Estee Lauder overtreft verwachtingen tweede kwartaal | RetailDetail

Estee Lauder overtreft verwachtingen tweede kwartaal

Estee Lauder overtreft verwachtingen tweede kwartaal

Het cosmeticabedrijf Estee Lauder heeft in het tweede kwartaal een hogere omzetstijging laten optekenen dan verwacht. Het werd daarbij geholpen door een hogere vraag naar onder andere gezichtsverzorgingsproducten.

Sterke dollar

Toch verwacht Estee Lauder dat het over het volledige jaar, dat eindigt op 30 juni, een lagere omzet zal behalen dan een jaar eerder. Dat is te wijten aan de hoge stand van de Amerikaanse dollar en een tragere groei in Hongkong en China.


De waarde van de dollar is sinds de zomer van 2014 met bijna 20 procent gestegen ten opzichte van andere grote munteenheden. Dat heeft een flinke impact op de overzeese resultaten van heel wat bedrijven. Zo haalt Estee Lauder bijvoorbeeld 60 procent van zijn netto-omzet buiten de Verenigde Staten.


Eerder had Estee Lauder omzetgroei van maximaal 1 procent verwacht voor het volledige boekjaar, maar nu gaat het uit van een omzetverlies van 2 procent. In het tweede kwartaal kende het een omzetgroei van 1 procent naar 3,04 miljard dollar (2,65 miljard euro). Analisten hadden gemiddeld 3,01 miljard dollar verwacht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

Waarom Ecover niet meestapt in de promotie-oorlog

04/05/2018

Ecologische pionier Ecover mag weer wat rebelser worden en zoekt aansluiting bij de beginjaren. Het merk lanceert een nieuwe afwasmiddelfles en een televisiecampagne. De ambitie? Groei brengen in categorieën die onder druk staan.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.

Eigenaar CK Hutchison zet stap opzij

19/03/2018

Li Ka-shing, de eigenaar en topman van CK Hutchison (het bedrijf achter ketens als Kruidvat en ICI Paris XL), zet half mei een stap opzij. Dan geeft de 89-jarige de fakkel door aan zijn oudste zoon, Victor Li.

Europa wil wereldwijd verbod op dierenproeven bij make-up

27/02/2018

Een aantal leden van het Europees Parlement stellen dat er werk moet worden gemaakt van een wereldwijd verbod op dierenproeven die worden uitgevoerd door cosmeticabedrijven. In Europa geldt zo’n verbod al.