Barry Callebaut werkt aan ‘chocolade die niet smelt’

Barry Callebaut werkt aan ‘chocolade die niet smelt’

De Zwitserse chocolademaker met Belgische roots, Barry Callebaut, staat dicht bij de lancering van 'onsmeltbare' chocolade. Ook Nestlé werkt aan een soortgelijke chocolade. Doel: nieuwe markten aanboren in warmere landen.

38 graden Celsius

's Werelds grootste chocoladeproducent heeft gisteren bekendgemaakt een nieuw type chocolade te hebben ontwikkeld, dat pas bij 38 graden Celsius smelt. De huidige chocolade begint al bij 34 graden te 'lopen'. Volgens Barry Callebaut is de groep in staat die chocolade op grote schaal te produceren en zou de huidige smaak volledig behouden blijven.

 

Ook concurrent Nestlé, geleid door de Belg Paul Bulcke, werkt aan een gelijkaardige "onsmeltbare" chocolade. Die zou volgens bronnen binnen het bedrijf binnen zo'n drie jaar op de markt komen.

 

De zoektocht naar 'onsmeltbare' chocolade moet de producenten de kans bieden om in de warmere landen voet aan de grond te krijgen, vooral in het Midden-Oosten, Azië en Afrika, waar het besteedbare inkomen stijgt. Tegelijk moeten die nieuwe afzetmarkten de stagnerende of trager groeiende verkoop in Europa en Noord-Amerika helpen opvangen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


AB InBev zoekt groei in Australië

26/09/2017

De Leuvense biergroep AB InBev heeft alweer een microbrouwerij overgenomen: ditmaal gaat het om 4 Pines uit Australië. De verkoopsom voor de brouwerij uit Sydney werd niet bekendgemaakt.

Directeur HR verlaat Carrefour Belgium

25/09/2017

Kathleen Van Der Paelt, directeur HR bij Carrefour Belgium, heeft na zeven jaar besloten om het supermarktbedrijf te verlaten. Ze wordt opgevolgd door Sonia Frey, die de voorbije vijf jaar een gelijkaardige functie invulde bij De Lijn.

AD Delhaize Lochristi springt op de kar van cartoontassen

25/09/2017

De AD Delhaize in Lochristi is de eerste Belgische supermarkt die mee op de trein van een Nederlandse hype springt. Daar zijn draagtassen met cartoons die gepersonaliseerd zijn naargelang de locatie een echt verzamelitem geworden.

Filet Pur: Gratis is het nieuwe duur

22/09/2017

Wat een week! De ene na de andere retailer wordt onder curatele geplaatst, en een omgekeerde driehoek zet de foodsector op zijn kop. Klinkt mysterieus? Lees dan gauw het FMCG-overzicht van RetailDetail Food.

Spar Good Food verbindt retail met horeca

22/09/2017

Beleving is essentieel voor het succes van de buurtwinkel. Spar Lambrechts bedacht daarom het onderscheidende concept Spar Good Food, dat een bruggetje legt richting buitenhuisconsumptie.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Back to top