Luierfabrikant Ontex dankt lage grondstofprijzen | RetailDetail

Luierfabrikant Ontex dankt lage grondstofprijzen

Luierfabrikant Ontex dankt lage grondstofprijzen

Lage grondstofprijzen hebben ervoor gezorgd dat de Buggenhoutse luierfabrikant Ontex een hogere marge heeft kunnen halen in de eerste helft van 2015. Daardoor was er sprake van een grote stijging van de winst ten opzichte van een jaar eerder.

Vergelijkbare omzet groeit

De totale omzet van Ontex kwam in de eerste zes maanden van 2015 uit op 852,8 miljoen euro, een stijging van 5,3% ten opzichte van een jaar eerder. In het tweede kwartaal is de omzet met 4,4% gestegen naar 409,7 miljoen euro. De vergelijkbare omzet steeg met 4,4% in het eerste semester, in het tweede kwartaal was er een stijging met 3,6%. Ontex wil voor het volledige jaar de vergelijkbare omzet omhoogtrekken met 4 tot 6 procent.

 

De winst van Ontex vervijfvoudigde in de eerste helft van 2015 van 11,9 miljoen euro naar 56,9 miljoen. Dat was vooral te danken aan lagere grondstofprijzen, waardoor ook de marge in die periode de hoogte in ging. Ontex wijst er dan ook op dat de resultaten in het derde kwartaal waarschijnlijk minder positief zullen zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Cultmerk Aesop komt naar Antwerpen

04/06/2018

Het Australische schoonheidsmerk Aesop komt binnenkort met een eigen winkel naar Antwerpen: een voormalige sapjesbar aan de Nationalestraat krijgt de primeur. 

A.S. Watson (Kruidvat) lanceert online apotheek PharmaXpert.be

28/05/2018

Dank zij de lancering van een eigen online apotheek, PharmaXpert.be, kan de eigenaar van Kruidvat nu ook in België voorschriftvrije geneesmiddelen verkopen tegen voordelige prijzen.

Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

Waarom Ecover niet meestapt in de promotie-oorlog

04/05/2018

Ecologische pionier Ecover mag weer wat rebelser worden en zoekt aansluiting bij de beginjaren. Het merk lanceert een nieuwe afwasmiddelfles en een televisiecampagne. De ambitie? Groei brengen in categorieën die onder druk staan.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.