Hornbach Group groeit toch na mindere start

Hornbach Group groeit toch na mindere start

Na een mindere start van het boekjaar heeft de Hornbach Group 2013/2014 toch met een groei van 4,3 procent kunnen afsluiten. Vooral de Duitse markt stuwde de groei omhoog.

Grootste groei op thuismarkt

De omzet van de Duitse Hornbach-group steeg met 4,3 procent naar 3,37 miljard euro. Bij Hornbach-Baumarkt, dat 141 doe-het-zelfwinkels verenigt in negen Europese landen, steeg de omzet met 4,4 procent naar 3,15 miljard euro. Die groei werd vooral gestuwd door de 92 filialen in thuisland Duitsland: daar steeg de omzet met vijf procent naar 1,83 miljard euro.

 

Op vergelijkbare basis was er in Duitsland sprake van een groei van 4,9 procent en het marktaandeel in Duitsland steeg van 9,3 procent naar 10 procent. "We genereerden een aanzienlijke groei in het voorbije jaar en dat ondanks een negatieve trend in de sector", zegt Albrecht Hornbach, voorzitter van de raad van bestuur.

 

Het goede weer op het einde van het jaar zorgde er ook voor dat Hornbach Baustoff goede resultaten kon voorleggen, omdat bouwwerken amper stillagen tijdens de winterperiode. Bij die subdivisie groeide de omzet met 4,1 procent naar 216 miljoen euro.

 

Aandeel buitenland valt terug

In andere Europese landen steeg de omzet met 3,5 procent naar 1,33 miljard euro, maar door de sterke resultaten in Duitsland viel het aandeel van buitenlandse verkopen toch terug naar 42 procent, komende van 42,4 procent.

 

Hornbach Group zal met volledige resultaten naar buiten komen op 27 mei van dit jaar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hubo viert 25e verjaardag en droomt van sterk Belgisch online merk

09/11/2017

Hubo mag deze maand 25 kaarsjes uitblazen: voor CEO Erwin Van Osta het uitgelezen moment om een feestje te bouwen, maar ook om vooruit te blikken: wordt Hubo “de HuBol.com van de sector”?

Opnieuw geen akkoord over onkruidverdelger glyfosaat

09/11/2017

Op 15 december verloopt de vergunning van glyfosaat, het hoofdingrediënt van de mogelijk kankerverwekkende onkruidverdelger Roundup. De Europese Commissie wilde de vergunning met vijf jaar verlengen ‑ tegen de wil in van het Europees Parlement ‑ en had erop gerekend vandaag groen licht te krijgen van de lidstaten, maar dat plan mislukte.

Hoe e-commerce de concurrentie in doe-het-zelf aanwakkert

02/11/2017

De grote doe-het-zelfketens concurreren online met een steeds ruimer assortiment. De impact van pure players blijft voorlopig eerder beperkt, maar het speelveld wijzigt toch. Welke impact verwachten de retailers?

Aandeelhouder Intergamma stapt naar de rechter

30/10/2017

Bricorama, minderheidsaandeelhouder van Intergamma, stapt naar de rechter. De Fransen zijn het immers niet eens met het verkoopproces van de aandelen van het Ierse CRH, dat bijna 50% van de aandelen van Intergamma in handen heeft.

Eerste Sigma Shop van het land geopend

29/09/2017

Interieurbedrijf Kleur op Maat uit Olen heeft een eerste Sigma Shop geopend in Zoerle-Parwijs. Daarmee zet de verffabrikant in België voor het eerst sterk in op de verkoop aan particulieren en niet enkel aan professionelen.

DHZ-reus Kingfisher heeft het knap lastig

21/09/2017

Kingfisher, Europa’s grootste doe-het-zelfgroep, heeft het voorbije halfjaar meer winst geboekt dan de analisten hadden verwacht. Tot daar het goede nieuws, want het zwakke pond vertekent de omzet en de slechte prestaties van de Franse dochters gooien roet in het eten.

Back to top