Tegenvallende omzet voor Procter & Gamble

Tegenvallende omzet voor Procter & Gamble

De omzet van Procter & Gamble is in het voorbije kwartaal flink gedaald. Het was zelfs de grootste omzetdaling voor het bedrijf in zeven kwartalen. Met name de sterke status van de dollar was een boosdoener.

Winstverwachting wel overtroffen

De totale netto-omzet viel met 12 procent terug naar 16,53 miljard dollar (14,95 miljard euro). Die terugval was te wijten aan een mindere verkoop in alle categorieën van het bedrijf. Vooral de verkoop van verzorgingsproducten en babyverzorgingsproducten kreeg flink wat klappen. Daarnaast zorgde de sterke status van de dollar ook voor een lagere omzet. Procter & Gamble haalt dan ook bijna twee derde van zijn omzet in markten buiten Noord-Amerika.


Ondanks die tegenvallende omzet heeft Procter & Gamble toch de winstverwachtingen kunnen overtreffen. Die steeg van 1,99 miljard dollar (1,80 miljard euro) naar 2,6 miljard euro (2,35 miljard euro).


De resultaten hebben Procter & Gamble ertoe genoopt om de voorspelling over de impact van de sterke dollar bij te stellen. Eerst ging het ervan uit dat die een negatieve impact van 4 tot 5 procent zou hebben, nu gaat het uit van 5 tot 6 procent. Procter & Gamble verwacht weliswaar nog steeds een gemiddelde enkelcijferige omzetgroei voor het volledige jaar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nu ook geneesmiddelen op voorschrift bij webshop Multipharma

24/10/2017

Multipharma heeft de dienstverlening op zijn webshop uitgebreid: naast parafarmaceutische producten en voorschriftvrije geneesmiddelen kunnen klanten nu ook geneesmiddelen op voorschrift reserveren.

Grondige herpositionering voor Di

19/10/2017

Een stevig investeringsprogramma moet beautyretailer Di op de kaart zetten als een sterk merk. De krachtlijnen? Een uitgepuurd winkelbeeld, een exclusief assortiment, een e-shop en verhoogde communicatie-inspanningen.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Essity: “Consumenten kunnen geen dag zonder onze producten”

05/10/2017

Zeg niet langer SCA Hygiene, zeg voortaan Essity. De producent van merken als Tena, Tork, Tempo, Edet, Plenty, Lotus, Okay en Demak'Up focust nog sterker op hygiëne en gezondheid. Vooral de incontinentiemarkt biedt groeipotentieel. 

Belgisch parfummerk BillyXClub opent eerste eigen winkel

26/09/2017

In de Kammenstraat in Antwerpen heeft parfumlabel BillyXClub een eerste eigen winkel geopend. Tot nu toe waren de parfums enkel te koop in verschillende winkels van CKS en in de webshop.

Back to top