Makro opent BeautyWorlds in Machelen en Sint-Pieters-Leeuw | RetailDetail

Makro opent BeautyWorlds in Machelen en Sint-Pieters-Leeuw

Makro opent BeautyWorlds in Machelen en Sint-Pieters-Leeuw

Makro introduceert een derde belevingswereld in zijn vernieuwde winkelconcept. Na een 'Digital World' en een 'Urban Outdoor'-zone, die pionierden in de vestiging van Eke, krijgen de Makro-warenhuizen van Machelen en Sint-Pieters-Leeuw nu als eersten een BeautyWorld, waar alles rond schoonheid en persoonlijke verzorging wordt samengebracht.

Alles voor schoonheid

BeautyWorld moet volgens Makro een soort "apart universum binnen de winkels" vormen, waar alle producten binnen de categorie ‘schoonheid’ (in de ruimste zin van het woord) voor de consument samenkomen: de 'wereld' bevat alles gaande van verzorgingscrèmes tot elektrische tandenborstels.

 

Ook beleving speelt daarbij een zeer centrale rol: gebaseerd op een uitgebreide bevraging bij klanten, heeft de dochter van het Duitse Metro-concern sterk geïnvesteerd in kleurgebruik. Wit krijgt er de hoofdrol om een cleane en overzichtelijke indruk te geven, displays zijn er in verschillende vormen en hoogtes en testers voor elke display laten  klanten zelf kennis maken met de producten.

 

Richting Carrefour Planet?

Opvallend is dat de Makro-vestigingen op deze manier steeds meer van typische ‘cash & carry’-loodsen naar heuse hypermarkten evolueren, waar elke categorie voor een eigen shopperbeleving staat. Dat idee werd eerder door Carrefour uitgeprobeerd in het (enigszins geflopte) Planet-concept.

 

BeautyWorld is vanaf vandaag geopend in de Makro-winkels in Machelen en Sint-Pieters-Leeuw. Het is echter de bedoeling om dit concept in de toekomst ook in de andere vestigingen te gaan toepassen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Unilever waarschuwt online media: adverteren kan zo niet verder

12/02/2018

Unilever dreigt te stoppen met adverteren op online mediakanalen die ondoorzichtig zijn en verdeeldheid zaaien. Dat zegt hun marketingbaas Keith Weed op het IAB-adverteerderscongres. 

Luxemerken stuwen winst L’Oréal

09/02/2018

Ondanks een magere omzetgroei in 2017 kan het Franse cosmeticabedrijf L’Oréal toch uitpakken met een fors gestegen nettowinst. Dat heeft het te danken aan sterke prestaties van het luxesegment, waar de marges hoger zijn.

Trekpleister-directeur wordt topman Kruidvat België en Frankrijk

09/02/2018

A.S. Watson, de holding achter Kruidvat, ICI PARIS XL en Trekpleister, heeft Roland van den Berg benoemd tot algemeen directeur van die laatste keten. Hij vervangt er Bert Verhoef, die aan het hoofd van Kruidvat België en Frankrijk komt te staan.

Medicare-Market wil dit jaar 20 nieuwe apotheken openen

06/02/2018

Medicare-Market, uitbater van de parafarmacie Medi-Market en de apotheken PharmaClic, wil in 2018 120 nieuwe medewerkers aanwerven en 20 nieuwe verkooppunten openen. Tegen 2020 wil de keten groeien naar zeventig vestigingen.

Di lanceert eigen webwinkel

31/01/2018

Vanaf morgen kunnen klanten ook online terecht bij Di, want dan lanceert de Belgische beautyketen een eigen webshop. Het is de volgende stap in de vernieuwingsstrategie van Di.

Ecover gaat volledige gamma vernieuwen

31/01/2018

Ecover, een Belgische producent van ecologische was- en reinigingsmiddelen, gaat de verpakkingen van zijn volledige assortiment vernieuwen. Het afwasmiddel is als eerste aan de beurt, de operatie moet binnen twee jaar afgerond zijn.

Back to top