Essenza wordt Holland & Barrett | RetailDetail

Essenza wordt Holland & Barrett

Essenza wordt Holland & Barrett

Drogmeticaketen Essenza neemt de naam van haar Britse moederbedrijf Holland & Barrett over. De rebranding wordt vanaf vandaag in werking gezet en betekent voor Essenza een eerste stap in een nieuwe strategische richting.

Europese groei-ambities

Reden van de rebranding is volgens Colinda Hoegee, CEO van het Nederlandse De Tuinen (die in 2013 Essenza overnam), een sterke groei-ambitie: "Wij hebben de ambitie om internationaal door te groeien. Wij willen grenzeloos vernieuwend zijn en buiten de gebaande paden doorgroeien. Met een merk als Holland & Barrett hebben wij die mogelijkheid." Beide ketens zijn onderdeel van de Amerikaanse NBTY-groep en liggen als retailmerk naar eigen zeggen zeer dicht bij elkaar.

 

Ook het Nederlandse De Tuinen gaat voortaan verder als Holland & Barrett. De uitrol van het Holland & Barrett-winkelconcept wordt zowel in Nederland als in ons land snel in gang gezet: de eerstkomende nieuwe winkel zal al worden geopend volgens het nieuwe concept.

 

Moederketen Holland & Barrett heeft zelf meer dan 700 winkels in het Verenigd Koninkrijk en wereldwijd zijn er bijna 1.000 Holland & Barrett-winkels. In 2012 heeft Holland & Barrett een eerste winkel in China geopend en ook de ambities voor Europa zijn groot.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Cultmerk Aesop komt naar Antwerpen

04/06/2018

Het Australische schoonheidsmerk Aesop komt binnenkort met een eigen winkel naar Antwerpen: een voormalige sapjesbar aan de Nationalestraat krijgt de primeur. 

A.S. Watson (Kruidvat) lanceert online apotheek PharmaXpert.be

28/05/2018

Dank zij de lancering van een eigen online apotheek, PharmaXpert.be, kan de eigenaar van Kruidvat nu ook in België voorschriftvrije geneesmiddelen verkopen tegen voordelige prijzen.

Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

Waarom Ecover niet meestapt in de promotie-oorlog

04/05/2018

Ecologische pionier Ecover mag weer wat rebelser worden en zoekt aansluiting bij de beginjaren. Het merk lanceert een nieuwe afwasmiddelfles en een televisiecampagne. De ambitie? Groei brengen in categorieën die onder druk staan.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.