Henkel ziet winst stijgen

Henkel ziet winst stijgen

De Duitse wasmiddelenfabrikant Henkel heeft laten weten dat zijn jaarwinst gestegen is ten opzichte van een jaar eerder. Dat was voor een groot stuk te danken aan sterke prestaties in opkomende markten.

Vergelijkbare omzetgroei

Henkel behaalde in het voorbije boekjaar een omzet van 16,43 miljard euro, ten opzichte van 16,36 miljard euro een jaar eerder. De vergelijkbare omzet steeg daarbij met 3,4 procent. De grootste groeier was het Laundry & Home Care-segment, waar de vergelijkbare omzet met 4,6% steeg. De totale omzet steeg met 1% naar 4,63 miljard euro.

 

Bij Beauty Care steeg de omzet ook met 1% naar 3,55 miljard euro, goed voor een vergelijkbare omzetgroei van 2%. Adhesive Technologies tot slot klokte af op 8,13 miljard euro, een minimale groei ten opzichte van een jaar eerder. De vergelijkbare omzet groeide wel met 3,7%.

 

Henkel kende wel een terugval in Noord-Amerika, waar de omzet met 1,5% daalde door de sterke concurrentie van andere partijen. Wisselkoersen zorgden ook voor lagere omzetstijgingen op andere markten, ondanks een sterke vergelijkbare omzetgroei. De nettowinst van het bedrijf steeg van 1,59 miljard euro naar 1,63 miljard euro.

 

Henkel verwacht voor 2015 een vergelijkbare omzetgroei van 3 tot 5 procent. Het verwacht wel geen groei in Oost-Europa, vanwege het aanhoudende conflict tussen Rusland en Oekraïne.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nu ook geneesmiddelen op voorschrift bij webshop Multipharma

24/10/2017

Multipharma heeft de dienstverlening op zijn webshop uitgebreid: naast parafarmaceutische producten en voorschriftvrije geneesmiddelen kunnen klanten nu ook geneesmiddelen op voorschrift reserveren.

Grondige herpositionering voor Di

19/10/2017

Een stevig investeringsprogramma moet beautyretailer Di op de kaart zetten als een sterk merk. De krachtlijnen? Een uitgepuurd winkelbeeld, een exclusief assortiment, een e-shop en verhoogde communicatie-inspanningen.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Essity: “Consumenten kunnen geen dag zonder onze producten”

05/10/2017

Zeg niet langer SCA Hygiene, zeg voortaan Essity. De producent van merken als Tena, Tork, Tempo, Edet, Plenty, Lotus, Okay en Demak'Up focust nog sterker op hygiëne en gezondheid. Vooral de incontinentiemarkt biedt groeipotentieel. 

Belgisch parfummerk BillyXClub opent eerste eigen winkel

26/09/2017

In de Kammenstraat in Antwerpen heeft parfumlabel BillyXClub een eerste eigen winkel geopend. Tot nu toe waren de parfums enkel te koop in verschillende winkels van CKS en in de webshop.

Back to top