Unilever neemt Dermalogica over

Unilever neemt Dermalogica over

Het Brits-Nederlandse Unilever neemt het huidverzorgingsmerk Dermalogica over, dat in 1986 werd gelanceerd door Jane en Raymond Wurwand. Zij hebben nu besloten het merk van de hand te doen.

Marktleider in schoonheidssalons

Het merk werd gelanceerd drie jaar nadat het koppel het International Dermal Institute had opgericht, een opleidingsinstituut voor gediplomeerde huidspecialisten dat sindsdien een belangrijke speler geworden is in de huidverzorgingsbranche. Dermalogica is wereldwijd marktleider in schoonheidssalons en spa's en beweert zijn producten vrij te houden van chemische conserveringsmiddelen, kleurstoffen, alcohol en industriële smeermiddelen.

 

Vorig jaar was het merk goed voor een omzet van circa 220 miljoen euro en verkocht het zijn verzorgingsproducten in ongeveer 80 landen over de hele wereld. Het is niet geweten hoeveel Unilever neertelde voor de overname. Jane en Raymond Wurwand zullen ook na de overname een minderheidsaandeel in het bedrijf behouden en ze zullen betrokken blijven bij de ontwikkeling van nieuwe producten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Etos naar België dankzij fusie Ahold-Delhaize

18/09/2017

Drogisterijketen Etos gaat profiteren van de fusie van haar moederbedrijf, het Nederlandse Ahold, met het Belgische Delhaize. Daardoor kunnen de producten van Etos verkocht gaan worden in onder andere België, Griekenland en Roemenië.

Ecover en Method in handen van SC Johnson

15/09/2017

De Amerikaanse fabrikant van onderhoudsproducten SC Johnson neemt de ecologische schoonmaakproducenten Ecover en Method over van hun moederbedrijf People Against Dirty. Daarbij geeft het bedrijf geen financiële details vrij. 

Unilever heeft interesse in Estée Lauder

25/08/2017

Er gaan geruchten de ronde dat meerdere partijen interesse tonen in een overname van cosmeticabedrijf Estée Lauder. Daarbij zouden onder andere L’Oréal en Unilever een bod overwegen.

Cosmeticaketen Atelier Rebul groeit snel in België

07/08/2017

De Deense cosmeticaketen Atelier Rebul wil de komende maanden snel groeien in België. In juli opende ze al de eerste twee vestigingen in Hasselt en Gent en daar komen snel nog winkels bij in Antwerpen, Brugge en Leuven.

Sephora lanceert nieuw, kleiner winkelconcept

24/07/2017

Cosmeticaproducent Sephora heeft in de Verenigde Staten een nieuw en kleiner winkelconcept gelanceerd. Het bedrijf mikte tot nu toe vooral op grote winkels, maar experimenteert nu dus ook op kleinere schaal.

The Body Shop in Braziliaanse handen

29/06/2017

Het stond in de sterren geschreven en het is nu ook bevestigd: L’Oréal heeft zijn Britse winkeldochter The Body Shop verkocht aan het Braziliaanse Natura Cosméticos. Het contract is deze week ondertekend, zo klinkt het in Parijs.

Back to top