Ivan De Jonghe nieuwe president Henkel Benelux | RetailDetail

Ivan De Jonghe nieuwe president Henkel Benelux

Ivan De Jonghe nieuwe president Henkel Benelux

Henkel, het moederbedrijf van merken als Fa, Persil en Pritt, heeft Ivan de Jonghe benoemd tot de nieuwe president voor de Benelux en algemeen manager voor de retaildivisie 'Beauty Care'. Hij volgt in die functie Eric Dumez op, die aan de slag gaat als vice-president human resources beauty care op het hoofdkantoor van Henkel in Düsseldorf.

"Succes uitbouwen"

De Jonghe is al sinds 1992 actief bij Henkel, waar hij ervaring heeft opgebouwd in marketing, sales en supply chain zowel de Benelux, Frankrijk als Duitsland. Sinds 2009 was hij lid van het directiecomité van Henkel Benelux, waar hij verantwoordelijk was voor de professionele divisie van Beauty Care in de Benelux.

 

"Dankzij de consequente implementatie van onze strategie, een sterk merkenportfolio en de geweldige inzet van onze teams heeft Henkel zich in de afgelopen jaren succesvol ontwikkeld in de Benelux. Samen met heel het team wil ik dit succes nog verder uitbouwen en versterken", stelt De Jonghe in het licht van zijn aanstelling.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Cultmerk Aesop komt naar Antwerpen

04/06/2018

Het Australische schoonheidsmerk Aesop komt binnenkort met een eigen winkel naar Antwerpen: een voormalige sapjesbar aan de Nationalestraat krijgt de primeur. 

A.S. Watson (Kruidvat) lanceert online apotheek PharmaXpert.be

28/05/2018

Dank zij de lancering van een eigen online apotheek, PharmaXpert.be, kan de eigenaar van Kruidvat nu ook in België voorschriftvrije geneesmiddelen verkopen tegen voordelige prijzen.

Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

Waarom Ecover niet meestapt in de promotie-oorlog

04/05/2018

Ecologische pionier Ecover mag weer wat rebelser worden en zoekt aansluiting bij de beginjaren. Het merk lanceert een nieuwe afwasmiddelfles en een televisiecampagne. De ambitie? Groei brengen in categorieën die onder druk staan.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.