Barry Callebaut werkt aan ‘chocolade die niet smelt’ | RetailDetail

Barry Callebaut werkt aan ‘chocolade die niet smelt’

Barry Callebaut werkt aan ‘chocolade die niet smelt’

De Zwitserse chocolademaker met Belgische roots, Barry Callebaut, staat dicht bij de lancering van 'onsmeltbare' chocolade. Ook Nestlé werkt aan een soortgelijke chocolade. Doel: nieuwe markten aanboren in warmere landen.

38 graden Celsius

's Werelds grootste chocoladeproducent heeft gisteren bekendgemaakt een nieuw type chocolade te hebben ontwikkeld, dat pas bij 38 graden Celsius smelt. De huidige chocolade begint al bij 34 graden te 'lopen'. Volgens Barry Callebaut is de groep in staat die chocolade op grote schaal te produceren en zou de huidige smaak volledig behouden blijven.

 

Ook concurrent Nestlé, geleid door de Belg Paul Bulcke, werkt aan een gelijkaardige "onsmeltbare" chocolade. Die zou volgens bronnen binnen het bedrijf binnen zo'n drie jaar op de markt komen.

 

De zoektocht naar 'onsmeltbare' chocolade moet de producenten de kans bieden om in de warmere landen voet aan de grond te krijgen, vooral in het Midden-Oosten, Azië en Afrika, waar het besteedbare inkomen stijgt. Tegelijk moeten die nieuwe afzetmarkten de stagnerende of trager groeiende verkoop in Europa en Noord-Amerika helpen opvangen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Listeriabesmetting brengt Greenyard in problemen

16/07/2018

Groentenproducent Greenyard ligt onder vuur na een listeriabesmetting in zijn Hongaarse fabriek. Het bedrijf zegt alle nodige maatregelen te nemen, maar de beurskoers keldert.

Eerste OKay met Collect&Go-afhaalpunt opent in Heusden

16/07/2018

OKay, de buurtsupermarkt van Colruyt Group, opent een eerste vestiging met Collect&Go-afhaalpunt in Heusden. De nieuwe vestiging test de afhaalservice, die bij succes ook naar andere OKay-winkels wordt uitgerold.

Carrefour doet inspanning voor werknemers met brugpensioen

16/07/2018

In het kader van haar transformatieplan voorziet Carrefour Belgium een bijkomende premie tot 500 euro voor werknemers die in het SWT-stelsel stappen, als ze een opleiding volgen voor een knelpuntberoep.