Wekelijkse boodschappen nu ook bij Amazon.

Wekelijkse boodschappen nu ook bij Amazon.

Amazon’s ambities om te concurreren met de distributiewereld, leken voor velen enigszins bij de haren gegrepen. Nu heeft Amazon echter iets gevonden waardoor zijn supermarktambities op slag veel geloofwaardiger overkomen. Gratis wekelijkse leveringen.

 



In de Verenigde Staten probeert online retailer Amazon de zogeheten AmazonTote (naar de traditionele totebag, ofte boodschappentas) uit. Sinds deze zomer loopt in Seattle met name een proefproject waarbij klanten gratis wekelijkse leveringen worden geboden, ongeacht de waarde van hun aankopen.


Eén maal per week komen ze van Amazon op een vaste dag langs met de bestellingen. De pakketjes worden – vermoedelijk om er een soort nostalgisch of artisanaal cachet aan te geven – aan de deur geleverd in waterdichte, herbruikbare boodschappentassen.


Het is de bedoeling de verkoop van FMCG-producten via de webshop van Amazon te stimuleren. Amazon hoopt zich namelijk op de markt te gaan positioneren als all-round e-tailer, die tegelijk multimediaspecialist en kruidenier is.


Het kruideniersaanbod op de website bestaat sinds deze zomer reeds uit een grote selectie A-merken in de categorieën drogmetica, kinder- en babyverzorging en levensmiddelen. In Europa is het assortiment al in Duitsland en het Verenigd Koninkrijk beschikbaar. Wanneer de wekelijkse leveringen worden geïntroduceerd, is evenwel nog afwachten.


Internationale expansie mag echter snel worden verwacht, aangezien Amazon het zelf een organisatiebreed programma noemt en er zelfs in grote getale extra personeel voor in dienst wil nemen. Amerikaanse supermarktgigant Walmart voelt alvast nattigheid.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


AS Watson wil Holland & Barrett overnemen

22/06/2017

AS Watson, het moederbedrijf van Kruidvat, heeft gesprekken aangeknoopt rond een mogelijke overname van Holland & Barrett. AS Watson zou maar liefst een miljard pond (1,15 miljard euro) willen neertellen.

Estée Lauder verdubbelt gamma Victoria Beckham

22/06/2017

Het klikt duidelijk tussen Estée Lauder en Victoria Beckham. De eerste twee ‘limited collections’ die de ex-Spice Girl bedacht voor de Amerikaanse cosmeticareus waren in een mum van tijd uitverkocht, en dus komt er een vervolg.

The Body Shop bijna in handen van Braziliaanse branchegenoot

09/06/2017

Het Franse L’Oréal is exclusieve gesprekken gestart met het Braziliaanse Natura Cosméticos over de verkoop van winkelketen The Body Shop. Die moet de Franse groep maar liefst een miljard euro opleveren.

Brusselse webapotheek Pharmasimple wil Europa veroveren

29/05/2017

Pharmasimple, een online apotheek die in 2010 werd opgericht in Brussel, zag zijn omzet in 2016 met 66,2% groeien naar 11,3 miljoen euro. De ambities liggen echter veel hoger, want binnen vijf jaar moet dat meer dan 100 miljoen euro zijn.

Amazon richt blik op verkoop geneesmiddelen

26/05/2017

Amazon is op zoek naar iemand die binnen het bedrijf kan uitdokteren hoe het best de stap zet naar de lucratieve sector rond de verkoop van geneesmiddelen en aanverwanten. Volgens bronnen zou Amazon er al langer aan denken om die stap te zetten.

Unilever koopt verzorgingstak Zuid-Amerikaans Quala

17/05/2017

Unilever heeft de verzorgingsproducten van het Zuid-Amerikaanse bedrijf Quala toegevoegd aan zijn assortiment. Quala heeft net als Unilever ook merken van voedingsmiddelen in handen en het wil in de toekomst de focus leggen op die tak van het bedrijf.

Back to top