‘Apotheek van de toekomst’ bevindt zich in Westmalle

‘Apotheek van de toekomst’ bevindt zich in Westmalle

In de gemeente Westmalle is dinsdag de apotheek De Zwaantjes heropend op een nieuwe locatie en met een volledig nieuw concept. Voortaan wil De Zwaantjes de 'apotheek van de toekomst' zijn, met allerhande technologische snufjes.

Drive-in en afhaalkluisjes

De apotheker is in handen van Anke Verlinden en Ann Van Genechten, die hebben besloten om van hun apotheek een meer attractieve belevingsruimte te maken. Dan doen ze met de hulp van Erwin Veltjen, de man van Verlinden en tevens betrokken bij Pharmacy Management, een bedrijf dat is gespecialiseerd in moderne apotheken.


In de apotheek zijn niet enkel medicijnen te vinden, maar ook etherische oliën, sportdrank, dieetvoeding, glutenvrije producten, dermo-cosmetica of leesbrillen. Alles wordt daarbij tentoongesteld op een moderne manier en waar mogelijk wordt er gebruik gemaakt van technologie.


Zo heeft de apotheker toegang tot een groot scherm, waar hij de producten kan voorstellen, en worden medicijnen door een automatische installatie naar de kassa gebracht. Verder is er ook een drive-in aanwezig en zijn er kluisjes waar klanten 24 uur op 24 uur hun online bestellingen kunnen komen ophalen.


Om het klanten aangenamer te maken, is er ook een zithoek, waar ze iets kunnen drinken tot ze een sms krijgen dat het hun beurt is. De Zwaantjes wil ook dienst doen als showroom voor andere apothekers die graag dezelfde innovaties in hun apotheek willen doorvoeren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nu ook geneesmiddelen op voorschrift bij webshop Multipharma

24/10/2017

Multipharma heeft de dienstverlening op zijn webshop uitgebreid: naast parafarmaceutische producten en voorschriftvrije geneesmiddelen kunnen klanten nu ook geneesmiddelen op voorschrift reserveren.

Grondige herpositionering voor Di

19/10/2017

Een stevig investeringsprogramma moet beautyretailer Di op de kaart zetten als een sterk merk. De krachtlijnen? Een uitgepuurd winkelbeeld, een exclusief assortiment, een e-shop en verhoogde communicatie-inspanningen.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Essity: “Consumenten kunnen geen dag zonder onze producten”

05/10/2017

Zeg niet langer SCA Hygiene, zeg voortaan Essity. De producent van merken als Tena, Tork, Tempo, Edet, Plenty, Lotus, Okay en Demak'Up focust nog sterker op hygiëne en gezondheid. Vooral de incontinentiemarkt biedt groeipotentieel. 

Belgisch parfummerk BillyXClub opent eerste eigen winkel

26/09/2017

In de Kammenstraat in Antwerpen heeft parfumlabel BillyXClub een eerste eigen winkel geopend. Tot nu toe waren de parfums enkel te koop in verschillende winkels van CKS en in de webshop.

Back to top