Brico vernieuwt vestiging in Zemst | RetailDetail

Brico vernieuwt vestiging in Zemst

Brico vernieuwt vestiging in Zemst

Doe-het-zelfketen Brico heeft zijn winkel in Zemst in een nieuw jasje gestoken. De vestiging heropent na renovatiewerken die een jaar in beslag hebben genomen. De renovatie maakt deel uit van een innovatiestrategie die Brico opnieuw met groei moet laten aanknopen.

9.000 vierkante meter

In het nieuwe concept van Brico staan de beleving en de tevredenheid van de klant centraal. Daarbij wordt onder andere ingezet op een assortiment dat werd uitgebreid met 5.000 artikelen. De winkeloppervlakte werd ook met een derde uitgebreid naar bijna 9.000 vierkante meter. Om het comfort te verhogen is de winkelruimte nu ook bijna volledig overdekt.

 

“De Brico van Zemst is een van de eerste winkels waarin wij het aan het type winkel aangepaste formuleconcept lanceren," verduidelijkt Rudi Schautteet, Directeur Operations van Brico in België. “Hier hebben wij het assortiment herzien om nog beter op de behoeften van onze klanten in te spelen. Zo hebben wij ons aanbod inzake badkamers en sanitair, verlichting, deuren en keukenmodellen nog verder uitgebreid."

 

Selfscan

Om het omnichannelaspect van de keten te onderstrepen, komt er ook een afhaalpunt voor de webshop. Daarnaast is er ook de Walk-In Verhuurdienst, waar klanten een ruime keuze machines en gereedschappen zullen vinden.

 

De Brico in Zemst is ook het eerste filiaal waar selfscankassa’s worden ingevoerd. “Het is een primeur om aan de klanten die klus- of tuinmateriaal komen kopen de mogelijkheid te bieden om hun aankopen via doe-het-zelf-scanning te verrichten”, zegt Ronny Vanden Broeck, directeur van de Brico-winkel van Zemst.

 

Het filiaal in Zemst is het eerste waar de nieuwe innovatieprojecten van Brico concreet worden gemaakt. Later moeten ook andere winkels van de keten in een nieuw jasje worden gestoken. “Wij zijn blij om de concretisering van onze innovatieprojecten aan te tonen met onze winkel van Zemst," benadrukt Dieter Struye, Managing Director Brico & Brico Plan-It. “Dit is een mooi resultaat, niet alleen voor onze klanten, maar ook voor onze medewerkers, die al hun energie in dit project hebben gestoken en veel geduld hebben opgebracht."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Hoe categoriemanagement bij Gamma de shopper ontzorgt

31/05/2018

"Doe-het-zelf is een agressieve, sterk door promoties gedreven markt." Dat zeggen wij niet, maar wel Kristin Van Limbergen, manager categoriemanagement bij Gamma België. Biedt een doorgedreven categoriemanagement dan concurrentieel voordeel?

Vernieuwde Gamma en Karwei slaan aan

23/05/2018

Intergamma, het moederbedrijf van doe-het-zelfketens Gamma en Karwei, kijkt terug op een sterk jaar: de omzet steeg in 2017 met 1,4 procent, maar vooral het bedrijfsresultaat ging erop vooruit. De vernieuwde winkelconcepten van de groep slaan aan.

Franchisenemer Bourrelier eist 100 miljoen van Intergamma

22/05/2018

Een nieuwe aflevering dient zich aan in het aanhoudende conflict tussen doe-het-zelfgroep Intergamma en z’n franchisenemer, de Franse familie Bourrelier. Die eist een aanzienlijke som kortingen en bonussen terug.

Deverfwebshop.be gaat Frans en zoekt partner

14/05/2018

Het Oost-Vlaamse deverfwebshop.be lanceert een Franstalige website: de verfspecialist wil met boutiquepeinture.fr zowel de Waalse als de Franse markt bedienen en zoekt ook een partner voor verdere expansie.

Hubo werkt samen met klussersplatform ListMinut

08/05/2018

Klanten van doe-het-zelfketen Hubo kunnen sinds maandag een beroep doen op de ruim 4.000 klussers van het deelplatform ListMinut. Beide organisaties kondigen een partnerschap aan voor een periode van minstens vijf jaar.

Floralux opent tweede megatuincenter in Limburg

27/04/2018

Tuincentrum Floralux, in Dadizele goed voor 25.000 m², opent op 1 mei een tweede winkel in het Limburgse Ham. De West-Vlamingen bouwen er een verkooppunt van 15.000 m² op de plaats van het tuincentrum ’t Serreke.