Luierfabrikant Ontex dankt lage grondstofprijzen

Luierfabrikant Ontex dankt lage grondstofprijzen

Lage grondstofprijzen hebben ervoor gezorgd dat de Buggenhoutse luierfabrikant Ontex een hogere marge heeft kunnen halen in de eerste helft van 2015. Daardoor was er sprake van een grote stijging van de winst ten opzichte van een jaar eerder.

Vergelijkbare omzet groeit

De totale omzet van Ontex kwam in de eerste zes maanden van 2015 uit op 852,8 miljoen euro, een stijging van 5,3% ten opzichte van een jaar eerder. In het tweede kwartaal is de omzet met 4,4% gestegen naar 409,7 miljoen euro. De vergelijkbare omzet steeg met 4,4% in het eerste semester, in het tweede kwartaal was er een stijging met 3,6%. Ontex wil voor het volledige jaar de vergelijkbare omzet omhoogtrekken met 4 tot 6 procent.

 

De winst van Ontex vervijfvoudigde in de eerste helft van 2015 van 11,9 miljoen euro naar 56,9 miljoen. Dat was vooral te danken aan lagere grondstofprijzen, waardoor ook de marge in die periode de hoogte in ging. Ontex wijst er dan ook op dat de resultaten in het derde kwartaal waarschijnlijk minder positief zullen zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Binnenkort geen sigaretten meer bij Kruidvat en Trekpleister

04/01/2018

Kruidvat en zusterketen Trekpleister halen ten laatste volgend jaar alle tabaksproducten uit hun rekken. De Stichting Tegen Kanker en Alliantie Nederland Rookvrij hopen dat ook de supermarkten het voorbeeld volgen, maar die staan niet meteen te trappelen.

Familie Colruyt koopt webapotheek Newpharma

19/12/2017

De familie Colruyt wordt hoofdaandeelhouder van onlineapotheek Newpharma. Het management van Newpharma slaat daarvoor de handen in elkaar met Korys (het investeringsvehikel van de familie Colruyt) en Colruyt Group.

Nu ook geneesmiddelen op voorschrift bij webshop Multipharma

24/10/2017

Multipharma heeft de dienstverlening op zijn webshop uitgebreid: naast parafarmaceutische producten en voorschriftvrije geneesmiddelen kunnen klanten nu ook geneesmiddelen op voorschrift reserveren.

Grondige herpositionering voor Di

19/10/2017

Een stevig investeringsprogramma moet beautyretailer Di op de kaart zetten als een sterk merk. De krachtlijnen? Een uitgepuurd winkelbeeld, een exclusief assortiment, een e-shop en verhoogde communicatie-inspanningen.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Back to top