Ontex op overnamepad in Mexico

Ontex op overnamepad in Mexico

De Belgische luierfabrikant Ontex legt 314 miljoen euro op tafel voor Grupo Mabe, een Mexicaanse producent van hygiënische wegwerpartikelen. Ontex verwacht de transactie af te ronden in het eerste kwartaal van 2016.

"Zelfde stijl als Ontex"

Grupo Mabe is het nummer twee in persoonlijke hygiëne in Mexico, de op vier na grootste markt voor lichaamsverzorging. Het bedrijf, goed voor een omzet van omgerekend zo'n 400 miljoen euro, voert zijn producten uit naar 42 landen, al ligt de zwaarste focus wel op het Amerikaanse continent.

 

"Wij zijn verheugd om Grupo Mabe te verwelkomen in de Ontex-familie", zegt Ontex-CEO Charles Bouaziz. "Grupo Mabe is een onderneming met dezelfde stijl als Ontex. Gebouwd op sterke funderingen en met een team van zeer bekwame mensen, heeft Grupo Mabe solide marktposities uitgebouwd, sterke merken neergezet door voortdurende innovatie en duurzame banden gesmeed met haar klanten en consumenten. Grupo Mabe biedt Ontex ook een nieuw en spannend groeiplatform in beide Amerika's."

 

Ontex, met hoofdzetel in Erembodegem (bij Aalst), is actief in meer dan 100 landen en telt 15 fabrieken in Europa, Noord-Afrika en Azië. Met de overname van Grupo Mabe ligt nu ook de weg naar de Amerikaanse markt open.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nu ook geneesmiddelen op voorschrift bij webshop Multipharma

24/10/2017

Multipharma heeft de dienstverlening op zijn webshop uitgebreid: naast parafarmaceutische producten en voorschriftvrije geneesmiddelen kunnen klanten nu ook geneesmiddelen op voorschrift reserveren.

Grondige herpositionering voor Di

19/10/2017

Een stevig investeringsprogramma moet beautyretailer Di op de kaart zetten als een sterk merk. De krachtlijnen? Een uitgepuurd winkelbeeld, een exclusief assortiment, een e-shop en verhoogde communicatie-inspanningen.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Essity: “Consumenten kunnen geen dag zonder onze producten”

05/10/2017

Zeg niet langer SCA Hygiene, zeg voortaan Essity. De producent van merken als Tena, Tork, Tempo, Edet, Plenty, Lotus, Okay en Demak'Up focust nog sterker op hygiëne en gezondheid. Vooral de incontinentiemarkt biedt groeipotentieel. 

Belgisch parfummerk BillyXClub opent eerste eigen winkel

26/09/2017

In de Kammenstraat in Antwerpen heeft parfumlabel BillyXClub een eerste eigen winkel geopend. Tot nu toe waren de parfums enkel te koop in verschillende winkels van CKS en in de webshop.

Back to top