‘1 Nu + 1 Later’-promo van Lidl kent succesvolle start

‘1 Nu + 1 Later’-promo van Lidl kent succesvolle start

Met ruim 11.000 ingewisselde coupons blikt Lidl tevreden terug op de start van haar '1 Nu + 1 Later'-promoties, intussen acht weken geleden. Daarmee helpt de versdiscounter gemiddeld 1.500 consumenten per week bewuster te consumeren.

Middel tegen voedselverspilling

"Sinds september zetten wij elke week één product met korte houdbaarheidsdatum – zoals slaatjes, yoghurts of verse sappen – in '1 Nu + 1 Later'-promotie. Dat betekent dat je de abdijkaas gedurende die week aan scherpe korting kunt aanschaffen én aan de kassa een coupon kunt vragen om diezelfde korting ook de week erop te laten gelden", zegt Lidl-woordvoerder Pieterjan Rynwalt.

 

Die slimme korting kadert in de strijd tegen voedselverspilling: "Wij willen onze klanten bewustmaken van wat ze kopen en hen aanzetten om zeker niet méér mee te nemen dan ze kunnen consumeren. Studies uit Nederland leren ons dat het nét producten met een korte houdbaarheidsdatum zijn die bij de consumenten thuis verspild worden."

 

Met ruim 11.000 ingewisselde coupons in nauwelijks acht weken tijd spreekt Lidl van "een absoluut succes. Dit soort korting is een volledig nieuw verhaal in België. We zijn er ons van bewust dat het tijd vraagt om hier iedereen mee vertrouwd te maken. Dat we al zowat 1.500 consumenten per week bereiken, die onze medewerkers hier zelf actief op aanspreken, is absoluut toe te juichen."

 

De versdiscounter maakte de cijfers vandaag bekend in het kader van "30 Dagen Voedselwinst", een campagne van de Vlaamse overheid die op 1 november start en waaraan Lidl actief meewerkt. "Zo komen er vier weken lang besparingstips in onze folder en op de website. Voor Lidl is de actie een onderdeel van een veel ruimere aanpak tegen voedselverspilling: zo loopt er momenteel ook een proefproject in 13 winkels, waarbij organisaties van de Voedselbanken 's avonds alle restanten gaan ophalen."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zo hard groeit Amazon in food

22/01/2018

E-commerce vertegenwoordigt nog steeds een beperkt aandeel in de foodverkopen, maar de Amerikaanse én Europese groeicijfers van Amazon voor het jaar 2017 ogen bepaald indrukwekkend. Is het kantelpunt nabij?

Amazon opent eerste winkel zonder kassa’s voor grote publiek

22/01/2018

Amazon opent vandaag in Seattle, nabij zijn hoofdkantoor, de eerste winkel zonder kassa’s voor het grote publiek. Het was al langer bezig met een test bij het eigen personeel, maar nu krijgt dus iedereen toegang.

Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Back to top