Saturn poot elektronica-automaten neer in luchthavens en stations.

Saturn poot elektronica-automaten neer in luchthavens en stations.

In de luchthaven van Düsseldorf kun je sinds kort kiezen of je een zak chips of een mp3-speler uit de muur haalt. Electroketen Saturn experimenteert er met volledig geautomatiseerde verkooppunten. De zogeheten Saturn Xpress-kiosken functioneren net als een snoepautomaat, maar dan high-tech.


Saturn onthulde op 14 januari in Terminal C van de luchthaven van Düsseldorf een eerste Saturn Xpress. Achter een glazen vitrine zijn een vijftigtal elektronicaproducten geëtaleerd van A-merken. De Xpress-automaat is te bedienen door middel van touch screen en betaling gebeurt volautomatisch via credit card.


Het gaat om producten die reizigers gemakkelijk thuis vergeten, en dus nog snel kunnen kopen vooraleer hun vertrek. Gsm-opladers, fotocamera’s, mp3-spelers en dergelijke meer vallen volgens Saturn onder die categorie.


In de Verenigde Staten is het al langer gebruikelijk om op drukbezochte plaatsen volledig geautomatiseerde verkooppunten in te voeren met uiteenlopende koopwaar. Elektronica uit de muur bleek er zelfs bepaald succesvol.


Saturn hoopt in Europa hetzelfde te doen op locaties als grote treinstations, luchthaven et cetera. Bij wijze van pilootproject zouden in Duitsland elf dergelijk Saturn Xpress retailpunten komen.


Een nieuw retailconcept met toekomstmuziek, of weet de retailer in slechte papieren echt niet meer waar het zijn heil moet zoeken?

In de luchthaven van Düsseldorf kun je sinds kort kiezen of je een zak chips of een mp3-speler uit de muur haalt. Electroketen Saturn experimenteert er met volledig geautomatiseerde verkooppunten. De zogeheten Saturn Xpress-kiosken functioneren net als een snoepautomaat, maar dan high-tech.


Saturn onthulde op 14 januari in Terminal C van de luchthaven van Düsseldorf een eerste Saturn Xpress. Achter een glazen vitrine zijn een vijftigtal elektronicaproducten geëtaleerd van A-merken. De Xpress-automaat is te bedienen door middel van touch screen en betaling gebeurt volautomatisch via credit card.


Het gaat om producten die reizigers gemakkelijk thuis vergeten, en dus nog snel kunnen kopen vooraleer hun vertrek. Gsm-opladers, fotocamera’s, mp3-spelers en dergelijke meer vallen volgens Saturn onder die categorie.


In de Verenigde Staten is het al langer gebruikelijk om op drukbezochte plaatsen volledig geautomatiseerde verkooppunten in te voeren met uiteenlopende koopwaar. Elektronica uit de muur bleek er zelfs bepaald succesvol.


Saturn hoopt in Europa hetzelfde te doen op locaties als grote treinstations, luchthaven et cetera. Bij wijze van pilootproject zouden in Duitsland elf dergelijk Saturn Xpress retailpunten komen.


Een nieuw retailconcept met toekomstmuziek, of weet de retailer in slechte papieren echt niet meer waar het zijn heil moet zoeken?

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Apple onthult nieuw winkelconcept in Dubai

27/04/2017

Het Amerikaanse Apple heeft in Dubai een nieuw winkelconcept onthuld, waarbij de winkels een plek moet worden voor creatieve geesten om samen te komen. Daarbij wordt zelfs het woordt ‘store’ zo veel mogelijk vermeden.

Dit is beleving 2.0 volgens Media Markt

24/04/2017

De winkel als pretpark: met een doorgedreven belevingsstrategie countert Media Markt de online concurrentie. In de nieuwe testwinkels in Wilrijk en Eindhoven kunnen shoppers de recentste elektronische snufjes uitproberen.

Apple gaat voor 100% hergebruik en recycling

20/04/2017

Het Amerikaanse technologieconcern Apple heeft zich tot doel gesteld om “op een dag” alleen nog gerecycleerde materialen te gebruiken voor de fabricatie van zijn toestellen. Dat blijkt uit het jaarlijkse milieurapport dat Apple zopas publiceerde.

Media Markt lanceert volledig nieuw concept

18/04/2017

Volgende week lanceert elektronicaketen Media Markt een volledig nieuw concept in Wilrijk en Eindhoven. In de nieuwe formule is er onder andere ruimte gemaakt voor een koffiebar. Ook kunnen klanten er nieuwe technologie uittesten. 

Google wil zwaar investeren in productie OLED-schermen bij LG

10/04/2017

Google wil voor een biljoen won (830 miljoen euro) investeren in de productie van OLED-schermen bij technologiebedrijf LG. Die schermen worden gebruikt in smartphones, maar vaak is er sprake van een tekort.

Samsung toont sterke cijfers in eerste kwartaal

07/04/2017

Het Koreaanse Samsung heeft de voorlopige cijfers vrijgegeven voor het eerste kwartaal van 2017 en die zijn beter dan werd verwacht door de analisten. Sterker nog, volgens Samsung is het voorbije kwartaal het beste in drie jaar.

Back to top