JBC bouwt nieuw hoofdkwartier in Houthalen-Helchteren

Tegen de zomer van 2013 wil kledingketen JBC zijn intrek nemen in een gloednieuw hoofdkantoor met logistieke ruimte in hun thuisbasis Houthalen, aan de ontsluiting van de E314 en de toekomstige omleidingsweg. Met het hele project - dat de administratie, het creatief team en de logistiek op één locatie verenigt - is een investering van 15 miljoen euro gemoeid.

Vrouwvriendelijk gebouw

JBC, dat vandaag al 120 winkels telt in ons land, maakte de voorbije jaren een sterke groei door. Zo steeg het aantal medewerkers op de hoofdzetel tot 200, waardoor de huidige zetel in Houthalen uit zijn voegen begon te barsten. "In plaats van de bestaande gebouwen uit te breiden, hebben we geopteerd voor een gloednieuw gebouw dat past in de huidige tijdsgeest", licht CEO Bart Claes de bouwplannen toe.

 

JBC vroeg architectenbureau Buro B uit Genk om bij de uitwerking van het nieuwe concept de medewerkers inspraak te geven. "We hebben onze medewerkers gevraagd hoe zij hun ideale werkomgeving zien. Tachtig procent van hen zijn vrouwen, dus vonden we het logisch dat zij de meeste inspraak kregen: het wordt een vrouwvriendelijk gebouw," maakt de CEO zich sterk. 

Loftconcept in vier bouwlagen

"Als modebedrijf willen we onze medewerkers een esthetische, inspirerende werkomgeving aanreiken", vervolgt Bart Claes. Het nieuwe hoofdkwartier wordt dan ook allesbehalve een koel kantoorgebouw maar is "ontworpen met de mens als vertrekpunt", aldus architect Rob Gijsenberg: het wordt "een soort loftconcept in vier bouwlagen, met hoge plafonds en flexibele ruimtes die kunnen worden aangepast aan de behoeften van het moment."

 

Als alles volgens plan verloopt, neemt JBC zijn nieuwe hoofdzetel tegen de zomer van 2013 in gebruik.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


11/02/2016

L'Amateur, de bvba van de Gentse ontwerpster Murielle Scherre boven het ‘uitdagende’ lingeriemerk La Fille d’O, heeft het voorbije boekjaar afgesloten in de rode cijfers. De totale schuldenberg is intussen al opgelopen tot meer dan 1 miljoen euro.

 

11/02/2016

Het Franse luxehuis Hermès zag zijn omzet vorig jaar met 8% stijgen tot 4,8 miljard euro. Dat is minder goed dan de +11% van het jaar voordien, maar wel nog altijd een pak beter dan de +2% van de totale luxemarkt.

 

11/02/2016

Sportmerk Adidas lanceert in de Verenigde Staten met Avenue A een abonnementsdienst voor vrouwen. Klanten die inschrijven op de dienst ontvangen elk kwartaal een doos vol kleding, schoenen en accessoires van het merk.

 

10/02/2016

Verschillende moderetailers in Singapore beginnen in te zien dat ze een nieuwe markt kunnen aanboren door zich meer te richten op moslims. Zo heeft onder andere Uniqlo in Singapore een collectie die zich richt op moslima’s.

 

10/02/2016

Zanger en producent Pharrell Williams heeft zich ingekocht bij het modemerk G-Star Raw. Eerder was er al een samenwerking tussen het merk en het bedrijf van Pharrell Williams, Bionic Yarn. Williams zal nu betrokken worden bij het beleid van G-Star.

 

09/02/2016

Zeeman gaat dit jaar fors investeren in zijn winkels. Tegelijk wil de Nederlandse textieldiscounter verder uitbreiden in Europa en volop experimenteren met e-commerce. Doel: de eerste omzetdaling in jaren zo snel mogelijk keren.

 

08/02/2016

De overname van de Nederlandse lingerieketen Hunkemöller door de Amerikaanse Carlyle Group is door de Europese Commissie goedgekeurd. Volgens de Commissie is er geen overlap tussen Hunkemöller en de andere activiteiten van de investeerder.

 

05/02/2016

Modemerk Burberry heeft besloten om de manier waarop het collecties aan de man brengt volledig anders aan te pakken. Voortaan komen er twee modeshows per jaar, voor zowel mannen als vrouwen, waarna de collectie onmiddellijk te koop is.

 

04/02/2016

De Amerikaanse kledingketen Forever 21 is de procedure voor collectief ontslag gestart. Daardoor zullen de meer dan 100 Belgische medewerkers hun baan verliezen. Forever 21 heeft nog één Belgische vestiging op de Antwerpse Meir.

 

04/02/2016

De Nederlandse ontwerpster Olcay Gulsen heeft besloten om alle winkels van Supertrash om te vormen naar ST.Studio. Ook de webshop van het modemerk is al omgevormd naar het meer luxueuze label.

 

04/02/2016

Modemerk McGregor heeft in Amsterdam een nieuw filiaal geopend, dat werkt volgens een nieuw internationaal concept, waarbij de New York-lifestyle centraal komt te staan. Dit jaar worden er nog verschillende winkels aangepast naar het concept.

 

02/02/2016

Het Nederlandse modebedrijf The Sting is de laatste hand aan het leggen aan een nieuw concept, dat zich exclusief op mannen richt. Het zal wel nog even duren voor het nieuwe concept ook zijn weg naar de winkelstraat vindt.

 

Back to top