Henkel ziet omzet en winst groeien in derde kwartaal

Henkel ziet omzet en winst groeien in derde kwartaal

Ondanks een afkoeling van de Chinese economie - wat vooral voor zijn kleefstoffentak slecht nieuws is - heeft het Duitse handelsconcern Henkel er een sterk derde kwartaal opzitten.

Winstgroei met dubbele cijfers

Henkel, bekend van consumentenmerken als Schwarzkopf, Persil en Pritt, is er in het derde kwartaal in geslaagd de vertragende economie in Azië te compenseren. Het Duitse concern boekte een omzet van 4,6 miljard euro, goed voor een organische groei met 3,2% (inclusief wisselkoerseffecten +8,4%).

 

De operationele winst, aangepast voor eenmalige posten, ging er nog sterker op vooruit: ze steeg met 12,3% tot 778 miljoen euro. Onder de streep bleef daar netto 484 miljoen euro van over, ook al flink beter dan de 440 miljoen euro tijdens hetzelfde kwartaal een jaar eerder.

 

Alle businessunits in de lift

"Ondanks een aanhoudend uitdagende marktomgeving zette Henkel in het derde kwartaal een sterke prestatie neer. Zowel onze verkoop als onze winst groeide flink, en dat in al onze businessunits", zo verklaarde een tevreden CEO Kasper Rorsted (foto).

 

De 'Laundry & Home Care'-tak zette een organische omzetgroei neer van 5,5%, 'Beauty Care' deed er 2,1% bij en 'Adhesive Technologies' - goed voor ongeveer de helft van de groepsomzet en de meest winstgevende activiteit van het bedrijf - slaagde er ondanks de Chinese afkoeling toch nog in om 2,3% te groeien.

 

Voor het hele jaar rekent Henkel nu op een organische omzetgroei van ongeveer 3% en een winstgroei van 16%.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Etos naar België dankzij fusie Ahold-Delhaize

18/09/2017

Drogisterijketen Etos gaat profiteren van de fusie van haar moederbedrijf, het Nederlandse Ahold, met het Belgische Delhaize. Daardoor kunnen de producten van Etos verkocht gaan worden in onder andere België, Griekenland en Roemenië.

Ecover en Method in handen van SC Johnson

15/09/2017

De Amerikaanse fabrikant van onderhoudsproducten SC Johnson neemt de ecologische schoonmaakproducenten Ecover en Method over van hun moederbedrijf People Against Dirty. Daarbij geeft het bedrijf geen financiële details vrij. 

Unilever heeft interesse in Estée Lauder

25/08/2017

Er gaan geruchten de ronde dat meerdere partijen interesse tonen in een overname van cosmeticabedrijf Estée Lauder. Daarbij zouden onder andere L’Oréal en Unilever een bod overwegen.

Cosmeticaketen Atelier Rebul groeit snel in België

07/08/2017

De Deense cosmeticaketen Atelier Rebul wil de komende maanden snel groeien in België. In juli opende ze al de eerste twee vestigingen in Hasselt en Gent en daar komen snel nog winkels bij in Antwerpen, Brugge en Leuven.

Sephora lanceert nieuw, kleiner winkelconcept

24/07/2017

Cosmeticaproducent Sephora heeft in de Verenigde Staten een nieuw en kleiner winkelconcept gelanceerd. Het bedrijf mikte tot nu toe vooral op grote winkels, maar experimenteert nu dus ook op kleinere schaal.

The Body Shop in Braziliaanse handen

29/06/2017

Het stond in de sterren geschreven en het is nu ook bevestigd: L’Oréal heeft zijn Britse winkeldochter The Body Shop verkocht aan het Braziliaanse Natura Cosméticos. Het contract is deze week ondertekend, zo klinkt het in Parijs.

Back to top