Henkel investeert in de Benelux

Henkel investeert in de Benelux

De Duitse groep Henkel doet zware investeringen in zijn drie vestigingen in België en Nederland. Een exact bedrag wordt niet genoemd, maar het is de bedoeling dat de drie filialen bijdragen aan het doel van 20 miljard euro omzet in 2016.

500 miljoen euro omzet

Henkel Benelux telt momenteel 700 werknemers, 400 in België en 300 in Nederland. In 2014 haalde de groep al een omzet van 16,4 miljard euro, waarvan bijna 500 miljoen euro uit de Benelux kwam. Dat laat Ivan De Jonghe verstaan in een interview met L'echo. De Belg werd onlangs benoemd tot CEO van de divisie cosmetica en is voorzitter van de stuurgroep voor de Benelux.

 

De drie productiesites bevinden zich in Westerlo, Drogenbos en het Nederlandse Scheemda. In die laatste site investeerde Henkel in het vernieuwen van de technologie, terwijl in Westerlo geld werd gestoken in research & development. In Drogenbos werd de capaciteit dan weer uitgebreid. Henkel wil zijn positie in de markt de komende jaren versterken door te blijven innoveren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Binnenkort geen sigaretten meer bij Kruidvat en Trekpleister

04/01/2018

Kruidvat en zusterketen Trekpleister halen ten laatste volgend jaar alle tabaksproducten uit hun rekken. De Stichting Tegen Kanker en Alliantie Nederland Rookvrij hopen dat ook de supermarkten het voorbeeld volgen, maar die staan niet meteen te trappelen.

Familie Colruyt koopt webapotheek Newpharma

19/12/2017

De familie Colruyt wordt hoofdaandeelhouder van onlineapotheek Newpharma. Het management van Newpharma slaat daarvoor de handen in elkaar met Korys (het investeringsvehikel van de familie Colruyt) en Colruyt Group.

Nu ook geneesmiddelen op voorschrift bij webshop Multipharma

24/10/2017

Multipharma heeft de dienstverlening op zijn webshop uitgebreid: naast parafarmaceutische producten en voorschriftvrije geneesmiddelen kunnen klanten nu ook geneesmiddelen op voorschrift reserveren.

Grondige herpositionering voor Di

19/10/2017

Een stevig investeringsprogramma moet beautyretailer Di op de kaart zetten als een sterk merk. De krachtlijnen? Een uitgepuurd winkelbeeld, een exclusief assortiment, een e-shop en verhoogde communicatie-inspanningen.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Back to top