Barry Callebaut werkt aan ‘chocolade die niet smelt’

Barry Callebaut werkt aan ‘chocolade die niet smelt’

De Zwitserse chocolademaker met Belgische roots, Barry Callebaut, staat dicht bij de lancering van 'onsmeltbare' chocolade. Ook Nestlé werkt aan een soortgelijke chocolade. Doel: nieuwe markten aanboren in warmere landen.

38 graden Celsius

's Werelds grootste chocoladeproducent heeft gisteren bekendgemaakt een nieuw type chocolade te hebben ontwikkeld, dat pas bij 38 graden Celsius smelt. De huidige chocolade begint al bij 34 graden te 'lopen'. Volgens Barry Callebaut is de groep in staat die chocolade op grote schaal te produceren en zou de huidige smaak volledig behouden blijven.

 

Ook concurrent Nestlé, geleid door de Belg Paul Bulcke, werkt aan een gelijkaardige "onsmeltbare" chocolade. Die zou volgens bronnen binnen het bedrijf binnen zo'n drie jaar op de markt komen.

 

De zoektocht naar 'onsmeltbare' chocolade moet de producenten de kans bieden om in de warmere landen voet aan de grond te krijgen, vooral in het Midden-Oosten, Azië en Afrika, waar het besteedbare inkomen stijgt. Tegelijk moeten die nieuwe afzetmarkten de stagnerende of trager groeiende verkoop in Europa en Noord-Amerika helpen opvangen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Back to top