Colinda Hoegee nieuwe algemeen directeur De Tuinen en Essenza | RetailDetail

Colinda Hoegee nieuwe algemeen directeur De Tuinen en Essenza

Colinda Hoegee nieuwe algemeen directeur De Tuinen en Essenza

Colinda Hoegee is aangesteld als de nieuwe algemeen directeur van De Tuinen en Essenza. Ze volgt in die functie Dick de Lange op, die na bijna tien jaar aan het hoofd zijn functie neerlegt.

Interne promotie

Dick de Lange was 8,5 jaar algemeen directeur bij de ketens De Tuinen en Essenza en onder zijn bewind steeg het aantal winkels van De Tuinen in Nederland van 67 naar 133 winkels. Hij heeft beslist om een andere uitdaging aan te gaan en wordt opgevolgd door huidig commercieel directeur Colinda Hoegee. "De Tuinen en Essenza betreuren het vertrek van een gewaardeerd persoon en collega", staat in hun persbericht.

 

Hoegee is al acht jaar aan de slag in de groep als commercieel directeur en krijgt met het vertrek van De Lange nu de mogelijkheid om zelf het bedrijf te gaan leiden. In haar periode als commercieel directeur was ze onder meer verantwoordelijk voor het opzetten van de trainingsacademie en het uitwerken van het Plan-it-Green beleid. Zij zal nu zorgen voor de verdere invulling van diverse projecten binnen De Tuinen en Essenza en proberen verder te bouwen op de groei van de ketens onder Dick de Lange.

 

De Tuinen is een keten gezondheidswinkels in Nederland, die met Essenza ook een dochteronderneming heeft in België. Sinds 2003 is het onderdeel van het Britse Holland & Barrett, een dochteronderneming van het Amerikaanse NBTY.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Cultmerk Aesop komt naar Antwerpen

04/06/2018

Het Australische schoonheidsmerk Aesop komt binnenkort met een eigen winkel naar Antwerpen: een voormalige sapjesbar aan de Nationalestraat krijgt de primeur. 

A.S. Watson (Kruidvat) lanceert online apotheek PharmaXpert.be

28/05/2018

Dank zij de lancering van een eigen online apotheek, PharmaXpert.be, kan de eigenaar van Kruidvat nu ook in België voorschriftvrije geneesmiddelen verkopen tegen voordelige prijzen.

Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

Waarom Ecover niet meestapt in de promotie-oorlog

04/05/2018

Ecologische pionier Ecover mag weer wat rebelser worden en zoekt aansluiting bij de beginjaren. Het merk lanceert een nieuwe afwasmiddelfles en een televisiecampagne. De ambitie? Groei brengen in categorieën die onder druk staan.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.