Henkel en Coty hebben interesse in onderdelen van P&G

Henkel en Coty hebben interesse in onderdelen van P&G

Zowel Henkel als Coty hebben een bod gedaan op onderdelen van Procter & Gamble. Dat is momenteel bezig met het verkopen van activiteiten die het als niet-essentieel heeft bestempeld.

Concurrentie

Henkel heeft een bod gedaan op de haarverzorgingsproducten van Procter & Gamble, die onder andere de merken Wella en Clairol omvatten. De waarde van die afdeling wordt geschat op een bedrag tussen vijf en zeven miljard dollar (4,4 tot 6,2 miljard). Henkel lijkt momenteel in polepositie te liggen voor de overname, maar ook het private equity bedrijf KKR & Co toont interesse.


Coty, dat vooral parfum maakt voor bekende merken als Calvin Klein en Marc Jacobs, heeft van zijn kant een bod gedaan op de parfum- en cosmetica-activiteiten van P&G. Alleen al de cosmeticatak, die merken als Max Factor omvat, zou rond de 3 miljard dollar (2,64 miljard euro) moeten opbrengen en daarvoor krijgt Coty concurrentie van de investeringsbedrijven Clayton Dubilier & Rice en Warburg Pincus. Warburg Pincus heeft daarenboven ook interesse in de parfumafdeling. Die is ongeveer 2 miljard dollar (1,76 miljard euro) waard en maakt parfums voor merken als Hugo Boss en Gucci. 

 

CEO A.G. Lafley liet vorig jaar al verstaan dat het niet langer wilde uitbreiden met P&G en dat het integendeel net de helft van zijn merken van de hand zou doen. Vorig jaar verkocht het al Duracell en enkele van zijn zeepmerken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nu ook geneesmiddelen op voorschrift bij webshop Multipharma

24/10/2017

Multipharma heeft de dienstverlening op zijn webshop uitgebreid: naast parafarmaceutische producten en voorschriftvrije geneesmiddelen kunnen klanten nu ook geneesmiddelen op voorschrift reserveren.

Grondige herpositionering voor Di

19/10/2017

Een stevig investeringsprogramma moet beautyretailer Di op de kaart zetten als een sterk merk. De krachtlijnen? Een uitgepuurd winkelbeeld, een exclusief assortiment, een e-shop en verhoogde communicatie-inspanningen.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Essity: “Consumenten kunnen geen dag zonder onze producten”

05/10/2017

Zeg niet langer SCA Hygiene, zeg voortaan Essity. De producent van merken als Tena, Tork, Tempo, Edet, Plenty, Lotus, Okay en Demak'Up focust nog sterker op hygiëne en gezondheid. Vooral de incontinentiemarkt biedt groeipotentieel. 

Belgisch parfummerk BillyXClub opent eerste eigen winkel

26/09/2017

In de Kammenstraat in Antwerpen heeft parfumlabel BillyXClub een eerste eigen winkel geopend. Tot nu toe waren de parfums enkel te koop in verschillende winkels van CKS en in de webshop.

Back to top