Carrefour test enkele rij bij kassa’s

Carrefour test enkele rij bij kassa’s

(update) Supermarktketen Carrefour gaat in België tests uitvoeren met een enkele rij bij de kassa's, om zo het gevoel weg te nemen dat je als klant in een trage rij bent gaan staan. De test gebeurt in twee Belgische hypermarkten.

80% is tevreden over enkele rij

Carrefour zegt dat het systeem al succesvol is ingevoerd in Frankrijk en Spanje, waar de meeste klanten tevreden zijn met de wijziging. Ook in België zijn de eerste reacties positief, met 80 procent van de klanten die zeggen dat ze het een verbetering vinden. De test wordt momenteel uitgevoerd in de Carrefour-hypermarkten van Bierges in Waals-Brabant en van Schoten in Antwerpen.

 

"Op de vloer wordt aangeduid hoe de klanten moeten aanschuiven. Een hostess zal hen informeren en helpen indien nodig. Via schermen wordt de klant gevraagd om te wachten tot er een kassa beschikbaar is en geïnformeerd naar welke vrije kassa hij zich mag begeven. Zo kunnen de klanten makkelijker doorstromen naar de vrije kassa", legt woordvoerder Vera Vermeeren het systeem uit.

 

"Tijdens de testperiode kunnen klanten kiezen tussen drie kassazones: de unieke wachtrij, de selfscan of de traditionele kassazones. Als de test na de proefperiode positief is, zou het systeem ingevoerd kunnen worden in alle Carrefour hypermarkten", klinkt het nog.

 

Bij het systeem met één wachtrij is het doel vooral het creëren van een gevoel van eerlijkheid, want er wordt vaak getwijfeld of het systeem echt sneller is. Zo hield ook Colruyt een tijdje een proefproject in drie winkels, maar dat werd afgevoerd toen bleek dat slechts in één van de drie filialen de klanten echt tijd wonnen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour accepte les sacs et les boîtes réutilisables aux comptoirs

20/11/2017

Après un projet pilote réussi à l’Hypermarché Carrefour de Bierges, tous les Hypermarchés Carrefour et les Carrefour Market en gestion propre acceptent désormais les sacs à vrac et boîtes réutilisables des clients aux comptoirs en service.

Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Tweede Leuvense foodhal De Smidse geopend

20/11/2017

Leuven is een foodhal rijker: dit weekend opende De Smidse aan het nieuwe Sluispark. In de voormalige smederij van Stella Artois zijn nu een verpakkingsvrije winkel, aperobags van Jeroen De Pauw, een pasta-atelier en meer te vinden.

Alibaba investeert 2,5 miljard in Auchan-dochter

20/11/2017

De Chinese e-commercereus Alibaba heeft een belang van 36% genomen in supermarktbedrijf Sun Art Retail Group. Met 450 supermarkten is dat de tweede grootste supermarktketen van China, en de Franse retailer Auchan is er de grootste aandeelhouder.

Colruyt controleert vleesleveranciers nu ook zelf

20/11/2017

Colruyt verscherpt de controle op zijn vleesproducten na de reeks schandalen die de vleessector de voorbije maanden alweer in een negatief daglicht stelde. In opdracht van de warenhuisketen licht een externe partner de slachthuizen onaangekondigd door.

Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Back to top