Wekelijkse boodschappen nu ook bij Amazon. | RetailDetail

Wekelijkse boodschappen nu ook bij Amazon.

Wekelijkse boodschappen nu ook bij Amazon.

Amazon’s ambities om te concurreren met de distributiewereld, leken voor velen enigszins bij de haren gegrepen. Nu heeft Amazon echter iets gevonden waardoor zijn supermarktambities op slag veel geloofwaardiger overkomen. Gratis wekelijkse leveringen.

 



In de Verenigde Staten probeert online retailer Amazon de zogeheten AmazonTote (naar de traditionele totebag, ofte boodschappentas) uit. Sinds deze zomer loopt in Seattle met name een proefproject waarbij klanten gratis wekelijkse leveringen worden geboden, ongeacht de waarde van hun aankopen.


Eén maal per week komen ze van Amazon op een vaste dag langs met de bestellingen. De pakketjes worden – vermoedelijk om er een soort nostalgisch of artisanaal cachet aan te geven – aan de deur geleverd in waterdichte, herbruikbare boodschappentassen.


Het is de bedoeling de verkoop van FMCG-producten via de webshop van Amazon te stimuleren. Amazon hoopt zich namelijk op de markt te gaan positioneren als all-round e-tailer, die tegelijk multimediaspecialist en kruidenier is.


Het kruideniersaanbod op de website bestaat sinds deze zomer reeds uit een grote selectie A-merken in de categorieën drogmetica, kinder- en babyverzorging en levensmiddelen. In Europa is het assortiment al in Duitsland en het Verenigd Koninkrijk beschikbaar. Wanneer de wekelijkse leveringen worden geïntroduceerd, is evenwel nog afwachten.


Internationale expansie mag echter snel worden verwacht, aangezien Amazon het zelf een organisatiebreed programma noemt en er zelfs in grote getale extra personeel voor in dienst wil nemen. Amerikaanse supermarktgigant Walmart voelt alvast nattigheid.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aanhoudende expansie Kruidvat werpt vruchten af

03/07/2018

Drogisterijketen Kruidvat verkocht het voorbije jaar 4,7% meer in België. De keten tekent al een paar jaar op rij Belgische groei op, niet het minst omdat ze steeds nieuwe winkels blijft openen.

Cultmerk Aesop komt naar Antwerpen

04/06/2018

Het Australische schoonheidsmerk Aesop komt binnenkort met een eigen winkel naar Antwerpen: een voormalige sapjesbar aan de Nationalestraat krijgt de primeur. 

A.S. Watson (Kruidvat) lanceert online apotheek PharmaXpert.be

28/05/2018

Dank zij de lancering van een eigen online apotheek, PharmaXpert.be, kan de eigenaar van Kruidvat nu ook in België voorschriftvrije geneesmiddelen verkopen tegen voordelige prijzen.

Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

Waarom Ecover niet meestapt in de promotie-oorlog

04/05/2018

Ecologische pionier Ecover mag weer wat rebelser worden en zoekt aansluiting bij de beginjaren. Het merk lanceert een nieuwe afwasmiddelfles en een televisiecampagne. De ambitie? Groei brengen in categorieën die onder druk staan.