Topvrouw Shoeby wint ‘What’s going on in Retailing?!’-award

Topvrouw Shoeby wint ‘What’s going on in Retailing?!’-award

Op het retailcongres “What’s going on in Retailing?!”, dat vandaag plaatsvond in Nieuwegein, viel naast de vele lezingen ook een prijs in de wacht te slepen. Voor de derde keer reikte CWB-MITEX een award uit aan een verdienstelijke retailer; dit keer was dat Mieke van Deursen, algemeen directeur van de Nederlandse modeketen Shoeby.

‘Als je wil verder komen, loop dan samen’

“De prijs is in het leven geroepen om enerzijds iemand te belonen die iets doet voor het retailvak, maar die anderzijds ook ondernemend is”, legde presentator Gino Van Ossel het doel van de award uit. Die beide kwaliteiten vond de jury terug in Mieke van Deursen, die al dertig jaar blijk geeft van “gepassioneerd ondernemerschap” en nog lang niet klaar is.

 

Onder het motto ‘Als je wil opschieten, loop dan alleen. Als je wil verder komen, loop dan samen,’ leidt ze Shoeby, het Nederlandse franchiseconcept met meer dan 400 vestigingen en in volle uitbreiding richting België.


‘Keiharde franchise’

Sinds enkele jaren is Shoeby ook online aanwezig. “Het is een superleuke uitdaging als je met franchisers werkt. Er zijn tools genoeg om franchisers te laten delen in de inkomsten. De uitdaging is veel meer het winkelpersoneel leren omgaan met de realiteit van online en offline”, vertelde de topvrouw daarover.

 

Wat Shoeby volgens van Deursen anders maakt? “Het locatiebeleid van Shoeby is heel bijzonder: we zitten graag tussen de supermarkten, op de plek waar mensen boodschappen doen. Dat vergt een totaal ander beleid dan op A-locaties. Bovendien is de lokale held in ons franchisemodel onderzettend belangrijk, ondanks het feit dat het keiharde franchise is. Ons concept moet er heel duidelijk staan.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ontwerpersduo Capara vernieuwt de kalender in luxemode

26/09/2017

Een webshop met elf items, dat is het nieuwe digitale fashionconcept van Capara. Elke maand lanceren de zussen van de Antwerpse school een collectie van precies elf kledingstukken in beperkte oplage.

Veritas innoveert en verjongt

26/09/2017

In een modemarkt die sterk verandert, zet het jarige Veritas nog meer in op personaliseren en inspireren, zowel offline als online. Een nieuw winkelbeeld met een Scandinavische toets wil een jonger publiek verleiden.

“United Brands herstructureert en investeert”

26/09/2017

Sportketen United Brands staat niet op de rand van het faillissement, zegt oprichter en CEO Marc Piessens. Wel voert de retailer een financiële herstructurering door om met een schone lei door te starten. 

McGregor maakt opnieuw doorstart

25/09/2017

Nadat het voor de tweede keer op korte tijd failliet ging, zal McGregor, samen met zusterketens Gaastra en Adam, opnieuw een doorstart maken. De doorstart komt er onder leiding van Rens van der Schoor, die eerder ook Miss Etam en Promiss saneerde.

Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Back to top