Makro opent BeautyWorlds in Machelen en Sint-Pieters-Leeuw | RetailDetail

Makro opent BeautyWorlds in Machelen en Sint-Pieters-Leeuw

Makro opent BeautyWorlds in Machelen en Sint-Pieters-Leeuw

Makro introduceert een derde belevingswereld in zijn vernieuwde winkelconcept. Na een 'Digital World' en een 'Urban Outdoor'-zone, die pionierden in de vestiging van Eke, krijgen de Makro-warenhuizen van Machelen en Sint-Pieters-Leeuw nu als eersten een BeautyWorld, waar alles rond schoonheid en persoonlijke verzorging wordt samengebracht.

Alles voor schoonheid

BeautyWorld moet volgens Makro een soort "apart universum binnen de winkels" vormen, waar alle producten binnen de categorie ‘schoonheid’ (in de ruimste zin van het woord) voor de consument samenkomen: de 'wereld' bevat alles gaande van verzorgingscrèmes tot elektrische tandenborstels.

 

Ook beleving speelt daarbij een zeer centrale rol: gebaseerd op een uitgebreide bevraging bij klanten, heeft de dochter van het Duitse Metro-concern sterk geïnvesteerd in kleurgebruik. Wit krijgt er de hoofdrol om een cleane en overzichtelijke indruk te geven, displays zijn er in verschillende vormen en hoogtes en testers voor elke display laten  klanten zelf kennis maken met de producten.

 

Richting Carrefour Planet?

Opvallend is dat de Makro-vestigingen op deze manier steeds meer van typische ‘cash & carry’-loodsen naar heuse hypermarkten evolueren, waar elke categorie voor een eigen shopperbeleving staat. Dat idee werd eerder door Carrefour uitgeprobeerd in het (enigszins geflopte) Planet-concept.

 

BeautyWorld is vanaf vandaag geopend in de Makro-winkels in Machelen en Sint-Pieters-Leeuw. Het is echter de bedoeling om dit concept in de toekomst ook in de andere vestigingen te gaan toepassen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Wil Kimberly-Clark af van z’n Europese tak?

20/07/2018

De producent van Kleenex-zakdoekjes, Huggies-luiers en Scottex-toiletpapier kampt met tegenvallende verkoopcijfers en oplopende kosten. Financiële bronnen vermoeden dan ook dat Kimberly-Clark Europese business wil verkopen.

Supermarkt mag concurreren met apotheek

17/07/2018

Minister van Volksgezondheid Maggie De Block werkt aan een Koninklijk Besluit om de verkoop van medische hulpmiddelen mogelijk te maken in supermarkten. Retailers reageren positief, apothekers zijn kritisch. 

Aanhoudende expansie Kruidvat werpt vruchten af

03/07/2018

Drogisterijketen Kruidvat verkocht het voorbije jaar 4,7% meer in België. De keten tekent al een paar jaar op rij Belgische groei op, niet het minst omdat ze steeds nieuwe winkels blijft openen.

Cultmerk Aesop komt naar Antwerpen

04/06/2018

Het Australische schoonheidsmerk Aesop komt binnenkort met een eigen winkel naar Antwerpen: een voormalige sapjesbar aan de Nationalestraat krijgt de primeur. 

A.S. Watson (Kruidvat) lanceert online apotheek PharmaXpert.be

28/05/2018

Dank zij de lancering van een eigen online apotheek, PharmaXpert.be, kan de eigenaar van Kruidvat nu ook in België voorschriftvrije geneesmiddelen verkopen tegen voordelige prijzen.

Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.