Henkel ziet omzet en winst groeien in derde kwartaal

Henkel ziet omzet en winst groeien in derde kwartaal

Ondanks een afkoeling van de Chinese economie - wat vooral voor zijn kleefstoffentak slecht nieuws is - heeft het Duitse handelsconcern Henkel er een sterk derde kwartaal opzitten.

Winstgroei met dubbele cijfers

Henkel, bekend van consumentenmerken als Schwarzkopf, Persil en Pritt, is er in het derde kwartaal in geslaagd de vertragende economie in Azië te compenseren. Het Duitse concern boekte een omzet van 4,6 miljard euro, goed voor een organische groei met 3,2% (inclusief wisselkoerseffecten +8,4%).

 

De operationele winst, aangepast voor eenmalige posten, ging er nog sterker op vooruit: ze steeg met 12,3% tot 778 miljoen euro. Onder de streep bleef daar netto 484 miljoen euro van over, ook al flink beter dan de 440 miljoen euro tijdens hetzelfde kwartaal een jaar eerder.

 

Alle businessunits in de lift

"Ondanks een aanhoudend uitdagende marktomgeving zette Henkel in het derde kwartaal een sterke prestatie neer. Zowel onze verkoop als onze winst groeide flink, en dat in al onze businessunits", zo verklaarde een tevreden CEO Kasper Rorsted (foto).

 

De 'Laundry & Home Care'-tak zette een organische omzetgroei neer van 5,5%, 'Beauty Care' deed er 2,1% bij en 'Adhesive Technologies' - goed voor ongeveer de helft van de groepsomzet en de meest winstgevende activiteit van het bedrijf - slaagde er ondanks de Chinese afkoeling toch nog in om 2,3% te groeien.

 

Voor het hele jaar rekent Henkel nu op een organische omzetgroei van ongeveer 3% en een winstgroei van 16%.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nu ook geneesmiddelen op voorschrift bij webshop Multipharma

24/10/2017

Multipharma heeft de dienstverlening op zijn webshop uitgebreid: naast parafarmaceutische producten en voorschriftvrije geneesmiddelen kunnen klanten nu ook geneesmiddelen op voorschrift reserveren.

Grondige herpositionering voor Di

19/10/2017

Een stevig investeringsprogramma moet beautyretailer Di op de kaart zetten als een sterk merk. De krachtlijnen? Een uitgepuurd winkelbeeld, een exclusief assortiment, een e-shop en verhoogde communicatie-inspanningen.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Essity: “Consumenten kunnen geen dag zonder onze producten”

05/10/2017

Zeg niet langer SCA Hygiene, zeg voortaan Essity. De producent van merken als Tena, Tork, Tempo, Edet, Plenty, Lotus, Okay en Demak'Up focust nog sterker op hygiëne en gezondheid. Vooral de incontinentiemarkt biedt groeipotentieel. 

Belgisch parfummerk BillyXClub opent eerste eigen winkel

26/09/2017

In de Kammenstraat in Antwerpen heeft parfumlabel BillyXClub een eerste eigen winkel geopend. Tot nu toe waren de parfums enkel te koop in verschillende winkels van CKS en in de webshop.

Back to top