Photo Hall in Nijvel verkocht iPad 2 een dag te vroeg

Photo Hall in Nijvel verkocht iPad 2 een dag te vroeg

Vrijdag 25 maart om 17.00 uur lokale tijd, dat was hét tijdstip dat Apple-fans in 25 landen – waaronder België – in hun agenda hadden aangekruist. Want dan zou de nieuwe iPad 2 eindelijk te koop zijn! Een zoveelste staaltje van marketing, georchestreerd door de meesters van de productlanceringen.

 

Apple had zelfs beslist om zijn eigen Apple Stores tussen 15.00 en 17.00 uur te sluiten, zogezegd om de winkels de kans te geven de iPad 2 mooi uit te stallen. En dus kon je er donder op zeggen dat er zich bij talloze winkels weer lange rijen fans zouden vormen. Zeker als je weet dat bij de Amerikaanse lancering in één weekend tijd liefst één miljoen iPad’s van de tweede generatie de deur uitvlogen en de voorraad tijdelijk uitgeput was.

Oeps, foutje…

Maar hoe goed een bedrijf zo’n lancering ook voorbereidt, op één aspect heeft het nooit vat, zelfs Apple niet: de menselijke factor. En zo gebeurde het dat de uitbater van de Photo Hall in het Nijvelse shopping center donderdag al een iPad 2 verkocht. Simon de Wasseige, commercieel directeur van de foto- en elektronicaketen, betreurt het voorval: ‘We baten 94 winkels uit in België en konden die onmogelijk allemaal op dezelfde dag beleveren. Dus kregen een aantal winkels donderdag al iPad’s geleverd, weliswaar mét de uitdrukkelijke opdracht de verkoop pas vanaf vrijdag 17.00 uur te starten. Maar onze winkel in Nijvel was wat té voortvarend. Toen ik het spijtige voorval vernam, heb ik meteen alle vestigingen opnieuw geïnformeerd. Ik betreur dit voorval ten zeerste en Photo Hall neemt de nodige maatregelen zodat iets soortgelijks in de toekomst niet meer kan voorvallen’, aldus Simon de Wasseige, die duidelijk verveeld zit met de hele zaak.

 

Vrijdag 25 maart om 17.00 uur lokale tijd, dat was hét tijdstip dat Apple-fans in 25 landen – waaronder België – in hun agenda hadden aangekruist. Want dan zou de nieuwe iPad 2 eindelijk te koop zijn! Een zoveelste staaltje van marketing, georchestreerd door de meesters van de productlanceringen.

 

Apple had zelfs beslist om zijn eigen Apple Stores tussen 15.00 en 17.00 uur te sluiten, zogezegd om de winkels de kans te geven de iPad 2 mooi uit te stallen. En dus kon je er donder op zeggen dat er zich bij talloze winkels weer lange rijen fans zouden vormen. Zeker als je weet dat bij de Amerikaanse lancering in één weekend tijd liefst één miljoen iPad’s van de tweede generatie de deur uitvlogen en de voorraad tijdelijk uitgeput was.

Oeps, foutje…

Maar hoe goed een bedrijf zo’n lancering ook voorbereidt, op één aspect heeft het nooit vat, zelfs Apple niet: de menselijke factor. En zo gebeurde het dat de uitbater van de Photo Hall in het Nijvelse shopping center donderdag al een iPad 2 verkocht. Simon de Wasseige, commercieel directeur van de foto- en elektronicaketen, betreurt het voorval: ‘We baten 94 winkels uit in België en konden die onmogelijk allemaal op dezelfde dag beleveren. Dus kregen een aantal winkels donderdag al iPad’s geleverd, weliswaar mét de uitdrukkelijke opdracht de verkoop pas vanaf vrijdag 17.00 uur te starten. Maar onze winkel in Nijvel was wat té voortvarend. Toen ik het spijtige voorval vernam, heb ik meteen alle vestigingen opnieuw geïnformeerd. Ik betreur dit voorval ten zeerste en Photo Hall neemt de nodige maatregelen zodat iets soortgelijks in de toekomst niet meer kan voorvallen’, aldus Simon de Wasseige, die duidelijk verveeld zit met de hele zaak.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Fnac Vanden Borre start werken aan gezamenlijk distributiecentrum

17/01/2018

In Willebroek gaan de werken aan een nieuw distributiecentrum voor Fnac en Vanden Borre van start. Het is de volgende stap in de integratie van de twee ketens, die sinds de fusie van Darty en Fnac tot dezelfde groep behoren.

Samsung mikt op recordwinst in vierde kwartaal

09/01/2018

Het Koreaanse technologiebedrijf Samsung heeft in voorlopige kwartaalresultaten aangegeven dat het uitgaat van een recordwinst voor het vierde kwartaal van 2017. Toch lijkt het niet te kunnen voldoen aan de verwachtingen.

Medeoprichter MediaMarkt overleden

28/12/2017

Erich Kellerhals, een medeoprichter van elektronicaketen MediaMarkt, is op kerstdag overleden. De Duitser legde in 1979 de basis van wat later zou uitgroeien tot een van de grootste elektroketens wereldwijd. Erich Kellerhals werd 78.

Verwachtingen rond iPhone X teruggeschroefd

26/12/2017

Analisten hebben hun verwachtingen rond de iPhone X voor het komende kwartaal verlaagd. Naar verwachting zullen er slechts 25 miljoen toestellen besteld worden, terwijl er in het huidige kwartaal 30 miljoen horen te worden verkocht.

Online drijvende factor voor moederbedrijf Media Markt

19/12/2017

In het boekjaar 2016/2017 is de omzet van CECONOMY, het nieuwe moederbedrijf van Media Markt en Saturn, met 1,3% gegroeid. Daarbij was vooral de online omzet een drijvende factor.

Telenet opent flagshipstore op Antwerpse Meir

15/12/2017

Telecombedrijf Telenet heeft gisteren in Antwerpen op de Meir een flagshipstore geopend met een volledig nieuw winkelconcept. Telenet noemt het zelf een belevingswinkel, waar klanten veel meer kunnen dan enkel shoppen.

Back to top