Galeries Lafayette ziet brood in ‘outlets’ | RetailDetail

Galeries Lafayette ziet brood in ‘outlets’

Galeries Lafayette ziet brood in ‘outlets’

Een jaar na de opening van haar eerste outlet in de rand van Parijs kondigt de Franse luxewarenhuisketen Galeries Lafayette de komst van liefst vijf extra vestigingen aan binnen dit en twee jaar.

Tot 70% korting

Rond de jaarwisseling wil Galeries Lafayette twee nieuwe outlets openen: nog voor het jaareinde moet een 800 m² grote vestiging in outletcenter Marques Avenue de la Séguinière (Maine-et-Loire) opengaan, begin 2016 volgt dan een vestiging van 1000m² in Nailloux Outlet Village (Haute-Garonne). Beide outlets zullen merkkleding en accessoires van het vorige seizoen verkopen met 30 tot 70% korting, afkomstig uit de drie vestigingen van Galeries Lafayette in Toulouse, Nantes en Angers.

 

De luxeretailer heeft daarnaast "de ambitie om nog drie andere outletwinkels te openen in Frankrijk binnen dit en twee jaar": dat moet het totaal op zes brengen. De expansieplannen op de outletmarkt komen iets meer dan een jaar na de opening van een eerste outlet in de Parijse rand (foto), die zo succesvol bleek dat de verkoopoppervlakte er intussen al werd verdubbeld tot alles samen 1.800 m².

 

Outlets zijn voor Galeries Lafayette niet louter een middel om het voorraadbeheer te optimaliseren: het management beschouwt ze als een "volwaardig complementair aanbod dat inspeelt op de specifieke vragen van een cliënteel dat op zoek is naar buitenkansjes" en wijst erop dat het groeiende aantal Amerikaanse en Aziatische klanten al langer vertrouwd is met het concept. Warenhuizen als Norstrom en Bloomingdale's hebben bijvoorbeeld al langer dergelijke outlets in de VS.

 

Outletcenter One Nation, waar de eerste outlet van Galeries Lafayette gehuisvest is, opende eind 2013 de deuren en telt een honderdtal luxe-outlets op een totale oppervlakte van 24.000 m².

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Postorder-icoon 3 Suisses legt in België de boeken neer

19/07/2018

De Belgische afdeling van 3 Suisses is failliet verklaard, na een rampzalig begin van de soldenperiode: de webshop verkocht al in de eerste soldendagen 30% minder. Elf banen staan op de tocht.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.