Ecologisch tuinieren met “Natuurlijk!” | RetailDetail

Ecologisch tuinieren met “Natuurlijk!”

Ecologisch tuinieren met “Natuurlijk!”

Ecologie is ‘hot’. Ook de groene sector bij uitstek – het tuinsegment – kon uiteraard niet achterblijven op de trend. Het biologische tuinproductenmerk Naturen (een dochter van tuinverzorgingsspecialist Scotts) stimuleert de groene vingers nu ook op originele wijze met een boek.

 


Ecologisch tuinieren

Journaliste Laurence Machiels schreef als meter van Naturen het tuinboek ‘Natuurlijk!’. Het boek overtuigt de lezer op toegankelijke wijze van het belang van ecologisch tuinieren. Natuurlijk! geeft in 10 stappen weer hoe men bij het tuinieren eenvoudig een ecologische benadering kan hanteren. De rode draad van haar filosofie is het gemak waarmee je kleine of grotere tuinoppervlakten op een gestructureerde manier kan inrichten door een symbiose te vormen van organische, biologische en natuurlijke toepassingen. Machiels doet dit met een veelheid aan fotomateriaal en onmiddellijk toepasbare tips.

Tuindagen Comeos

Het boek werd voor het eerst aan het retaillandschap voorgesteld op de tuindagen van Comeos, op zondag 8 mei aan het kasteel van het park van Beervelde. Die tuindagen kaderen in de recente inspanningen van de federatie voor meer strategische betrokkenheid van alle actoren die samen invulling bieden aan tuin en terras. Het evenement wil zodoende de grote spelers uit zowel de DIY-sector als tuincentra, plantencentra, kwekerijen  etc. samenbrengen.

 


- Thierry Coeman, Retail Dynamics
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hoe categoriemanagement bij Gamma de shopper ontzorgt

31/05/2018

"Doe-het-zelf is een agressieve, sterk door promoties gedreven markt." Dat zeggen wij niet, maar wel Kristin Van Limbergen, manager categoriemanagement bij Gamma België. Biedt een doorgedreven categoriemanagement dan concurrentieel voordeel?

Vernieuwde Gamma en Karwei slaan aan

23/05/2018

Intergamma, het moederbedrijf van doe-het-zelfketens Gamma en Karwei, kijkt terug op een sterk jaar: de omzet steeg in 2017 met 1,4 procent, maar vooral het bedrijfsresultaat ging erop vooruit. De vernieuwde winkelconcepten van de groep slaan aan.

Franchisenemer Bourrelier eist 100 miljoen van Intergamma

22/05/2018

Een nieuwe aflevering dient zich aan in het aanhoudende conflict tussen doe-het-zelfgroep Intergamma en z’n franchisenemer, de Franse familie Bourrelier. Die eist een aanzienlijke som kortingen en bonussen terug.

Deverfwebshop.be gaat Frans en zoekt partner

14/05/2018

Het Oost-Vlaamse deverfwebshop.be lanceert een Franstalige website: de verfspecialist wil met boutiquepeinture.fr zowel de Waalse als de Franse markt bedienen en zoekt ook een partner voor verdere expansie.

Hubo werkt samen met klussersplatform ListMinut

08/05/2018

Klanten van doe-het-zelfketen Hubo kunnen sinds maandag een beroep doen op de ruim 4.000 klussers van het deelplatform ListMinut. Beide organisaties kondigen een partnerschap aan voor een periode van minstens vijf jaar.

Floralux opent tweede megatuincenter in Limburg

27/04/2018

Tuincentrum Floralux, in Dadizele goed voor 25.000 m², opent op 1 mei een tweede winkel in het Limburgse Ham. De West-Vlamingen bouwen er een verkooppunt van 15.000 m² op de plaats van het tuincentrum ’t Serreke.