Samsung opent komende maanden 60 winkels in Europa

Samsung opent komende maanden 60 winkels in Europa

Het Koreaanse Samsung heeft een deal met het Britse Carphone Warehouse om in de komende drie maanden liefst 60 winkels te openen in Europa. Ter vergelijking: Apple had zo'n 10 jaar nodig om aan dat aantal te komen...

Al open in april

De 60 Samsung-winkels zouden al in april de deuren moeten openen. Zo'n 10 à 15 van die winkels zijn voorzien voor Groot-Brittannië, de andere worden verspreid over Ierland, Duitsland, Portugal, Zweden, Nederland en Spanje (waar Samsung sinds de herfst proefdraaide met drie winkels - zie foto).

 

In de Samsung Store zal het Koreaanse merk smartphones, tablets, laptops en 'wearables' verkopen; tv's en witgoed zijn niet voorzien. Dat alles zo snel gaat, komt doordat zo goed als alle nieuwe Samsung Stores zullen worden ondergebracht in voormalige Carphone- en PhoneHouse-vestigingen. Dat biedt Samsung mogelijkheden te over, want de groep runt liefst 2.000 verkooppunten.

 

"Dit is een belangrijke alliantie die inspeelt op de kracht van beide bedrijven", zegt Andrew Harrison, CEO van Carphone. "Samen creëren we een krachtig nieuw retailconcept dat onze klanten een breed gamma aan producten, content en diensten aanbiedt. Tegelijk zorgen we voor een flinke investering en meer jobs in de retailsector."

 

Directe aanval op Apple Store

Met die grote en enorm snelle expansie opent Samsung – de absolute nummer één op de markt van smartphones - meer dan ooit de aanval op grote rivaal Apple. Dat runt momenteel 98 Apple Stores in acht Europese landen. Daarvan zijn er 37 in Groot-Brittannië.

 

Dat Samsung volop de kaart van Samsung Stores trekt, hoeft niet te verwonderen als je de resultaten van de Apple Stores bekijkt. Die flagships zetten zo'n 19 miljard dollar (net geen 14 miljard euro) om per jaar en genereren meer cash per vierkante meter dan welke andere retailketen ook. Het voorbije kwartaal alleen al verwelkomden de Apple Stores 114 miljoen bezoekers, wat een duizelingwekkende 21.000 potentiële kopers per winkel per week betekent.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Media Saturn lanceert eerste volledig virtuele winkelwereld

21/11/2017

Klanten van Saturn, dat samen met Media Markt deel uitmaakt van de groep Media Saturn, kunnen voortaan hun VR-bril opzetten om de producten in twee virtuele omgevingen te bekijken. De koop ook afronden in VR is voorlopig nog niet mogelijk.

Krëfel neemt meerderheid in IT-speler Tones

17/11/2017

Krëfel heeft een meerderheid genomen in het Mechelse Tones, een keten met vier winkels die gespecialiseerd is in IT en multimedia. Door die overname wil Krëfel zijn aanbod in die sectoren verder uitbreiden.

Service is de sleutel voor jarig Keymusic

10/11/2017

De fysieke muziekwinkel heeft zeker nog bestaansrecht, zegt CEO Francky Dedeyne van Keymusic, dat zijn 25e verjaardag viert. "Als je oplossingen verkoopt, speelt prijs minder", stelt hij. Groei komt uit een franchiseconcept, bovendien lonkt het buitenland.

Pieter Haas, CEO Ceconomy: "Wij verkopen een digitaal leven aan de consument"

03/11/2017

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, heeft de sleutel in handen voor de verdere consolidatie van de elektronicasector in Europa. De retailer wordt een verkoper van diensten en oplossingen: “We helpen mensen de juiste beslissingen te nemen.”

Ceconomy groeit verder in transitiejaar

26/10/2017

In het vierde kwartaal van zijn boekjaar is Ceconomy, voorheen onderdeel van de Duitse Metro Group, met 4,6% gegroeid naar 5,264 miljard euro. Vooral online zette het moederbedrijf van onder andere Media Markt grote stappen.

Mister Genius start Vlaamse expansie in Mechelen

23/10/2017

Mister Genius, een winkelketen voor onder andere pc- en smartphoneherstellingen, opent vandaag een winkel in Mechelen. Die moet voor de Waalse keten een aanzet zijn voor een flinke expansie ten noorden van de taalgrens.

Back to top