Saturn poot elektronica-automaten neer in luchthavens en stations.

Saturn poot elektronica-automaten neer in luchthavens en stations.

In de luchthaven van Düsseldorf kun je sinds kort kiezen of je een zak chips of een mp3-speler uit de muur haalt. Electroketen Saturn experimenteert er met volledig geautomatiseerde verkooppunten. De zogeheten Saturn Xpress-kiosken functioneren net als een snoepautomaat, maar dan high-tech.


Saturn onthulde op 14 januari in Terminal C van de luchthaven van Düsseldorf een eerste Saturn Xpress. Achter een glazen vitrine zijn een vijftigtal elektronicaproducten geëtaleerd van A-merken. De Xpress-automaat is te bedienen door middel van touch screen en betaling gebeurt volautomatisch via credit card.


Het gaat om producten die reizigers gemakkelijk thuis vergeten, en dus nog snel kunnen kopen vooraleer hun vertrek. Gsm-opladers, fotocamera’s, mp3-spelers en dergelijke meer vallen volgens Saturn onder die categorie.


In de Verenigde Staten is het al langer gebruikelijk om op drukbezochte plaatsen volledig geautomatiseerde verkooppunten in te voeren met uiteenlopende koopwaar. Elektronica uit de muur bleek er zelfs bepaald succesvol.


Saturn hoopt in Europa hetzelfde te doen op locaties als grote treinstations, luchthaven et cetera. Bij wijze van pilootproject zouden in Duitsland elf dergelijk Saturn Xpress retailpunten komen.


Een nieuw retailconcept met toekomstmuziek, of weet de retailer in slechte papieren echt niet meer waar het zijn heil moet zoeken?

In de luchthaven van Düsseldorf kun je sinds kort kiezen of je een zak chips of een mp3-speler uit de muur haalt. Electroketen Saturn experimenteert er met volledig geautomatiseerde verkooppunten. De zogeheten Saturn Xpress-kiosken functioneren net als een snoepautomaat, maar dan high-tech.


Saturn onthulde op 14 januari in Terminal C van de luchthaven van Düsseldorf een eerste Saturn Xpress. Achter een glazen vitrine zijn een vijftigtal elektronicaproducten geëtaleerd van A-merken. De Xpress-automaat is te bedienen door middel van touch screen en betaling gebeurt volautomatisch via credit card.


Het gaat om producten die reizigers gemakkelijk thuis vergeten, en dus nog snel kunnen kopen vooraleer hun vertrek. Gsm-opladers, fotocamera’s, mp3-spelers en dergelijke meer vallen volgens Saturn onder die categorie.


In de Verenigde Staten is het al langer gebruikelijk om op drukbezochte plaatsen volledig geautomatiseerde verkooppunten in te voeren met uiteenlopende koopwaar. Elektronica uit de muur bleek er zelfs bepaald succesvol.


Saturn hoopt in Europa hetzelfde te doen op locaties als grote treinstations, luchthaven et cetera. Bij wijze van pilootproject zouden in Duitsland elf dergelijk Saturn Xpress retailpunten komen.


Een nieuw retailconcept met toekomstmuziek, of weet de retailer in slechte papieren echt niet meer waar het zijn heil moet zoeken?

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


E-afval: geen pasklare oplossingen, wel puzzelstukjes

15/05/2017

Flink wat consumentenelektronica ligt nutteloos in ladekastjes of – erger – belandt op de vuilnisbelt. De oplossing: breng de producten en onderdelen zo veel mogelijk in een kringloop. Het kan, maar er is geen "one-size-fits-all"-oplossing. 

Verkoop Apple blijft in dalende lijn

03/05/2017

In het tweede kwartaal van zijn boekjaar is de verkoop van het aantal iPhones en het aantal iPads bij Apple opnieuw gedaald. Ondanks die cijfers wist het Amerikaanse technologiebedrijf zijn omzet- en winstcijfers toch op te krikken.

Apple onthult nieuw winkelconcept in Dubai

27/04/2017

Apple heeft in Dubai een nieuw winkelconcept onthuld, waarbij de winkels een "plek moeten worden voor creatieve geesten om samen te komen". Daarbij wordt zelfs het woord ‘store’ zo veel mogelijk vermeden.

Dit is beleving 2.0 volgens Media Markt

24/04/2017

De winkel als pretpark: met een doorgedreven belevingsstrategie countert Media Markt de online concurrentie. In de nieuwe testwinkels in Wilrijk en Eindhoven kunnen shoppers de recentste elektronische snufjes uitproberen.

Apple gaat voor 100% hergebruik en recycling

20/04/2017

Het Amerikaanse technologieconcern Apple heeft zich tot doel gesteld om “op een dag” alleen nog gerecycleerde materialen te gebruiken voor de fabricatie van zijn toestellen. Dat blijkt uit het jaarlijkse milieurapport dat Apple zopas publiceerde.

Media Markt lanceert volledig nieuw concept

18/04/2017

Volgende week lanceert elektronicaketen Media Markt een volledig nieuw concept in Wilrijk en Eindhoven. In de nieuwe formule is er onder andere ruimte gemaakt voor een koffiebar. Ook kunnen klanten er nieuwe technologie uittesten. 

Back to top