Winkels Essenza worden (terug) zusjes van De Tuinen | RetailDetail

Winkels Essenza worden (terug) zusjes van De Tuinen

Winkels Essenza worden (terug) zusjes van De Tuinen

De Belgische gezondheids- en wellnessketen Essenza is overgenomen door NBTY Europe, een Europese retailgroep die gespecialiseerd is in gezondheidsvoeding en ook het Nederlandse De Tuinen onder zich heeft. Voor Essenza is het een beetje thuiskomen: achttien jaar geleden begon Essenza als franchiseketen van De Tuinen, maar in 2002 werden de banden doorgeknipt.

Britten willen Essenza doen groeien

(UPDATE) De overname maakt deel uit van de ambitie om de aanwezigheid van NBTY Europe in wellnessketens te laten groeien. Essenza is door de acquisitie immers onderdeel geworden van de groep, die verder bestaat uit 704 Holland & Barrett-winkels in het Verenigd Koninkrijk en Ierland, 53 internationale franchise-winkels, 57 GNC-winkels in het Verenigd Koninkrijk en 120 De Tuinen-vestigingen in Nederland.

 

NBTY-CEO Peter Aldis verklaarde dan weer: “In navolging van het succes van onze merken Holland & Barrett en De Tuinen hebben we ambitieuze plannen gemaakt om het aantal winkels in België verder te laten groeien. Dit is vooral te danken aan de wijdverspreide aanwezigheid van winkels en het streven verder te groeien in omnichannel. Ik kijk ernaar uit om samen met Melissa en haar team ervoor te zorgen dat de overgang vloeiend zal verlopen. "

 

Essenza blijft zelfstandige keten

Voor Essenza is het een beetje thuiskomen, want de keten ontstond als franchise van 'De Tuinen'. In 1995 openden de eerste winkels dan ook als "De Tuinen van Wijnegem" (en andere). In 2002 ging de keten dan apart verder als Essenza. In tegenstelling tot eerdere berichten zullen de twee ketens na de acquisitie echter niet samengaan, wel zullen de directies intens gaan samenwerken.

 

Essenza-CEO Melissa Hellebuyck blijft dan ook aan het roer van de Belgische keten. Zij ziet de eigenheid van Essenza gegarandeerd omdat "NBTY Europe onder de indruk was van de veelbelovende resultaten en het heel specifieke concept van Essenza". Wel zal Essenza mogelijk de merknaam van De Tuinen in België verder versterken door producten uit het eigen merk van de Nederlandse keten aan te bieden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Unilever waarschuwt online media: adverteren kan zo niet verder

12/02/2018

Unilever dreigt te stoppen met adverteren op online mediakanalen die ondoorzichtig zijn en verdeeldheid zaaien. Dat zegt hun marketingbaas Keith Weed op het IAB-adverteerderscongres. 

Luxemerken stuwen winst L’Oréal

09/02/2018

Ondanks een magere omzetgroei in 2017 kan het Franse cosmeticabedrijf L’Oréal toch uitpakken met een fors gestegen nettowinst. Dat heeft het te danken aan sterke prestaties van het luxesegment, waar de marges hoger zijn.

Trekpleister-directeur wordt topman Kruidvat België en Frankrijk

09/02/2018

A.S. Watson, de holding achter Kruidvat, ICI PARIS XL en Trekpleister, heeft Roland van den Berg benoemd tot algemeen directeur van die laatste keten. Hij vervangt er Bert Verhoef, die aan het hoofd van Kruidvat België en Frankrijk komt te staan.

Medicare-Market wil dit jaar 20 nieuwe apotheken openen

06/02/2018

Medicare-Market, uitbater van de parafarmacie Medi-Market en de apotheken PharmaClic, wil in 2018 120 nieuwe medewerkers aanwerven en 20 nieuwe verkooppunten openen. Tegen 2020 wil de keten groeien naar zeventig vestigingen.

Di lanceert eigen webwinkel

31/01/2018

Vanaf morgen kunnen klanten ook online terecht bij Di, want dan lanceert de Belgische beautyketen een eigen webshop. Het is de volgende stap in de vernieuwingsstrategie van Di.

Ecover gaat volledige gamma vernieuwen

31/01/2018

Ecover, een Belgische producent van ecologische was- en reinigingsmiddelen, gaat de verpakkingen van zijn volledige assortiment vernieuwen. Het afwasmiddel is als eerste aan de beurt, de operatie moet binnen twee jaar afgerond zijn.

Back to top