Beiersdorf boekt recordwinst

Beiersdorf boekt recordwinst

Beiersdorf, de Duitse producent van onder meer Nivea, blijft ook tijdens de eerste jaarhelft van 2015 groeien: de onderneming ziet de verkoop stijgen, de winst aangroeien en het marktaandeel toenemen.

Grote regionale verschillen

De organische groei van de verkoop aan consumenten bedroeg in de periode januari - juni 2015 1,4%, nominaal steeg de verkoop zelfs met 7,3% tot 3,402 miljard euro, dankzij de zwakke positie van de euro ten opzichte van andere munten. Met een EBIT (winst voor belastingen en rente zonder uitzonderlijke factoren) van 508 miljoen euro was dit de beste eerste jaarhelft ooit voor de onderneming, netto bedroeg de winst 351 miljoen euro.

 

De verkoop in Europa bereikte opnieuw het hoge niveau van vorig jaar, ondanks de moeilijke marktcondities in sommige regio's. Terwijl de verkoop in Oost-Europa steeg met maar liefst 6,4%, daalde de verkoop in West-Europa met 1,4%. Vooral Rusland blonk uit in de verkoop van Beiersdorf-producten.

 

Ook in andere delen van de wereld deed de eigenaar van Nivea, Hansaplast en Labello het goed: de verkoop ging in Noord-Amerika met 4,5% vooruit, in Latijns Amerika zelfs met 10,7%. In Afrika/Azië/Australië bleef de verkoop min of meer stabiel, met een groei van 0,6%: toch een verbetering vergeleken met de krimp die er in het eerste kwartaal nog werd genoteerd.

 

Blik vooruit

Op groepsniveau verwacht Beiersdorf een groei van de verkoop die op jaarbasis tussen de 3 en 5 procent zal eindigen, aldus de onderneming. Voor het financiële jaar 2015 zal de winst iets boven die van viorig jaar eindigen.

 

“Beiersdorf heeft de voorbije maanden continu aan zijn effectiviteit gewerkt. Halfweg het jaar hebben we al de uitstekende resultaten van vorig jaar overtroffen", zegt Stefan F. Heidenreich, CEO van Beiersdorf. "Onze bedrijfsstrategie heeft zich bewezen in een uitdagende marktomgeving. We verwachten een verder versnellende groei in de tweede helft van het jaar."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nu ook geneesmiddelen op voorschrift bij webshop Multipharma

24/10/2017

Multipharma heeft de dienstverlening op zijn webshop uitgebreid: naast parafarmaceutische producten en voorschriftvrije geneesmiddelen kunnen klanten nu ook geneesmiddelen op voorschrift reserveren.

Grondige herpositionering voor Di

19/10/2017

Een stevig investeringsprogramma moet beautyretailer Di op de kaart zetten als een sterk merk. De krachtlijnen? Een uitgepuurd winkelbeeld, een exclusief assortiment, een e-shop en verhoogde communicatie-inspanningen.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Essity: “Consumenten kunnen geen dag zonder onze producten”

05/10/2017

Zeg niet langer SCA Hygiene, zeg voortaan Essity. De producent van merken als Tena, Tork, Tempo, Edet, Plenty, Lotus, Okay en Demak'Up focust nog sterker op hygiëne en gezondheid. Vooral de incontinentiemarkt biedt groeipotentieel. 

Belgisch parfummerk BillyXClub opent eerste eigen winkel

26/09/2017

In de Kammenstraat in Antwerpen heeft parfumlabel BillyXClub een eerste eigen winkel geopend. Tot nu toe waren de parfums enkel te koop in verschillende winkels van CKS en in de webshop.

Back to top