Wekelijkse boodschappen nu ook bij Amazon.

Wekelijkse boodschappen nu ook bij Amazon.

Amazon’s ambities om te concurreren met de distributiewereld, leken voor velen enigszins bij de haren gegrepen. Nu heeft Amazon echter iets gevonden waardoor zijn supermarktambities op slag veel geloofwaardiger overkomen. Gratis wekelijkse leveringen.

 



In de Verenigde Staten probeert online retailer Amazon de zogeheten AmazonTote (naar de traditionele totebag, ofte boodschappentas) uit. Sinds deze zomer loopt in Seattle met name een proefproject waarbij klanten gratis wekelijkse leveringen worden geboden, ongeacht de waarde van hun aankopen.


Eén maal per week komen ze van Amazon op een vaste dag langs met de bestellingen. De pakketjes worden – vermoedelijk om er een soort nostalgisch of artisanaal cachet aan te geven – aan de deur geleverd in waterdichte, herbruikbare boodschappentassen.


Het is de bedoeling de verkoop van FMCG-producten via de webshop van Amazon te stimuleren. Amazon hoopt zich namelijk op de markt te gaan positioneren als all-round e-tailer, die tegelijk multimediaspecialist en kruidenier is.


Het kruideniersaanbod op de website bestaat sinds deze zomer reeds uit een grote selectie A-merken in de categorieën drogmetica, kinder- en babyverzorging en levensmiddelen. In Europa is het assortiment al in Duitsland en het Verenigd Koninkrijk beschikbaar. Wanneer de wekelijkse leveringen worden geïntroduceerd, is evenwel nog afwachten.


Internationale expansie mag echter snel worden verwacht, aangezien Amazon het zelf een organisatiebreed programma noemt en er zelfs in grote getale extra personeel voor in dienst wil nemen. Amerikaanse supermarktgigant Walmart voelt alvast nattigheid.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


The Body Shop mikt met nieuw e-commerceplatform op mobiel

24/04/2017

Winkelketen The Body Shop heeft een nieuw e-commerceplatform gelanceerd, dat beter toegankelijk moet zijn voor mobiele apparaten. Het doel is om binnen enkele jaren 20% van de totale omzet uit de online verkoop te halen.

Heel wat interesse voor The Body Shop

19/04/2017

L’Oréal heeft maar liefst vijftien biedingen binnengekregen voor winkelketen The Body Shop. Het Franse cosmeticabedrijf hoopt zeker een miljard euro te vangen voor de Britse keten.

Burberry in zee met parfumspecialist Coty

06/04/2017

Nog geen vijf jaar nadat Burberry zijn parfumactiviteiten onder eigen beheer bracht, besteedt het Britse luxemerk zijn parfumbusiness alweer uit. De Amerikaanse specialist Coty neemt vanaf oktober de populaire My Burberry, Mr Burberry en andere parfums van het merk onder zijn hoede.

Fin du Jour opent in Antwerpen derde winkel

27/03/2017

Op 30 maart opent het winkelconcept Fin du Jour zijn derde Belgische winkel, ditmaal in de Nationalestraat in Antwerpen. Fin du Jour is een concept van Miriam Rouw en Sabine Saelen, twee West-Vlaamse onderneemsters.

Britse cosmeticabedrijf Lush kijkt over landsgrenzen

15/03/2017

Het Britse cosmeticabedrijf Lush bekijkt de mogelijkheden om buiten het Verenigd Koninkrijk verder te groeien, door de toenemende ongerustheid over de gevolgen van de brexit. Zo vreest het hogere importtaksen en moeilijkere opvulling van vacatures.

Turkse parfumerie Bargello geopend in Antwerpen

09/03/2017

In Antwerpen heeft de Turkse parfumerieketen Bargello een vestiging geopend in de Wilde Zee. Bargello verkoopt geen grote merken, maar maakt eigen parfums, die geïnspireerd zijn door bekende namen.

Back to top