Media-Saturn Groep neemt internetretailer Redcoon over

Media-Saturn Groep neemt internetretailer Redcoon over

Media-Saturn, het moederconcern van Media Markt, heeft Redcoon overgenomen, een van de leidinggevende Europese internetwinkels. De overname moet wel nog worden goedgekeurd door de mededingingsautoriteiten. Hoeveel Media-Saturn voor Redcoon betaald heeft, is niet bekend.

Meer dan ooit ‘multichannel’

Met de overname van Redcoon onderstreept Media-Saturn Groep, de grootste Europese retailer in consumentenelektronica, zijn grootse onlineambities. “Redcoon past perfect in ons portfolio”, aldus Horst Norberg, CEO van de raad van bestuur van Media-Saturn-Holding GmbH. “Dankzij de overname krijgen we toegang tot het segment van de ‘pure players’ in Duitsland en nog negen andere Europese landen (waaronder België, nvdr.). Redcoon is een gevestigde en betrouwbare retailer op het internet en vormt een mooie aanvulling op de onlineactiviteiten van onze retailketens Media Markt en Saturn.”

Onafhankelijke dochter

Redcoon blijft als ‘pure player’ enkel en alleen actief in het onlinesegment. Het bedrijf wordt een onafhankelijke dochter van de Media-Saturn Groep en zal worden geleid door Reiner Heckel, die het bedrijf in 2003 oprichtte in het Duitse Aschaffenburg.

 

“Voor de klanten en werknemers van Redcoon verandert er dus niets met betrekking tot de positionering, de bedrijfs- en de prijzenstrategie van de onderneming”, verklaarde Rolf Hagemann, CFO en ondervoorzitter van de raad van bestuur van Media-Saturn en bevoegd voor fusies en overnames.

 

Redcoon, dat 485 medewerkers telt, biedt circa 24.000 verschillende producten te koop aan, van vrijetijdselektronica over computers, camera’s, telecom en huishoudapparaten,  boeken, DHZ- en tuinartikelen en sport- en fitnessproducten tot muziekinstrumenten. Redcoon telt ruim drie miljoen klanten en realiseerde in het boekjaar 2009-2010 een omzet van 354 miljoen euro.

 

Meer: Media Markt trekt directeur e-commerce aan

          Metro heeft e-retailer Redcoon in het vizier

Media-Saturn, het moederconcern van Media Markt, heeft Redcoon overgenomen, een van de leidinggevende Europese internetwinkels. De overname moet wel nog worden goedgekeurd door de mededingingsautoriteiten. Hoeveel Media-Saturn voor Redcoon betaald heeft, is niet bekend.

Meer dan ooit ‘multichannel’

Met de overname van Redcoon onderstreept Media-Saturn Groep, de grootste Europese retailer in consumentenelektronica, zijn grootse onlineambities. “Redcoon past perfect in ons portfolio”, aldus Horst Norberg, CEO van de raad van bestuur van Media-Saturn-Holding GmbH. “Dankzij de overname krijgen we toegang tot het segment van de ‘pure players’ in Duitsland en nog negen andere Europese landen (waaronder België, nvdr.). Redcoon is een gevestigde en betrouwbare retailer op het internet en vormt een mooie aanvulling op de onlineactiviteiten van onze retailketens Media Markt en Saturn.”

Onafhankelijke dochter

Redcoon blijft als ‘pure player’ enkel en alleen actief in het onlinesegment. Het bedrijf wordt een onafhankelijke dochter van de Media-Saturn Groep en zal worden geleid door Reiner Heckel, die het bedrijf in 2003 oprichtte in het Duitse Aschaffenburg.

 

“Voor de klanten en werknemers van Redcoon verandert er dus niets met betrekking tot de positionering, de bedrijfs- en de prijzenstrategie van de onderneming”, verklaarde Rolf Hagemann, CFO en ondervoorzitter van de raad van bestuur van Media-Saturn en bevoegd voor fusies en overnames.

 

Redcoon, dat 485 medewerkers telt, biedt circa 24.000 verschillende producten te koop aan, van vrijetijdselektronica over computers, camera’s, telecom en huishoudapparaten,  boeken, DHZ- en tuinartikelen en sport- en fitnessproducten tot muziekinstrumenten. Redcoon telt ruim drie miljoen klanten en realiseerde in het boekjaar 2009-2010 een omzet van 354 miljoen euro.

 

Meer: Media Markt trekt directeur e-commerce aan

          Metro heeft e-retailer Redcoon in het vizier

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Duo krijgt de leiding over Fnac Darty

17/07/2017

Bij de groep Fnac Darty wordt er druk werk gemaakt van een nieuwe leiding, aangezien de huidige topman, Alexandre Bompard, vanaf morgen aan de slag gaat als de nieuwe CEO van Carrefour. Hij wordt mogelijk vervangen door een duo.

Nieuw vlaggenschip stuwt Samsung naar recordwinst

07/07/2017

Het Koreaanse technologiebedrijf Samsung heeft in het voorbije kwartaal recordcijfers gehaald dankzij een succesvolle lancering van de Galaxy S8, het nieuwe vlaggenschip, en een verhoogde vraag naar chips.

EU wil geplande veroudering aanpakken

05/07/2017

Het Europees Parlement heeft een resolutie aangenomen die de levensduur van consumentengoederen en software moet verlengen. Ze gaan zo in tegen de geplande veroudering die zou ingebouwd zijn bij heel wat producten.

Elektrohandel wordt hippe belevingswinkel

30/06/2017

Omdat de winkelverkoop in zijn elektrozaak terugloopt, neemt ondernemer Peter Verhamme een drastische beslissing: PV Sound Elektro wordt omgetoverd tot een trendy conceptwinkel voor mannen. Van een ommezwaai gesproken. 

Greenpeace tikt fabrikanten van smartphones op de vingers

29/06/2017

Wie een smartphone, tablet of laptop van Samsung, Apple of Microsoft heeft, zal dat toestel vaak niet zelf kunnen herstellen. Zelfs ervaren herstellers hebben moeite om ze te repareren, aan vervangonderdelen te geraken of ze een upgrade te geven, aldus Greenpeace en iFixit.

E-afval: geen pasklare oplossingen, wel puzzelstukjes

15/05/2017

Flink wat consumentenelektronica ligt nutteloos in ladekastjes of – erger – belandt op de vuilnisbelt. De oplossing: breng de producten en onderdelen zo veel mogelijk in een kringloop. Het kan, maar er is geen "one-size-fits-all"-oplossing. 

Back to top