Galeries Lafayette ziet brood in ‘outlets’

Galeries Lafayette ziet brood in ‘outlets’

Een jaar na de opening van haar eerste outlet in de rand van Parijs kondigt de Franse luxewarenhuisketen Galeries Lafayette de komst van liefst vijf extra vestigingen aan binnen dit en twee jaar.

Tot 70% korting

Rond de jaarwisseling wil Galeries Lafayette twee nieuwe outlets openen: nog voor het jaareinde moet een 800 m² grote vestiging in outletcenter Marques Avenue de la Séguinière (Maine-et-Loire) opengaan, begin 2016 volgt dan een vestiging van 1000m² in Nailloux Outlet Village (Haute-Garonne). Beide outlets zullen merkkleding en accessoires van het vorige seizoen verkopen met 30 tot 70% korting, afkomstig uit de drie vestigingen van Galeries Lafayette in Toulouse, Nantes en Angers.

 

De luxeretailer heeft daarnaast "de ambitie om nog drie andere outletwinkels te openen in Frankrijk binnen dit en twee jaar": dat moet het totaal op zes brengen. De expansieplannen op de outletmarkt komen iets meer dan een jaar na de opening van een eerste outlet in de Parijse rand (foto), die zo succesvol bleek dat de verkoopoppervlakte er intussen al werd verdubbeld tot alles samen 1.800 m².

 

Outlets zijn voor Galeries Lafayette niet louter een middel om het voorraadbeheer te optimaliseren: het management beschouwt ze als een "volwaardig complementair aanbod dat inspeelt op de specifieke vragen van een cliënteel dat op zoek is naar buitenkansjes" en wijst erop dat het groeiende aantal Amerikaanse en Aziatische klanten al langer vertrouwd is met het concept. Warenhuizen als Norstrom en Bloomingdale's hebben bijvoorbeeld al langer dergelijke outlets in de VS.

 

Outletcenter One Nation, waar de eerste outlet van Galeries Lafayette gehuisvest is, opende eind 2013 de deuren en telt een honderdtal luxe-outlets op een totale oppervlakte van 24.000 m².

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Back to top