‘1 Nu + 1 Later’-promo van Lidl kent succesvolle start

‘1 Nu + 1 Later’-promo van Lidl kent succesvolle start

Met ruim 11.000 ingewisselde coupons blikt Lidl tevreden terug op de start van haar '1 Nu + 1 Later'-promoties, intussen acht weken geleden. Daarmee helpt de versdiscounter gemiddeld 1.500 consumenten per week bewuster te consumeren.

Middel tegen voedselverspilling

"Sinds september zetten wij elke week één product met korte houdbaarheidsdatum – zoals slaatjes, yoghurts of verse sappen – in '1 Nu + 1 Later'-promotie. Dat betekent dat je de abdijkaas gedurende die week aan scherpe korting kunt aanschaffen én aan de kassa een coupon kunt vragen om diezelfde korting ook de week erop te laten gelden", zegt Lidl-woordvoerder Pieterjan Rynwalt.

 

Die slimme korting kadert in de strijd tegen voedselverspilling: "Wij willen onze klanten bewustmaken van wat ze kopen en hen aanzetten om zeker niet méér mee te nemen dan ze kunnen consumeren. Studies uit Nederland leren ons dat het nét producten met een korte houdbaarheidsdatum zijn die bij de consumenten thuis verspild worden."

 

Met ruim 11.000 ingewisselde coupons in nauwelijks acht weken tijd spreekt Lidl van "een absoluut succes. Dit soort korting is een volledig nieuw verhaal in België. We zijn er ons van bewust dat het tijd vraagt om hier iedereen mee vertrouwd te maken. Dat we al zowat 1.500 consumenten per week bereiken, die onze medewerkers hier zelf actief op aanspreken, is absoluut toe te juichen."

 

De versdiscounter maakte de cijfers vandaag bekend in het kader van "30 Dagen Voedselwinst", een campagne van de Vlaamse overheid die op 1 november start en waaraan Lidl actief meewerkt. "Zo komen er vier weken lang besparingstips in onze folder en op de website. Voor Lidl is de actie een onderdeel van een veel ruimere aanpak tegen voedselverspilling: zo loopt er momenteel ook een proefproject in 13 winkels, waarbij organisaties van de Voedselbanken 's avonds alle restanten gaan ophalen."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour accepte les sacs et les boîtes réutilisables aux comptoirs

20/11/2017

Après un projet pilote réussi à l’Hypermarché Carrefour de Bierges, tous les Hypermarchés Carrefour et les Carrefour Market en gestion propre acceptent désormais les sacs à vrac et boîtes réutilisables des clients aux comptoirs en service.

Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Tweede Leuvense foodhal De Smidse geopend

20/11/2017

Leuven is een foodhal rijker: dit weekend opende De Smidse aan het nieuwe Sluispark. In de voormalige smederij van Stella Artois zijn nu een verpakkingsvrije winkel, aperobags van Jeroen De Pauw, een pasta-atelier en meer te vinden.

Alibaba investeert 2,5 miljard in Auchan-dochter

20/11/2017

De Chinese e-commercereus Alibaba heeft een belang van 36% genomen in supermarktbedrijf Sun Art Retail Group. Met 450 supermarkten is dat de tweede grootste supermarktketen van China, en de Franse retailer Auchan is er de grootste aandeelhouder.

Colruyt controleert vleesleveranciers nu ook zelf

20/11/2017

Colruyt verscherpt de controle op zijn vleesproducten na de reeks schandalen die de vleessector de voorbije maanden alweer in een negatief daglicht stelde. In opdracht van de warenhuisketen licht een externe partner de slachthuizen onaangekondigd door.

Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Back to top