Belgische webshop Media Markt op 19 juni van start | RetailDetail

Belgische webshop Media Markt op 19 juni van start

Belgische webshop Media Markt op 19 juni van start
Met de lancering volgende week van zijn langverwachte webshop en de vaste ambitie om de komende drie jaar nog 10 nieuwe fysieke winkels te openen, wil Media Markt – Saturn Belux zijn leiderschap in België en Luxemburg verder verstevigen.

Webshop met nationale prijszetting

Op 19 juni opent Media Markt eindelijk zijn online winkel voor het Belgische publiek. "De webshop werd enkele weken getest om zeker te zijn van een vlekkeloze lancering. Wij zijn er klaar voor en hebben de ambitie om op termijn 10% van de Belgische omzet te genereren met dit online kanaal. Ondertussen wordt hard gewerkt om de site tegen augustus mobile compatible te maken", zegt Philippe Depautex, Managing Director Media Markt - Saturn Online Belux. In een tweede fase zal ook de Luxemburgse webshop saturn.lu volgen.

 

"De webshop en de traditionele winkels zullen hetzelfde productengamma en dezelfde dienstverlening bieden. Media Markt zal werken met een nationale prijszetting waarbij de keten de laagste prijs garandeert ten opzichte van andere multichannelspelers, aangevuld met een lokale prijsstrategie voor de fysieke winkels in een perimeter van 25 km rond de winkel, zoals die voorheen bestond", aldus nog Philippe Depautex.

 

Om de concurrentie met de pure online spelers te kunnen blijven aangaan, werd Media-Saturn Holding zopas 100% eigenaar van 'pure player' Redcoon. "Redcoon.be is momenteel nog een kleine speler op de Belgische markt, maar wel eentje met veel potentieel", klinkt het.

 

Meer dan ooit multichannel

Media Markt blijft sterk geloven in het klassieke winkelkanaal en is er rotsvast van overtuigd dat de online winkel een ondersteuning zal zijn van de bestaande winkels. Daarom voorziet Media Markt de mogelijkheid om via de webshop te bestellen, maar het product dezelfde dag nog af te halen in een winkel naar keuze. Uiteraard levert de groep ook aan huis: thuislevering is gratis en wordt gegarandeerd de dag na bestelling.

 

Net omdat fysieke winkels zo belangrijk zijn, zal Media Markt ook blijven investeren in dat netwerk: de Belux-tak wil de komende drie jaar 10 nieuwe winkels openen en evenveel bestaande winkels moderniseren, een investering van alles samen circa 30 miljoen euro. De eerstvolgende opening staat gepland in Mechelen op 27 november 2013, maar ook Turnhout, Doornik en Waver staan nog op het verlanglijstje.

 

Media Markt-Saturn Belux, gestart in 2002, telt vandaag 24 winkels (22 in België en 2 in het Groothertogdom Luxemburg) en boekte in 2012 een omzet van 697 miljoen euro (waarvan 646 miljoen in België). De keten streeft tegen 2016 naar een omzet van één miljard euro en een marktaandeel van 20%.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

LVMH-topman Arnault pompt miljoenen in BackMarket

14/06/2018

BackMarket, een Franse start-up die zich positioneert als (super)marktplaats voor ‘refurbished’ ofte ‘opgelapte’ tweedehandse smartphones, tablets en laptops, heeft zopas 41 miljoen euro groeigeld opgehaald.

Coolblue sluit honderden webshops

11/06/2018

Webshopgroep Coolblue gaat een eind maken aan zijn honderden afzonderlijke webshops (denk aan smartphonestore.nl of pdashop.be). In de plaats daarvan wordt alles gecentraliseerd op de Coolblue-pagina, waardoor een uitbreiding naar andere talen en landen veel sneller zou kunnen gebeuren.

Leapp failliet, hoopt op doorstart

11/06/2018

Leapp, een verkoper van tweedehands Apple-toestellen, is failliet. Dat meldt de retailer op zijn website. De curator onderzoekt momenteel de mogelijkheden voor een doorstart.

Coolblue lanceert reparatiedienst voor smartphones

04/06/2018

Coolblue heeft zich weer een extra stukje van de 'customer journey' toegeëigend: nu stort de Rotterdamse webshop(groep) zich ook op het herstellen van smartphones.

Zo vertelt Philips Hue een emotioneel merkverhaal op de winkelvloer

24/05/2018

De geconnecteerde Hue-lampen bezorgen de verlichtingsmarkt nieuwe impulsen. Maar hoe breng je de klantreis in kaart voor een volstrekt nieuwe productcategorie? Dat is de uitdaging voor de trademarketingafdeling van Philips Lighting.