Photo Hall in Nijvel verkocht iPad 2 een dag te vroeg | RetailDetail

Photo Hall in Nijvel verkocht iPad 2 een dag te vroeg

Photo Hall in Nijvel verkocht iPad 2 een dag te vroeg

Vrijdag 25 maart om 17.00 uur lokale tijd, dat was hét tijdstip dat Apple-fans in 25 landen – waaronder België – in hun agenda hadden aangekruist. Want dan zou de nieuwe iPad 2 eindelijk te koop zijn! Een zoveelste staaltje van marketing, georchestreerd door de meesters van de productlanceringen.

 

Apple had zelfs beslist om zijn eigen Apple Stores tussen 15.00 en 17.00 uur te sluiten, zogezegd om de winkels de kans te geven de iPad 2 mooi uit te stallen. En dus kon je er donder op zeggen dat er zich bij talloze winkels weer lange rijen fans zouden vormen. Zeker als je weet dat bij de Amerikaanse lancering in één weekend tijd liefst één miljoen iPad’s van de tweede generatie de deur uitvlogen en de voorraad tijdelijk uitgeput was.

Oeps, foutje…

Maar hoe goed een bedrijf zo’n lancering ook voorbereidt, op één aspect heeft het nooit vat, zelfs Apple niet: de menselijke factor. En zo gebeurde het dat de uitbater van de Photo Hall in het Nijvelse shopping center donderdag al een iPad 2 verkocht. Simon de Wasseige, commercieel directeur van de foto- en elektronicaketen, betreurt het voorval: ‘We baten 94 winkels uit in België en konden die onmogelijk allemaal op dezelfde dag beleveren. Dus kregen een aantal winkels donderdag al iPad’s geleverd, weliswaar mét de uitdrukkelijke opdracht de verkoop pas vanaf vrijdag 17.00 uur te starten. Maar onze winkel in Nijvel was wat té voortvarend. Toen ik het spijtige voorval vernam, heb ik meteen alle vestigingen opnieuw geïnformeerd. Ik betreur dit voorval ten zeerste en Photo Hall neemt de nodige maatregelen zodat iets soortgelijks in de toekomst niet meer kan voorvallen’, aldus Simon de Wasseige, die duidelijk verveeld zit met de hele zaak.

 

Vrijdag 25 maart om 17.00 uur lokale tijd, dat was hét tijdstip dat Apple-fans in 25 landen – waaronder België – in hun agenda hadden aangekruist. Want dan zou de nieuwe iPad 2 eindelijk te koop zijn! Een zoveelste staaltje van marketing, georchestreerd door de meesters van de productlanceringen.

 

Apple had zelfs beslist om zijn eigen Apple Stores tussen 15.00 en 17.00 uur te sluiten, zogezegd om de winkels de kans te geven de iPad 2 mooi uit te stallen. En dus kon je er donder op zeggen dat er zich bij talloze winkels weer lange rijen fans zouden vormen. Zeker als je weet dat bij de Amerikaanse lancering in één weekend tijd liefst één miljoen iPad’s van de tweede generatie de deur uitvlogen en de voorraad tijdelijk uitgeput was.

Oeps, foutje…

Maar hoe goed een bedrijf zo’n lancering ook voorbereidt, op één aspect heeft het nooit vat, zelfs Apple niet: de menselijke factor. En zo gebeurde het dat de uitbater van de Photo Hall in het Nijvelse shopping center donderdag al een iPad 2 verkocht. Simon de Wasseige, commercieel directeur van de foto- en elektronicaketen, betreurt het voorval: ‘We baten 94 winkels uit in België en konden die onmogelijk allemaal op dezelfde dag beleveren. Dus kregen een aantal winkels donderdag al iPad’s geleverd, weliswaar mét de uitdrukkelijke opdracht de verkoop pas vanaf vrijdag 17.00 uur te starten. Maar onze winkel in Nijvel was wat té voortvarend. Toen ik het spijtige voorval vernam, heb ik meteen alle vestigingen opnieuw geïnformeerd. Ik betreur dit voorval ten zeerste en Photo Hall neemt de nodige maatregelen zodat iets soortgelijks in de toekomst niet meer kan voorvallen’, aldus Simon de Wasseige, die duidelijk verveeld zit met de hele zaak.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zo vertelt Philips Hue een emotioneel merkverhaal op de winkelvloer

24/05/2018

De geconnecteerde Hue-lampen bezorgen de verlichtingsmarkt nieuwe impulsen. Maar hoe breng je de klantreis in kaart voor een volstrekt nieuwe productcategorie? Dat is de uitdaging voor de trademarketingafdeling van Philips Lighting.

Verovering van Europa loopt voor Xiaomi via Parijs

23/05/2018

De Chinese smartphonefabrikant opende zopas een fysieke winkel in Parijs. Die betekent het vervolg van een ambitieus Europees expansieplan, maar het merk droomt ook hardop van een lancering in de Verenigde Staten.

Fnac Darty en MediaMarkt Saturn sluiten inkoopalliantie

16/05/2018

De Franse elektronicaretailer Fnac Darty, de groep achter het Belgische Vanden Borre en het Nederlandse BCC, heeft een inkoopalliantie gesloten met concurrent MediaMarkt Saturn.

Amazon wil Walmart overtroeven in de Flipkart-deal

03/05/2018

De strijd om de Indische e-commercemarkt barst los: ook Amazon zou nu een gooi doen naar een meerderheidsaandeel in Flipkart. Daarmee hoopt het Walmart, dat al gesprekken was gestart met de Indische e-tailer, af te troeven.

"Amazon het goedkoopst, maar niet de beste service"

26/04/2018

Een onderzoek van De Standaard tussen honderd populaire elektrotoestellen wijst Amazon duidelijk aan als de goedkoopste. Klanten die een goede service willen, zijn echter beter af bij Coolblue en Media Markt.

Amazon brengt robots naar de huiskamer

24/04/2018

Amazon sleutelt in het geheim aan robots voor bij mensen thuis. Volgens persagentschap Bloomberg wil de technologiereus de robots nog dit jaar bij medewerkers in huis testen en de huisrobots mogelijk al in 2019 uitrollen.