Wekelijkse boodschappen nu ook bij Amazon.

Wekelijkse boodschappen nu ook bij Amazon.

Amazon’s ambities om te concurreren met de distributiewereld, leken voor velen enigszins bij de haren gegrepen. Nu heeft Amazon echter iets gevonden waardoor zijn supermarktambities op slag veel geloofwaardiger overkomen. Gratis wekelijkse leveringen.

 



In de Verenigde Staten probeert online retailer Amazon de zogeheten AmazonTote (naar de traditionele totebag, ofte boodschappentas) uit. Sinds deze zomer loopt in Seattle met name een proefproject waarbij klanten gratis wekelijkse leveringen worden geboden, ongeacht de waarde van hun aankopen.


Eén maal per week komen ze van Amazon op een vaste dag langs met de bestellingen. De pakketjes worden – vermoedelijk om er een soort nostalgisch of artisanaal cachet aan te geven – aan de deur geleverd in waterdichte, herbruikbare boodschappentassen.


Het is de bedoeling de verkoop van FMCG-producten via de webshop van Amazon te stimuleren. Amazon hoopt zich namelijk op de markt te gaan positioneren als all-round e-tailer, die tegelijk multimediaspecialist en kruidenier is.


Het kruideniersaanbod op de website bestaat sinds deze zomer reeds uit een grote selectie A-merken in de categorieën drogmetica, kinder- en babyverzorging en levensmiddelen. In Europa is het assortiment al in Duitsland en het Verenigd Koninkrijk beschikbaar. Wanneer de wekelijkse leveringen worden geïntroduceerd, is evenwel nog afwachten.


Internationale expansie mag echter snel worden verwacht, aangezien Amazon het zelf een organisatiebreed programma noemt en er zelfs in grote getale extra personeel voor in dienst wil nemen. Amerikaanse supermarktgigant Walmart voelt alvast nattigheid.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nu ook geneesmiddelen op voorschrift bij webshop Multipharma

24/10/2017

Multipharma heeft de dienstverlening op zijn webshop uitgebreid: naast parafarmaceutische producten en voorschriftvrije geneesmiddelen kunnen klanten nu ook geneesmiddelen op voorschrift reserveren.

Grondige herpositionering voor Di

19/10/2017

Een stevig investeringsprogramma moet beautyretailer Di op de kaart zetten als een sterk merk. De krachtlijnen? Een uitgepuurd winkelbeeld, een exclusief assortiment, een e-shop en verhoogde communicatie-inspanningen.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Essity: “Consumenten kunnen geen dag zonder onze producten”

05/10/2017

Zeg niet langer SCA Hygiene, zeg voortaan Essity. De producent van merken als Tena, Tork, Tempo, Edet, Plenty, Lotus, Okay en Demak'Up focust nog sterker op hygiëne en gezondheid. Vooral de incontinentiemarkt biedt groeipotentieel. 

Belgisch parfummerk BillyXClub opent eerste eigen winkel

26/09/2017

In de Kammenstraat in Antwerpen heeft parfumlabel BillyXClub een eerste eigen winkel geopend. Tot nu toe waren de parfums enkel te koop in verschillende winkels van CKS en in de webshop.

Back to top