Topvrouw Shoeby wint ‘What’s going on in Retailing?!’-award

Topvrouw Shoeby wint ‘What’s going on in Retailing?!’-award

Op het retailcongres “What’s going on in Retailing?!”, dat vandaag plaatsvond in Nieuwegein, viel naast de vele lezingen ook een prijs in de wacht te slepen. Voor de derde keer reikte CWB-MITEX een award uit aan een verdienstelijke retailer; dit keer was dat Mieke van Deursen, algemeen directeur van de Nederlandse modeketen Shoeby.

‘Als je wil verder komen, loop dan samen’

“De prijs is in het leven geroepen om enerzijds iemand te belonen die iets doet voor het retailvak, maar die anderzijds ook ondernemend is”, legde presentator Gino Van Ossel het doel van de award uit. Die beide kwaliteiten vond de jury terug in Mieke van Deursen, die al dertig jaar blijk geeft van “gepassioneerd ondernemerschap” en nog lang niet klaar is.

 

Onder het motto ‘Als je wil opschieten, loop dan alleen. Als je wil verder komen, loop dan samen,’ leidt ze Shoeby, het Nederlandse franchiseconcept met meer dan 400 vestigingen en in volle uitbreiding richting België.


‘Keiharde franchise’

Sinds enkele jaren is Shoeby ook online aanwezig. “Het is een superleuke uitdaging als je met franchisers werkt. Er zijn tools genoeg om franchisers te laten delen in de inkomsten. De uitdaging is veel meer het winkelpersoneel leren omgaan met de realiteit van online en offline”, vertelde de topvrouw daarover.

 

Wat Shoeby volgens van Deursen anders maakt? “Het locatiebeleid van Shoeby is heel bijzonder: we zitten graag tussen de supermarkten, op de plek waar mensen boodschappen doen. Dat vergt een totaal ander beleid dan op A-locaties. Bovendien is de lokale held in ons franchisemodel onderzettend belangrijk, ondanks het feit dat het keiharde franchise is. Ons concept moet er heel duidelijk staan.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Willem Eelman verlaat C&A

21/11/2017

Chief operation & transformation officer Willem Eelman heeft bevestigd dat hij textielketen C&A zal verlaten. Hij was van 2014 tot september 2016 CFO bij het bedrijf, waarna hij zijn huidige rol opnam.

Deens modeplatform Miinto nu ook in België

21/11/2017

Het Deense modeplatform Miinto is sinds deze week ook beschikbaar in België. Op het platform kunnen kleinere moderetailers hun eigen producten verkopen, om zo sterker te staan tegen grote webshops.

JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Back to top