Les Soeurs opent permanente winkel in Antwerpen​

Les Soeurs opent permanente winkel in Antwerpen​
Foto Boy Pijls

Les Soeurs, dat juwelen en kleding verkoopt, opent op 22 september in Antwerpen een derde winkel. Vorig jaar had de onderneming van Clio, Kay en Julie Hendrickx al een pop-upwinkel in hetzelfde pand.

Van pop-up naar permanent

De nieuwe permanente winkel past in de strategie van de ondernemende zussen: de komende vijf jaar willen ze in de Benelux een netwerk van een tiental winkels uitbouwen onder het logo van Les Soeurs. Er zijn inmiddels al permanente vestigingen in Hasselt en Knokke.

 

Het aanbod van Les Soeurs bestaat uit juwelen, accessoires, kleding- en interieurstukken tegen betaalbare prijzen van 5 à 35 euro, die de zussen meebrengen van hun reizen over heel de wereld. Aanvankelijk verkochten ze die uitsluitend via het internet, maar de ervaring leerde hen dat fysieke winkels een mooie aanvulling zouden zijn in hun commerciële strategie. “Het gemak van ongedwongen shoppen vanuit je luie zetel, om dan toch te eindigen in de paskamer met de service na verkoop", heet het.

 

"We zien wel waar we geraken. We weten waar we naartoe willen maar het is toch steeds een beetje tasten in het duister en durven risico's nemen. We wandelen gewoon stevig vooruit totdat we met onze kop tegen de muur knallen", laten ze nog optekenen.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Back to top