Bouw.Punten Van der Gucht en Ottevaere bundelen krachten | RetailDetail

Bouw.Punten Van der Gucht en Ottevaere bundelen krachten

Bouw.Punten Van der Gucht en Ottevaere bundelen krachten

De verdelers van bouwmaterialen Bouw.Punt Van der Gucht uit Temse en Bouw.Punt Ottevaere uit Oudenaarde slaan de handen in elkaar. Beide familiebedrijven worden daartoe ondergebracht in een gemeenschappelijke holding.

Opvolging en daadkracht

De distributeurs willen met het samengaan inspelen op een verwachte consolidatie in de sector. Die bestaat nu grotendeels nog uit familiale kmo’s, die vaak niet zeker zijn van opvolging. De kans dat zij door grotere groepen worden opgekocht, is dan ook reëel. Ook kunnen investeringen over een groter volume worden afgeschreven. Dat is onder meer van toepassing voor de uitbouw van e-commerce.

 

Voorts laat de bundeling hen toe om hun klanten een ruimer aanbod aan te bieden, aangezien de specialiteiten van beide ondernemingen nu in de twee vestigingen zullen worden verkocht. Dat geldt onder meer voor maatwerk in natuursteen, maatwerk in zink en op maat verzaagde en gefreesde gevel- en bouwplaten.

 

Familiale bouwmarkten

Ottevaere en Van der Gucht kennen mekaar al meer dan 35 jaar via de aankoopgroepering Adimat/Bouw.Punt. Ottevaere heeft een voorgeschiedenis van 110 jaar en wordt nu geleid door de vierde generatie. Bij Van der Gucht staat 65 jaar op de teller: dat bedrijf zit aan de derde generatie.

 

Ottevaere Bouwmaterialen realiseerde vorig boekjaar een omzet van 16,9 miljoen euro, waarop het een nettowinst van 242.000 euro realiseerde. Bij Van der Gucht Bouw werden voor 15,3 miljoen euro aan verkopen geboekt, waarop 310.000 euro nettowinst overbleef. Samen stellen ze meer dan zeventig mensen te werk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hoe categoriemanagement bij Gamma de shopper ontzorgt

31/05/2018

"Doe-het-zelf is een agressieve, sterk door promoties gedreven markt." Dat zeggen wij niet, maar wel Kristin Van Limbergen, manager categoriemanagement bij Gamma België. Biedt een doorgedreven categoriemanagement dan concurrentieel voordeel?

Vernieuwde Gamma en Karwei slaan aan

23/05/2018

Intergamma, het moederbedrijf van doe-het-zelfketens Gamma en Karwei, kijkt terug op een sterk jaar: de omzet steeg in 2017 met 1,4 procent, maar vooral het bedrijfsresultaat ging erop vooruit. De vernieuwde winkelconcepten van de groep slaan aan.

Franchisenemer Bourrelier eist 100 miljoen van Intergamma

22/05/2018

Een nieuwe aflevering dient zich aan in het aanhoudende conflict tussen doe-het-zelfgroep Intergamma en z’n franchisenemer, de Franse familie Bourrelier. Die eist een aanzienlijke som kortingen en bonussen terug.

Deverfwebshop.be gaat Frans en zoekt partner

14/05/2018

Het Oost-Vlaamse deverfwebshop.be lanceert een Franstalige website: de verfspecialist wil met boutiquepeinture.fr zowel de Waalse als de Franse markt bedienen en zoekt ook een partner voor verdere expansie.

Hubo werkt samen met klussersplatform ListMinut

08/05/2018

Klanten van doe-het-zelfketen Hubo kunnen sinds maandag een beroep doen op de ruim 4.000 klussers van het deelplatform ListMinut. Beide organisaties kondigen een partnerschap aan voor een periode van minstens vijf jaar.

Floralux opent tweede megatuincenter in Limburg

27/04/2018

Tuincentrum Floralux, in Dadizele goed voor 25.000 m², opent op 1 mei een tweede winkel in het Limburgse Ham. De West-Vlamingen bouwen er een verkooppunt van 15.000 m² op de plaats van het tuincentrum ’t Serreke.