Smartphone Amazon is mobiel winkelkarretje | RetailDetail

Smartphone Amazon is mobiel winkelkarretje

Smartphone Amazon is mobiel winkelkarretje

De online retailer Amazon heeft met de Fire Phone een eigen smartphone. Eén van de grote nieuwigheden aan het toestel is dat het voorwerpen kan herkennen en automatisch in de catalogus van het warenhuis op zoek gaat naar soortgelijke spullen.

Toestel herkent producten en liedjes

Wil Amazon met zijn smartphone commercieel succes boeken in een al verzadigde markt, dan moet het met enkele extra’s kunnen uitpakken. Dat heeft de e-tailer maar al te goed begrepen, want één van die nieuwe snufjes is de automatische herkenning van producten. Wie iets inscant, kan er informatie over opvragen en het zelfs meteen bestellen - uiteraard via Amazon zelf. De software herkent meer dan 70 miljoen items.

 

Ook laat het systeem overigens toe om liedjes te identificeren. De smartphonegebruiker krijgt dan informatie over de artiest en het nummer op zijn scherm, waarna hij het onmiddellijk kan downloaden. Bovendien is het toestel uitgerust met tekstherkenning: het leest telefoonnummers en emailadressen van business cards, zodat die niet meer moeten worden overgetikt.

 

3D-perspectief

De Fire Phone biedt vervolgens ook een nieuwe gebruikerservaring. Het toestel heeft enkele sensoren die in de gaten houden hoe de gebruiker naar het scherm kijkt. Het beeld wordt hieraan meteen aangepast en laat zo toe om een 3D-perspectief te creëren.

 

Ook kunnen gebruikers door het menu navigeren door het toestel te bewegen of te draaien. Het scherm moet niet langer meer worden aangeraakt, wat nieuwe mogelijkheden opent voor bijvoorbeeld spelletjes.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

LVMH-topman Arnault pompt miljoenen in BackMarket

14/06/2018

BackMarket, een Franse start-up die zich positioneert als (super)marktplaats voor ‘refurbished’ ofte ‘opgelapte’ tweedehandse smartphones, tablets en laptops, heeft zopas 41 miljoen euro groeigeld opgehaald.

Coolblue sluit honderden webshops

11/06/2018

Webshopgroep Coolblue gaat een eind maken aan zijn honderden afzonderlijke webshops (denk aan smartphonestore.nl of pdashop.be). In de plaats daarvan wordt alles gecentraliseerd op de Coolblue-pagina, waardoor een uitbreiding naar andere talen en landen veel sneller zou kunnen gebeuren.

Leapp failliet, hoopt op doorstart

11/06/2018

Leapp, een verkoper van tweedehands Apple-toestellen, is failliet. Dat meldt de retailer op zijn website. De curator onderzoekt momenteel de mogelijkheden voor een doorstart.

Coolblue lanceert reparatiedienst voor smartphones

04/06/2018

Coolblue heeft zich weer een extra stukje van de 'customer journey' toegeëigend: nu stort de Rotterdamse webshop(groep) zich ook op het herstellen van smartphones.

Zo vertelt Philips Hue een emotioneel merkverhaal op de winkelvloer

24/05/2018

De geconnecteerde Hue-lampen bezorgen de verlichtingsmarkt nieuwe impulsen. Maar hoe breng je de klantreis in kaart voor een volstrekt nieuwe productcategorie? Dat is de uitdaging voor de trademarketingafdeling van Philips Lighting.