“P&G zet Braun en Duracell in de etalage” | RetailDetail

“P&G zet Braun en Duracell in de etalage”

“P&G zet Braun en Duracell in de etalage”

Volgens persbureau Reuters heeft Procter & Gamble zijn dochtermerken Braun en Duracell in de etalage gezet. Een en ander past in het grote vereenvoudigingsplan dat de Amerikaanse producent van consumentengoederen begin deze maand aankondigde.

'Amper' 600 miljoen dollar operationele winst

Begin augustus kondigde P&G aan dat het een honderdtal merken wil wegsnoeien en zich voortaan wil concentreren op de 70 à 80 merken die nu al 90% van de omzet (83,1 miljard dollar in zijn laatste boekjaar) en 95% van de winst opleveren. Daarbij zitten de toppers Pampers, Gillette, Pantene, Olay, Oral-B en Bounty.

 

Van het honderdtal merken dat P&G liever kwijt dan rijk is, zouden Braun (scheerapparaten) en Duracell (batterijen) de twee grootste zijn. Al is dat relatief, want van de totale operationele winst van 19,2 miljard dollar genereert Braun 'maar' 500 miljoen dollar en Duracell zelfs 'maar' 100 miljoen dollar. Persbureau Reuters vernam nu van 'goed geplaatste bronnen' dat P&G zakenbank Goldman Sachs heeft aangezocht om een koper te zoeken voor beide merken, al wilden noch P&G noch de zakenbank dat nieuws bevestigen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Samsung maakt zich zorgen over eigen groei

06/07/2018

Technologiegigant Samsung is niet positief over de eigen resultaten. Het Zuid-Koreaanse bedrijf verwacht een niet al te geweldige groei in het tweede kwartaal van dit jaar: de verkoop van smartphones stelt teleur.

Matthias De Clercq van Coolblue naar Nexxworks

06/07/2018

Matthias De Clercq, de Belgische topman van Coolblue, verlaat het bedrijf om op 17 juli commercieel directeur te worden bij consultancybedrijf Nexxworks.

Ceconomy verkoopt zijn Russische divisie

21/06/2018

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, werd nooit succesvol op de Russische markt. Het heeft nu een ruildeal bereikt met de lokale elektroketen M.video, waarin het ook een participatie neemt.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

LVMH-topman Arnault pompt miljoenen in BackMarket

14/06/2018

BackMarket, een Franse start-up die zich positioneert als (super)marktplaats voor ‘refurbished’ ofte ‘opgelapte’ tweedehandse smartphones, tablets en laptops, heeft zopas 41 miljoen euro groeigeld opgehaald.

Coolblue sluit honderden webshops

11/06/2018

Webshopgroep Coolblue gaat een eind maken aan zijn honderden afzonderlijke webshops (denk aan smartphonestore.nl of pdashop.be). In de plaats daarvan wordt alles gecentraliseerd op de Coolblue-pagina, waardoor een uitbreiding naar andere talen en landen veel sneller zou kunnen gebeuren.