Dixons opent nieuw winkelconcept op luchthaven Gatwick

Dixons opent nieuw winkelconcept op luchthaven Gatwick

De Engelse elektronicaketen Dixons heeft een nieuwe conceptwinkel geopend in de South-terminal op de luchthaven Londen Gatwick. Daarmee bevestigt het concern zijn keuze om van de reismarkt een voornaam verkoopkanaal te maken.

‘All-round’ shop met breed gamma

De nieuwe conceptwinkel biedt op een oppervlakte van 136 m² zowat 1.100 producten aan, gaande van de laatste technische snufjes tot favoriete producten om mee te nemen op reis. De consument krijgt er de mogelijkheid om bijkomende informatie over de producten op te vragen via tablets bij de toestellen.

 

Voorts is er een balie waar klanten technisch advies kunnen vragen. Er zijn ook schappen waarop passagiers hun koffers kunnen laten rusten tijdens het betalen. Wie op Gatwick toekomt, ontvangt bovendien een tekstboodschap met een korting van 10 pond op een aankoop van 100 euro bij Dixons.

 

Steeds meer retail op luchthavens

De winkel van Dixons maakt deel uit van een grondige renovatie van de vertrekzone op de South Terminal van Gatwick, die goed was voor een investering van 24 miljoen euro. Tegen het einde van het jaar zullen er 22 nieuwe winkels geopend zijn. In juli openden er onder meer al Sunglass Hut, juwelier Ernest Jones, de verkoper van luxelederwaren Aspinal of London en de luxekledingmerken Hugo Boss, Lacoste en Kurt Geiger.

 

Op 1 augustus opende ook Harrods er een warenhuis van 600 m² met een aantal shop-in-shops van onder meer Swarovski, Longchamp, Michael Kors, Ackett en Armani Jeans. 

 

Dat het een goede zet is om te investeren in de vliegende consument, bewijzen de cijfers: 93% van de bezoekers van de luchthaven zegt een winkel te bezoeken vooraleer aan boord te gaan, 80% doet effectief een transactie.


Dixons telt momenteel al 41 winkels op luchthavens: recent werden er trouwens nog twee geopend op Brussels Airport. Volgend jaar komt er ook een nieuw verkooppunt op Londen Heathrow. Buiten het Verenigd Koninkrijk is de keten nog actief in Ierland, Italië en Denemarken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Telenet opent flagshipstore op Antwerpse Meir

15/12/2017

Telecombedrijf Telenet heeft gisteren in Antwerpen op de Meir een flagshipstore geopend met een volledig nieuw winkelconcept. Telenet noemt het zelf een belevingswinkel, waar klanten veel meer kunnen dan enkel shoppen.

Carrefour en Fnac Darty denken aan inkoopalliantie

01/12/2017

Supermarktbedrijf Carrefour en elektronicaverkoper Fnac Darty denken eraan om een alliantie te vormen voor hun elektronica-aankopen. Door die bundeling van krachten kunnen ze de prijzen immers drukken.

Media Saturn lanceert eerste volledig virtuele winkelwereld

21/11/2017

Klanten van Saturn, dat samen met Media Markt deel uitmaakt van de groep Media Saturn, kunnen voortaan hun VR-bril opzetten om de producten in twee virtuele omgevingen te bekijken. De koop ook afronden in VR is voorlopig nog niet mogelijk.

Krëfel neemt meerderheid in IT-speler Tones

17/11/2017

Krëfel heeft een meerderheid genomen in het Mechelse Tones, een keten met vier winkels die gespecialiseerd is in IT en multimedia. Door die overname wil Krëfel zijn aanbod in die sectoren verder uitbreiden.

Service is de sleutel voor jarig Keymusic

10/11/2017

De fysieke muziekwinkel heeft zeker nog bestaansrecht, zegt CEO Francky Dedeyne van Keymusic, dat zijn 25e verjaardag viert. "Als je oplossingen verkoopt, speelt prijs minder", stelt hij. Groei komt uit een franchiseconcept, bovendien lonkt het buitenland.

Pieter Haas, CEO Ceconomy: "Wij verkopen een digitaal leven aan de consument"

03/11/2017

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, heeft de sleutel in handen voor de verdere consolidatie van de elektronicasector in Europa. De retailer wordt een verkoper van diensten en oplossingen: “We helpen mensen de juiste beslissingen te nemen.”

Back to top