Ontex op overnamepad in Mexico | RetailDetail

Ontex op overnamepad in Mexico

Ontex op overnamepad in Mexico

De Belgische luierfabrikant Ontex legt 314 miljoen euro op tafel voor Grupo Mabe, een Mexicaanse producent van hygiënische wegwerpartikelen. Ontex verwacht de transactie af te ronden in het eerste kwartaal van 2016.

"Zelfde stijl als Ontex"

Grupo Mabe is het nummer twee in persoonlijke hygiëne in Mexico, de op vier na grootste markt voor lichaamsverzorging. Het bedrijf, goed voor een omzet van omgerekend zo'n 400 miljoen euro, voert zijn producten uit naar 42 landen, al ligt de zwaarste focus wel op het Amerikaanse continent.

 

"Wij zijn verheugd om Grupo Mabe te verwelkomen in de Ontex-familie", zegt Ontex-CEO Charles Bouaziz. "Grupo Mabe is een onderneming met dezelfde stijl als Ontex. Gebouwd op sterke funderingen en met een team van zeer bekwame mensen, heeft Grupo Mabe solide marktposities uitgebouwd, sterke merken neergezet door voortdurende innovatie en duurzame banden gesmeed met haar klanten en consumenten. Grupo Mabe biedt Ontex ook een nieuw en spannend groeiplatform in beide Amerika's."

 

Ontex, met hoofdzetel in Erembodegem (bij Aalst), is actief in meer dan 100 landen en telt 15 fabrieken in Europa, Noord-Afrika en Azië. Met de overname van Grupo Mabe ligt nu ook de weg naar de Amerikaanse markt open.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

Waarom Ecover niet meestapt in de promotie-oorlog

04/05/2018

Ecologische pionier Ecover mag weer wat rebelser worden en zoekt aansluiting bij de beginjaren. Het merk lanceert een nieuwe afwasmiddelfles en een televisiecampagne. De ambitie? Groei brengen in categorieën die onder druk staan.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.

Eigenaar CK Hutchison zet stap opzij

19/03/2018

Li Ka-shing, de eigenaar en topman van CK Hutchison (het bedrijf achter ketens als Kruidvat en ICI Paris XL), zet half mei een stap opzij. Dan geeft de 89-jarige de fakkel door aan zijn oudste zoon, Victor Li.

Europa wil wereldwijd verbod op dierenproeven bij make-up

27/02/2018

Een aantal leden van het Europees Parlement stellen dat er werk moet worden gemaakt van een wereldwijd verbod op dierenproeven die worden uitgevoerd door cosmeticabedrijven. In Europa geldt zo’n verbod al.