Estee Lauder overtreft verwachtingen tweede kwartaal

Estee Lauder overtreft verwachtingen tweede kwartaal

Het cosmeticabedrijf Estee Lauder heeft in het tweede kwartaal een hogere omzetstijging laten optekenen dan verwacht. Het werd daarbij geholpen door een hogere vraag naar onder andere gezichtsverzorgingsproducten.

Sterke dollar

Toch verwacht Estee Lauder dat het over het volledige jaar, dat eindigt op 30 juni, een lagere omzet zal behalen dan een jaar eerder. Dat is te wijten aan de hoge stand van de Amerikaanse dollar en een tragere groei in Hongkong en China.


De waarde van de dollar is sinds de zomer van 2014 met bijna 20 procent gestegen ten opzichte van andere grote munteenheden. Dat heeft een flinke impact op de overzeese resultaten van heel wat bedrijven. Zo haalt Estee Lauder bijvoorbeeld 60 procent van zijn netto-omzet buiten de Verenigde Staten.


Eerder had Estee Lauder omzetgroei van maximaal 1 procent verwacht voor het volledige boekjaar, maar nu gaat het uit van een omzetverlies van 2 procent. In het tweede kwartaal kende het een omzetgroei van 1 procent naar 3,04 miljard dollar (2,65 miljard euro). Analisten hadden gemiddeld 3,01 miljard dollar verwacht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nu ook geneesmiddelen op voorschrift bij webshop Multipharma

24/10/2017

Multipharma heeft de dienstverlening op zijn webshop uitgebreid: naast parafarmaceutische producten en voorschriftvrije geneesmiddelen kunnen klanten nu ook geneesmiddelen op voorschrift reserveren.

Grondige herpositionering voor Di

19/10/2017

Een stevig investeringsprogramma moet beautyretailer Di op de kaart zetten als een sterk merk. De krachtlijnen? Een uitgepuurd winkelbeeld, een exclusief assortiment, een e-shop en verhoogde communicatie-inspanningen.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Essity: “Consumenten kunnen geen dag zonder onze producten”

05/10/2017

Zeg niet langer SCA Hygiene, zeg voortaan Essity. De producent van merken als Tena, Tork, Tempo, Edet, Plenty, Lotus, Okay en Demak'Up focust nog sterker op hygiëne en gezondheid. Vooral de incontinentiemarkt biedt groeipotentieel. 

Belgisch parfummerk BillyXClub opent eerste eigen winkel

26/09/2017

In de Kammenstraat in Antwerpen heeft parfumlabel BillyXClub een eerste eigen winkel geopend. Tot nu toe waren de parfums enkel te koop in verschillende winkels van CKS en in de webshop.

Back to top