Essenza wordt Holland & Barrett

Essenza wordt Holland & Barrett

Drogmeticaketen Essenza neemt de naam van haar Britse moederbedrijf Holland & Barrett over. De rebranding wordt vanaf vandaag in werking gezet en betekent voor Essenza een eerste stap in een nieuwe strategische richting.

Europese groei-ambities

Reden van de rebranding is volgens Colinda Hoegee, CEO van het Nederlandse De Tuinen (die in 2013 Essenza overnam), een sterke groei-ambitie: "Wij hebben de ambitie om internationaal door te groeien. Wij willen grenzeloos vernieuwend zijn en buiten de gebaande paden doorgroeien. Met een merk als Holland & Barrett hebben wij die mogelijkheid." Beide ketens zijn onderdeel van de Amerikaanse NBTY-groep en liggen als retailmerk naar eigen zeggen zeer dicht bij elkaar.

 

Ook het Nederlandse De Tuinen gaat voortaan verder als Holland & Barrett. De uitrol van het Holland & Barrett-winkelconcept wordt zowel in Nederland als in ons land snel in gang gezet: de eerstkomende nieuwe winkel zal al worden geopend volgens het nieuwe concept.

 

Moederketen Holland & Barrett heeft zelf meer dan 700 winkels in het Verenigd Koninkrijk en wereldwijd zijn er bijna 1.000 Holland & Barrett-winkels. In 2012 heeft Holland & Barrett een eerste winkel in China geopend en ook de ambities voor Europa zijn groot.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Etos naar België dankzij fusie Ahold-Delhaize

18/09/2017

Drogisterijketen Etos gaat profiteren van de fusie van haar moederbedrijf, het Nederlandse Ahold, met het Belgische Delhaize. Daardoor kunnen de producten van Etos verkocht gaan worden in onder andere België, Griekenland en Roemenië.

Ecover en Method in handen van SC Johnson

15/09/2017

De Amerikaanse fabrikant van onderhoudsproducten SC Johnson neemt de ecologische schoonmaakproducenten Ecover en Method over van hun moederbedrijf People Against Dirty. Daarbij geeft het bedrijf geen financiële details vrij. 

Unilever heeft interesse in Estée Lauder

25/08/2017

Er gaan geruchten de ronde dat meerdere partijen interesse tonen in een overname van cosmeticabedrijf Estée Lauder. Daarbij zouden onder andere L’Oréal en Unilever een bod overwegen.

Cosmeticaketen Atelier Rebul groeit snel in België

07/08/2017

De Deense cosmeticaketen Atelier Rebul wil de komende maanden snel groeien in België. In juli opende ze al de eerste twee vestigingen in Hasselt en Gent en daar komen snel nog winkels bij in Antwerpen, Brugge en Leuven.

Sephora lanceert nieuw, kleiner winkelconcept

24/07/2017

Cosmeticaproducent Sephora heeft in de Verenigde Staten een nieuw en kleiner winkelconcept gelanceerd. Het bedrijf mikte tot nu toe vooral op grote winkels, maar experimenteert nu dus ook op kleinere schaal.

The Body Shop in Braziliaanse handen

29/06/2017

Het stond in de sterren geschreven en het is nu ook bevestigd: L’Oréal heeft zijn Britse winkeldochter The Body Shop verkocht aan het Braziliaanse Natura Cosméticos. Het contract is deze week ondertekend, zo klinkt het in Parijs.

Back to top