Apple sluit megadeal in China en speelt voor kerstman | RetailDetail

Apple sluit megadeal in China en speelt voor kerstman

Apple sluit megadeal in China en speelt voor kerstman

CEO Tim Cook heeft zichzelf, net voor Kerstmis, getrakteerd op een megadeal met 's werelds grootste telecomoperator China Mobile. Een extra reden om, naar jaarlijkse traditie, met digitale cadeautjes te strooien, 12 dagen lang.

Grote doorbraak in China

Tim Cook heeft na jaren onderhandelen eindelijk een langverwachte distributiedeal rond met China Mobile, dat met liefst 750 miljoen klanten de grootste mobiele operator van de wereld is. Vanaf 17 januari zal China Mobile de iPhone 5S en 5C verkopen in zijn winkels. Apple had al wel akkoorden in China, maar tot nog toe enkel met minder belangrijke operatoren.

 

"China is een extreem belangrijke markt voor Apple en onze alliantie met China Mobile biedt een opportuniteit om de klanten van 's werelds grootste netwerk de iPhone aan te bieden", zegt een tevreden Tim Cook. Beurshuis Morgan Stanley verwacht dat er door de deal ruim 12 miljoen iPhones extra over de toonbank zullen gaan voor eind september 2014, wanneer Apples boekjaar afloopt.

 

China was tot nu toe goed voor een jaaromzet van 24,4 miljard dollar (ruim 17,8 miljard euro) en Tim Cook verwacht dat China Amerika snel zal vervangen als grootste bron van inkomsten voor het bedrijf. Apple ontwikkelde de iPhone 5C, zijn 'instapmodel', immers speciaal met de Chinese markt in het achterhoofd. Het concern moet in China op dit moment nog altijd Samsung, Huawei en Lenovo laten voorgaan.

 

12 Days of Gifts

Niet dat het een per se iets met het ander te maken heeft, maar naar jaarlijkse traditie heeft Apple vandaag ook weer zijn "12 Days of Gifts" gelanceerd. Een gratis app (enkel voor iOS7 of recenter) genereert elke dag een push-melding wanneer er een nieuw cadeau – van apps over boeken en muziek tot films en videoclips – klaar ligt. De consument heeft dan 24 uur de tijd om het geschenk gratis te downloaden via iTunes.

 

De marketingactie loopt de komende 12 dagen tot 6 januari en is nu voor het eerst ook uitgerold in de Verenigde Staten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

LVMH-topman Arnault pompt miljoenen in BackMarket

14/06/2018

BackMarket, een Franse start-up die zich positioneert als (super)marktplaats voor ‘refurbished’ ofte ‘opgelapte’ tweedehandse smartphones, tablets en laptops, heeft zopas 41 miljoen euro groeigeld opgehaald.

Coolblue sluit honderden webshops

11/06/2018

Webshopgroep Coolblue gaat een eind maken aan zijn honderden afzonderlijke webshops (denk aan smartphonestore.nl of pdashop.be). In de plaats daarvan wordt alles gecentraliseerd op de Coolblue-pagina, waardoor een uitbreiding naar andere talen en landen veel sneller zou kunnen gebeuren.

Leapp failliet, hoopt op doorstart

11/06/2018

Leapp, een verkoper van tweedehands Apple-toestellen, is failliet. Dat meldt de retailer op zijn website. De curator onderzoekt momenteel de mogelijkheden voor een doorstart.

Coolblue lanceert reparatiedienst voor smartphones

04/06/2018

Coolblue heeft zich weer een extra stukje van de 'customer journey' toegeëigend: nu stort de Rotterdamse webshop(groep) zich ook op het herstellen van smartphones.

Zo vertelt Philips Hue een emotioneel merkverhaal op de winkelvloer

24/05/2018

De geconnecteerde Hue-lampen bezorgen de verlichtingsmarkt nieuwe impulsen. Maar hoe breng je de klantreis in kaart voor een volstrekt nieuwe productcategorie? Dat is de uitdaging voor de trademarketingafdeling van Philips Lighting.