Barry Callebaut werkt aan ‘chocolade die niet smelt’ | RetailDetail

Barry Callebaut werkt aan ‘chocolade die niet smelt’

Barry Callebaut werkt aan ‘chocolade die niet smelt’

De Zwitserse chocolademaker met Belgische roots, Barry Callebaut, staat dicht bij de lancering van 'onsmeltbare' chocolade. Ook Nestlé werkt aan een soortgelijke chocolade. Doel: nieuwe markten aanboren in warmere landen.

38 graden Celsius

's Werelds grootste chocoladeproducent heeft gisteren bekendgemaakt een nieuw type chocolade te hebben ontwikkeld, dat pas bij 38 graden Celsius smelt. De huidige chocolade begint al bij 34 graden te 'lopen'. Volgens Barry Callebaut is de groep in staat die chocolade op grote schaal te produceren en zou de huidige smaak volledig behouden blijven.

 

Ook concurrent Nestlé, geleid door de Belg Paul Bulcke, werkt aan een gelijkaardige "onsmeltbare" chocolade. Die zou volgens bronnen binnen het bedrijf binnen zo'n drie jaar op de markt komen.

 

De zoektocht naar 'onsmeltbare' chocolade moet de producenten de kans bieden om in de warmere landen voet aan de grond te krijgen, vooral in het Midden-Oosten, Azië en Afrika, waar het besteedbare inkomen stijgt. Tegelijk moeten die nieuwe afzetmarkten de stagnerende of trager groeiende verkoop in Europa en Noord-Amerika helpen opvangen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.