RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Johan Van Geyte
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Intimacy blijft op Van de Velde wegen

icon
Mode24 februari, 2014

Amerikaanse verkoop blijft onder verwachtingen

Van de Velde kocht zich in 2007 voor 49% in bij Intimacy en in 2010 breidde dat aandeel uit tot 85%. De Oost-Vlamingen hebben ook een optie op de resterende 15%. De verkoop bij Intimacy blijft echter onder de verwachtingen: in 2013 daalde de omzet met iets meer dan 12%. Toch viel er beterschap te noteren, want de daling in vergelijkbare omzet was in de tweede jaarhelft (-4,8%) minder dan in de eerste (-11%).

 

Daarbij komt dat Intimacy in de VS werd gedagvaard wegens vermeende inbreuken op de wetgeving op de kredietkaarten. Het dispuut draait om welke details van de kredietkaart op het kassaticket vermeld mogen worden. Voorlopig zit het dossier nog in de onderzoeksfase, maar volgens Van de Velde heeft geen enkele klant nadeel geleden.

 

De Schellebelse keten bekijkt nu hoe de zaken evolueren. Worden de doelstellingen niet gehaald, dan wordt bij de halfjaarafsluiting nagegaan of er een waardevermindering op de merknaam en de goodwill moet worden genomen.

 

Winst gaat kwart hoger

Van de Velde maakte dit bekend bij de publicatie van haar rekeningen over 2013, die voor de hele groep omzet van 182,4 miljoen euro lieten zien: 0,4% meer dan in 2012. Dat de groei niet hoger lag, was onder meer te wijten aan de dure euro, waardoor de omrekening van inkomsten in andere munten tegenviel, en problemen bij Intimacy.

 

Toch was de nettowinst met 31,8 miljoen euro 24% meer dan in 2012: toen boekte het concern wel een waardevermindering van 8 miljoen euro op de merknaam en de goodwill van Andres Sarda. Het dividend voor de aandeelhouders wordt behouden op 2,15 euro bruto per aandeel.

 

Veelbelovende start van 2014

Voor 2014 stelt Van de Velde dat de eerste jaarhelft er alvast veelbelovend uitziet in de groothandel: er is een lichte groei in de voorbestellingen van lingerie, ook bij Andres Sarda. Vooral de Swim-collectie van PrimaDonna, die recentelijk werd gelanceerd, vertoont zeer sterke cijfers.

 

In de retailtak kijkt Van de Velde vooral uit naar de uitbouw van Rigby & Peller in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Azië. In Nederland wordt het Lincherie-concept sterker in de markt gezet.

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode17 juli, 2025
    Mango maakt hoge groeiambities waar

    Crisis in de modebranche? Niet voor Mango: de Spaanse modegroep realiseerde een groei met dubbele cijfers in de eerste helft van van het huidige boekjaar 2025, mede dankzij een sterke focus op internationale expansie.

  • icon
    Mode16 juli, 2025
    Zara-eigenaar Inditex investeert in robotica-startup

    Inditex, de modegroep achter Zara, Bershka en Massimo Dutti, investeert in een Spaanse startup die artificiële intelligentie inzet om robots te laten werken in complexe omgevingen.

  • icon
    Mode16 juli, 2025
    Richemont ziet verkoop luxejuwelen stijgen

    De Zwitserse luxegroep Richemont ziet een omzetstijging van meer dan 10% voor haar juwelenmerken Cartier en Van Cleef & Arpels. Vermogende consumenten blijven hoogwaardige producten kopen, ondanks de geopolitieke onzekerheid.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Food3 juli, 2025
    Del Monte vraagt faillissement aan
  • icon
    Food24 juni, 2025
    Ongeziene breuk: Jumbo wisselt van broodleverancier
  • icon
    Food24 juni, 2025
    [In Beeld] Zo ziet een Franse Colruyt eruit
  • icon
    Food23 juni, 2025
    Colruyt “houdt alle pistes open” voor ZEB en Bike Republic
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurBeschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN