Makro opent BeautyWorlds in Machelen en Sint-Pieters-Leeuw | RetailDetail

Makro opent BeautyWorlds in Machelen en Sint-Pieters-Leeuw

Makro opent BeautyWorlds in Machelen en Sint-Pieters-Leeuw

Makro introduceert een derde belevingswereld in zijn vernieuwde winkelconcept. Na een 'Digital World' en een 'Urban Outdoor'-zone, die pionierden in de vestiging van Eke, krijgen de Makro-warenhuizen van Machelen en Sint-Pieters-Leeuw nu als eersten een BeautyWorld, waar alles rond schoonheid en persoonlijke verzorging wordt samengebracht.

Alles voor schoonheid

BeautyWorld moet volgens Makro een soort "apart universum binnen de winkels" vormen, waar alle producten binnen de categorie ‘schoonheid’ (in de ruimste zin van het woord) voor de consument samenkomen: de 'wereld' bevat alles gaande van verzorgingscrèmes tot elektrische tandenborstels.

 

Ook beleving speelt daarbij een zeer centrale rol: gebaseerd op een uitgebreide bevraging bij klanten, heeft de dochter van het Duitse Metro-concern sterk geïnvesteerd in kleurgebruik. Wit krijgt er de hoofdrol om een cleane en overzichtelijke indruk te geven, displays zijn er in verschillende vormen en hoogtes en testers voor elke display laten  klanten zelf kennis maken met de producten.

 

Richting Carrefour Planet?

Opvallend is dat de Makro-vestigingen op deze manier steeds meer van typische ‘cash & carry’-loodsen naar heuse hypermarkten evolueren, waar elke categorie voor een eigen shopperbeleving staat. Dat idee werd eerder door Carrefour uitgeprobeerd in het (enigszins geflopte) Planet-concept.

 

BeautyWorld is vanaf vandaag geopend in de Makro-winkels in Machelen en Sint-Pieters-Leeuw. Het is echter de bedoeling om dit concept in de toekomst ook in de andere vestigingen te gaan toepassen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

Waarom Ecover niet meestapt in de promotie-oorlog

04/05/2018

Ecologische pionier Ecover mag weer wat rebelser worden en zoekt aansluiting bij de beginjaren. Het merk lanceert een nieuwe afwasmiddelfles en een televisiecampagne. De ambitie? Groei brengen in categorieën die onder druk staan.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.

Eigenaar CK Hutchison zet stap opzij

19/03/2018

Li Ka-shing, de eigenaar en topman van CK Hutchison (het bedrijf achter ketens als Kruidvat en ICI Paris XL), zet half mei een stap opzij. Dan geeft de 89-jarige de fakkel door aan zijn oudste zoon, Victor Li.