‘1 Nu + 1 Later’-promo van Lidl kent succesvolle start | RetailDetail

‘1 Nu + 1 Later’-promo van Lidl kent succesvolle start

‘1 Nu + 1 Later’-promo van Lidl kent succesvolle start

Met ruim 11.000 ingewisselde coupons blikt Lidl tevreden terug op de start van haar '1 Nu + 1 Later'-promoties, intussen acht weken geleden. Daarmee helpt de versdiscounter gemiddeld 1.500 consumenten per week bewuster te consumeren.

Middel tegen voedselverspilling

"Sinds september zetten wij elke week één product met korte houdbaarheidsdatum – zoals slaatjes, yoghurts of verse sappen – in '1 Nu + 1 Later'-promotie. Dat betekent dat je de abdijkaas gedurende die week aan scherpe korting kunt aanschaffen én aan de kassa een coupon kunt vragen om diezelfde korting ook de week erop te laten gelden", zegt Lidl-woordvoerder Pieterjan Rynwalt.

 

Die slimme korting kadert in de strijd tegen voedselverspilling: "Wij willen onze klanten bewustmaken van wat ze kopen en hen aanzetten om zeker niet méér mee te nemen dan ze kunnen consumeren. Studies uit Nederland leren ons dat het nét producten met een korte houdbaarheidsdatum zijn die bij de consumenten thuis verspild worden."

 

Met ruim 11.000 ingewisselde coupons in nauwelijks acht weken tijd spreekt Lidl van "een absoluut succes. Dit soort korting is een volledig nieuw verhaal in België. We zijn er ons van bewust dat het tijd vraagt om hier iedereen mee vertrouwd te maken. Dat we al zowat 1.500 consumenten per week bereiken, die onze medewerkers hier zelf actief op aanspreken, is absoluut toe te juichen."

 

De versdiscounter maakte de cijfers vandaag bekend in het kader van "30 Dagen Voedselwinst", een campagne van de Vlaamse overheid die op 1 november start en waaraan Lidl actief meewerkt. "Zo komen er vier weken lang besparingstips in onze folder en op de website. Voor Lidl is de actie een onderdeel van een veel ruimere aanpak tegen voedselverspilling: zo loopt er momenteel ook een proefproject in 13 winkels, waarbij organisaties van de Voedselbanken 's avonds alle restanten gaan ophalen."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Listeriabesmetting brengt Greenyard in problemen

16/07/2018

Groentenproducent Greenyard ligt onder vuur na een listeriabesmetting in zijn Hongaarse fabriek. Het bedrijf zegt alle nodige maatregelen te nemen, maar de beurskoers keldert.

Eerste OKay met Collect&Go-afhaalpunt opent in Heusden

16/07/2018

OKay, de buurtsupermarkt van Colruyt Group, opent een eerste vestiging met Collect&Go-afhaalpunt in Heusden. De nieuwe vestiging test de afhaalservice, die bij succes ook naar andere OKay-winkels wordt uitgerold.

Carrefour doet inspanning voor werknemers met brugpensioen

16/07/2018

In het kader van haar transformatieplan voorziet Carrefour Belgium een bijkomende premie tot 500 euro voor werknemers die in het SWT-stelsel stappen, als ze een opleiding volgen voor een knelpuntberoep.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.