Henkel en Coty hebben interesse in onderdelen van P&G | RetailDetail

Henkel en Coty hebben interesse in onderdelen van P&G

Henkel en Coty hebben interesse in onderdelen van P&G

Zowel Henkel als Coty hebben een bod gedaan op onderdelen van Procter & Gamble. Dat is momenteel bezig met het verkopen van activiteiten die het als niet-essentieel heeft bestempeld.

Concurrentie

Henkel heeft een bod gedaan op de haarverzorgingsproducten van Procter & Gamble, die onder andere de merken Wella en Clairol omvatten. De waarde van die afdeling wordt geschat op een bedrag tussen vijf en zeven miljard dollar (4,4 tot 6,2 miljard). Henkel lijkt momenteel in polepositie te liggen voor de overname, maar ook het private equity bedrijf KKR & Co toont interesse.


Coty, dat vooral parfum maakt voor bekende merken als Calvin Klein en Marc Jacobs, heeft van zijn kant een bod gedaan op de parfum- en cosmetica-activiteiten van P&G. Alleen al de cosmeticatak, die merken als Max Factor omvat, zou rond de 3 miljard dollar (2,64 miljard euro) moeten opbrengen en daarvoor krijgt Coty concurrentie van de investeringsbedrijven Clayton Dubilier & Rice en Warburg Pincus. Warburg Pincus heeft daarenboven ook interesse in de parfumafdeling. Die is ongeveer 2 miljard dollar (1,76 miljard euro) waard en maakt parfums voor merken als Hugo Boss en Gucci. 

 

CEO A.G. Lafley liet vorig jaar al verstaan dat het niet langer wilde uitbreiden met P&G en dat het integendeel net de helft van zijn merken van de hand zou doen. Vorig jaar verkocht het al Duracell en enkele van zijn zeepmerken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

Waarom Ecover niet meestapt in de promotie-oorlog

04/05/2018

Ecologische pionier Ecover mag weer wat rebelser worden en zoekt aansluiting bij de beginjaren. Het merk lanceert een nieuwe afwasmiddelfles en een televisiecampagne. De ambitie? Groei brengen in categorieën die onder druk staan.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.

Eigenaar CK Hutchison zet stap opzij

19/03/2018

Li Ka-shing, de eigenaar en topman van CK Hutchison (het bedrijf achter ketens als Kruidvat en ICI Paris XL), zet half mei een stap opzij. Dan geeft de 89-jarige de fakkel door aan zijn oudste zoon, Victor Li.