Unilever neemt Dermalogica over

Unilever neemt Dermalogica over

Het Brits-Nederlandse Unilever neemt het huidverzorgingsmerk Dermalogica over, dat in 1986 werd gelanceerd door Jane en Raymond Wurwand. Zij hebben nu besloten het merk van de hand te doen.

Marktleider in schoonheidssalons

Het merk werd gelanceerd drie jaar nadat het koppel het International Dermal Institute had opgericht, een opleidingsinstituut voor gediplomeerde huidspecialisten dat sindsdien een belangrijke speler geworden is in de huidverzorgingsbranche. Dermalogica is wereldwijd marktleider in schoonheidssalons en spa's en beweert zijn producten vrij te houden van chemische conserveringsmiddelen, kleurstoffen, alcohol en industriële smeermiddelen.

 

Vorig jaar was het merk goed voor een omzet van circa 220 miljoen euro en verkocht het zijn verzorgingsproducten in ongeveer 80 landen over de hele wereld. Het is niet geweten hoeveel Unilever neertelde voor de overname. Jane en Raymond Wurwand zullen ook na de overname een minderheidsaandeel in het bedrijf behouden en ze zullen betrokken blijven bij de ontwikkeling van nieuwe producten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nu ook geneesmiddelen op voorschrift bij webshop Multipharma

24/10/2017

Multipharma heeft de dienstverlening op zijn webshop uitgebreid: naast parafarmaceutische producten en voorschriftvrije geneesmiddelen kunnen klanten nu ook geneesmiddelen op voorschrift reserveren.

Grondige herpositionering voor Di

19/10/2017

Een stevig investeringsprogramma moet beautyretailer Di op de kaart zetten als een sterk merk. De krachtlijnen? Een uitgepuurd winkelbeeld, een exclusief assortiment, een e-shop en verhoogde communicatie-inspanningen.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Essity: “Consumenten kunnen geen dag zonder onze producten”

05/10/2017

Zeg niet langer SCA Hygiene, zeg voortaan Essity. De producent van merken als Tena, Tork, Tempo, Edet, Plenty, Lotus, Okay en Demak'Up focust nog sterker op hygiëne en gezondheid. Vooral de incontinentiemarkt biedt groeipotentieel. 

Belgisch parfummerk BillyXClub opent eerste eigen winkel

26/09/2017

In de Kammenstraat in Antwerpen heeft parfumlabel BillyXClub een eerste eigen winkel geopend. Tot nu toe waren de parfums enkel te koop in verschillende winkels van CKS en in de webshop.

Back to top