‘Apotheek van de toekomst’ bevindt zich in Westmalle | RetailDetail

‘Apotheek van de toekomst’ bevindt zich in Westmalle

‘Apotheek van de toekomst’ bevindt zich in Westmalle

In de gemeente Westmalle is dinsdag de apotheek De Zwaantjes heropend op een nieuwe locatie en met een volledig nieuw concept. Voortaan wil De Zwaantjes de 'apotheek van de toekomst' zijn, met allerhande technologische snufjes.

Drive-in en afhaalkluisjes

De apotheker is in handen van Anke Verlinden en Ann Van Genechten, die hebben besloten om van hun apotheek een meer attractieve belevingsruimte te maken. Dan doen ze met de hulp van Erwin Veltjen, de man van Verlinden en tevens betrokken bij Pharmacy Management, een bedrijf dat is gespecialiseerd in moderne apotheken.


In de apotheek zijn niet enkel medicijnen te vinden, maar ook etherische oliën, sportdrank, dieetvoeding, glutenvrije producten, dermo-cosmetica of leesbrillen. Alles wordt daarbij tentoongesteld op een moderne manier en waar mogelijk wordt er gebruik gemaakt van technologie.


Zo heeft de apotheker toegang tot een groot scherm, waar hij de producten kan voorstellen, en worden medicijnen door een automatische installatie naar de kassa gebracht. Verder is er ook een drive-in aanwezig en zijn er kluisjes waar klanten 24 uur op 24 uur hun online bestellingen kunnen komen ophalen.


Om het klanten aangenamer te maken, is er ook een zithoek, waar ze iets kunnen drinken tot ze een sms krijgen dat het hun beurt is. De Zwaantjes wil ook dienst doen als showroom voor andere apothekers die graag dezelfde innovaties in hun apotheek willen doorvoeren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

Waarom Ecover niet meestapt in de promotie-oorlog

04/05/2018

Ecologische pionier Ecover mag weer wat rebelser worden en zoekt aansluiting bij de beginjaren. Het merk lanceert een nieuwe afwasmiddelfles en een televisiecampagne. De ambitie? Groei brengen in categorieën die onder druk staan.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.

Eigenaar CK Hutchison zet stap opzij

19/03/2018

Li Ka-shing, de eigenaar en topman van CK Hutchison (het bedrijf achter ketens als Kruidvat en ICI Paris XL), zet half mei een stap opzij. Dan geeft de 89-jarige de fakkel door aan zijn oudste zoon, Victor Li.