JBC bouwt nieuw hoofdkwartier in Houthalen-Helchteren

Vrouwvriendelijk gebouw

JBC, dat vandaag al 120 winkels telt in ons land, maakte de voorbije jaren een sterke groei door. Zo steeg het aantal medewerkers op de hoofdzetel tot 200, waardoor de huidige zetel in Houthalen uit zijn voegen begon te barsten. "In plaats van de bestaande gebouwen uit te breiden, hebben we geopteerd voor een gloednieuw gebouw dat past in de huidige tijdsgeest", licht CEO Bart Claes de bouwplannen toe.

 

JBC vroeg architectenbureau Buro B uit Genk om bij de uitwerking van het nieuwe concept de medewerkers inspraak te geven. "We hebben onze medewerkers gevraagd hoe zij hun ideale werkomgeving zien. Tachtig procent van hen zijn vrouwen, dus vonden we het logisch dat zij de meeste inspraak kregen: het wordt een vrouwvriendelijk gebouw," maakt de CEO zich sterk. 

Loftconcept in vier bouwlagen

"Als modebedrijf willen we onze medewerkers een esthetische, inspirerende werkomgeving aanreiken", vervolgt Bart Claes. Het nieuwe hoofdkwartier wordt dan ook allesbehalve een koel kantoorgebouw maar is "ontworpen met de mens als vertrekpunt", aldus architect Rob Gijsenberg: het wordt "een soort loftconcept in vier bouwlagen, met hoge plafonds en flexibele ruimtes die kunnen worden aangepast aan de behoeften van het moment."

 

Als alles volgens plan verloopt, neemt JBC zijn nieuwe hoofdzetel tegen de zomer van 2013 in gebruik.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


31/05/2016

De Spaanse kledinggroep Mango kon zijn omzet in 2015 met 15,3% optrekken tot 2,327 miljard euro. De stijging was vooral het gevolg van het openen van nieuwe megawinkels en het aantrekken van de online verkopen. Ze kwam zo hoger uit dan de 13% groei die werd verwacht.

30/05/2016

Scotch & Soda heeft voor de uitwerking van zijn campagne ‘The Story of Things’ de WGSN Digital Innovation Award gewonnen. Het Nederlandse modemerk kreeg vooral lof vanwege het appartement uit de campagne.

 

30/05/2016

R&S Retail Group, het moederbedrijf van Miss Etam, heeft plannen om ook de overige aandelen van het Belgische FNG Group over te nemen. In maart raakte het al bekend dat R&S Retail een meerderheidsbelang zou nemen in FNG.

30/05/2016

Enkele Vlaamse modebedrijven hebben met ondersteuning van het Vlaams Instituut voor Logistiek (VIL) de voorbije jaren de overstap gemaakt van gewone barcodes naar RFID-labels, die meer informatie kunnen bevatten.

 

27/05/2016

Sportmerk Nike heeft in België een nieuw distributiecentrum geopend, dat niet enkel efficiënter moet werken, maar ook een stuk duurzamer is. Voortaan verloopt de dienstverlening van Nike.com, Nike retail en de groothandelspartners in Europa via dit distributiecentrum.

 

26/05/2016

Modeketen McGregor heeft een nieuwe website gelanceerd, waarbij het gebruik maakt van een volledig nieuw platform. Daarbij werd onder andere gekozen voor een responsive design, dat ook zijn werk zal doen op mobiele platformen.

26/05/2016

Accessoireketen Claire’s heeft in het eerste kwartaal een stevige daling van zijn omzet moeten incasseren. Het Amerikaanse bedrijf wijt de daling voornamelijk aan slechte wisselkoerseffecten en het sluiten van een aantal winkels.

 

26/05/2016

Het Zweedse H&M heeft opnieuw een grote naam binnen gehengeld om een exclusieve collectie te maken voor de keten. Ditmaal heeft H&M een samenwerking afgesloten met het Parijse modehuis Kenzo.

 

25/05/2016

De Nederlandse kledingketen Sissy-Boy gaat werk maken van expansie in België. Zo opende het in maart al een tweede vestiging in Hasselt en binnenkort moeten daar nog eens drie nieuwe winkels bijkomen.

 

24/05/2016

Winkelketen C&A heeft zopas zijn eerste Global Sustainability Report vrijgegeven, waarin het de verschillende duurzame initiatieven neerschrijft die het bedrijf onderneemt. Zo werd C&A uitgeroepen tot de grootste gebruiker van organisch katoen.

 

23/05/2016

Het Italiaanse modehuis Versace heeft met Jonathan Akeroyd een nieuwe CEO in huis gehaald. Voordien was hij ook al CEO bij Alexander McQueen. Akeroyd volgt Gian Giacomo Ferraris op, die meer dan vijf jaar de leiding had over het modehuis.

 

23/05/2016

Shopinvest, het moederbedrijf van kledingketen e5 mode, neemt samen met het Nederlandse familiebedrijf Berden Mode & Wonen de Nederlandse ketens Houtbrox en Duthler over. Die maakten deel uit van het failliete Brova.

 

Back to top