten horen dat ze de aankopen van de supporters zou terugbetalen als de Rode Duivels erin slagen om wereldkampioen voetbal te worden. Hieraan zijn weliswaar voorwaarden verbonden, die niet vermeld werden in de spots.

 

Zo worden er slechts 1.500 aankopen terugbetaald. Bovendien gebeurt de terugbetaling alleen als de Rode Duivels op het tornooi minstens vijftien doelpunten hebben gescoord. Misleidend dus, oordeelde Test-Aankoop: “Misschien zouden sommigen niet hebben gekocht bij Selexion, mochten ze dit op voorhand geweten hebben.”

 

Euronics past website aan

Euronics, het bedrijf achter Selexion, heeft inmiddels al gereageerd op de klacht. “Een radiospot is te beperkt in de tijd om de actievoorwaarden in hun geheel uiteen te zetten, zodat Selexion dit via een ander marketingmateriaal toevoegt - zoals op www.iksupportermee.be. Bovendien speelt de regeling ook in het voordeel van de klant: als de Belgische ploeg de finale haalt maar niet wint, wordt 50% van de aankoop terugbetaald. Dat is niet te horen in de spot”, heet het.

 

Euronics betreurt dan ook dat Test-Aankoop het bedrijf niet heeft gecontacteerd vooraleer haar ongenoegen in de pers te ventileren. Zelf heeft het immers geen klachten ontvangen. Wel toonde het zich bereid om op zijn website meteen te stellen dat er slechts 1.500 winnaars zijn.

 

De wedstrijd geldt voor wie van 12 mei tot en met 26 juni 2014 bij Selexion koopt, zijn gegevens oplaadt via iksupportermee.be en antwoordt op een schiftingsvraag.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Leapp maakt doorstart in Nederland

20/07/2018

Leapp , een retailer van tweedehands Apple-toestellen, maakt in Nederland een doorstart onder leiding van het investeringsbedrijf van de oprichter. Begin juni ging de keten failliet, maar eind juli zou ze al opnieuw starten.

Samsung maakt zich zorgen over eigen groei

06/07/2018

Technologiegigant Samsung is niet positief over de eigen resultaten. Het Zuid-Koreaanse bedrijf verwacht een niet al te geweldige groei in het tweede kwartaal van dit jaar: de verkoop van smartphones stelt teleur.

Matthias De Clercq van Coolblue naar Nexxworks

06/07/2018

Matthias De Clercq, de Belgische topman van Coolblue, verlaat het bedrijf om op 17 juli commercieel directeur te worden bij consultancybedrijf Nexxworks.

Ceconomy verkoopt zijn Russische divisie

21/06/2018

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, werd nooit succesvol op de Russische markt. Het heeft nu een ruildeal bereikt met de lokale elektroketen M.video, waarin het ook een participatie neemt.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

LVMH-topman Arnault pompt miljoenen in BackMarket

14/06/2018

BackMarket, een Franse start-up die zich positioneert als (super)marktplaats voor ‘refurbished’ ofte ‘opgelapte’ tweedehandse smartphones, tablets en laptops, heeft zopas 41 miljoen euro groeigeld opgehaald.