Henkel investeert in de Benelux | RetailDetail

Henkel investeert in de Benelux

Henkel investeert in de Benelux

De Duitse groep Henkel doet zware investeringen in zijn drie vestigingen in België en Nederland. Een exact bedrag wordt niet genoemd, maar het is de bedoeling dat de drie filialen bijdragen aan het doel van 20 miljard euro omzet in 2016.

500 miljoen euro omzet

Henkel Benelux telt momenteel 700 werknemers, 400 in België en 300 in Nederland. In 2014 haalde de groep al een omzet van 16,4 miljard euro, waarvan bijna 500 miljoen euro uit de Benelux kwam. Dat laat Ivan De Jonghe verstaan in een interview met L'echo. De Belg werd onlangs benoemd tot CEO van de divisie cosmetica en is voorzitter van de stuurgroep voor de Benelux.

 

De drie productiesites bevinden zich in Westerlo, Drogenbos en het Nederlandse Scheemda. In die laatste site investeerde Henkel in het vernieuwen van de technologie, terwijl in Westerlo geld werd gestoken in research & development. In Drogenbos werd de capaciteit dan weer uitgebreid. Henkel wil zijn positie in de markt de komende jaren versterken door te blijven innoveren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

Waarom Ecover niet meestapt in de promotie-oorlog

04/05/2018

Ecologische pionier Ecover mag weer wat rebelser worden en zoekt aansluiting bij de beginjaren. Het merk lanceert een nieuwe afwasmiddelfles en een televisiecampagne. De ambitie? Groei brengen in categorieën die onder druk staan.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.

Eigenaar CK Hutchison zet stap opzij

19/03/2018

Li Ka-shing, de eigenaar en topman van CK Hutchison (het bedrijf achter ketens als Kruidvat en ICI Paris XL), zet half mei een stap opzij. Dan geeft de 89-jarige de fakkel door aan zijn oudste zoon, Victor Li.