‘Back to school’ met inspiratieplatform RetailPodium

‘Back to school’ met inspiratieplatform RetailPodium

Vanaf 5 september organiseert RetailDetail wekelijks het RetailPodium, een platform dat tot doel heeft mensen te inspireren door hen interactieve en verrassende voordrachten, lezingen en opleidingen aan te bieden. Retailexperten als Cor Molenaar, Rodney Fitch en Jo Caudron geven er allen exclusieve sessies.

Uniek platform voor uitwisseling en debat

Door de opkomst van het internet, de verregaande digitalisering binnen onze maatschappij en het toenemend gebruik van tablets en smartphones is het vak van retailer de afgelopen jaren sterk geëvolueerd. Voeg daar nog de opkomst van pure online players, de crosschannelaanpak en het dalend consumentenvertrouwen aan toe, en je beleeft als retailer en toeleverancier uitdagende tijden.

 

Het RetailPodium heeft zich daarom als doel gesteld om mensen bij elkaar te brengen om over deze kwesties te kunnen debatteren en van gedachten te wisselen, om zo tot nieuwe inzichten te komen. Telkens op donderdag en vrijdag kunt u genieten van deze out-of-the-box inspiratiedagen.

 

Gelinkt aan de praktijk

De keynotesprekers (o.a. Rodney Fitch, Herman Konings, Steven Van Belleghem, Jef Staes, Jo Caudron, Cor Molenaar, Tom Palmaerts en Stefaan Vandist) zullen de eerste aanzet geven, de deelnemers meenemen in hun verhaal en de katalysator zijn voor een uitwisseling van ervaringen/ideeën tussen de deelnemers.

 

Bij iedere sessie wordt zo de link gelegd met de praktijk aan de hand van cases, in veel gevallen zelfs aangebracht door een ervaren retailer als medespreker.

 

Uw persoonlijke boodschap

Het RetailPodium biedt naast interessante lezingen of opleidingen ook de mogelijkheid om collega’s of klanten vooraf uit te nodigen. Wilt u uw persoonlijke voordracht of boodschap koppelen aan deze boeiende namiddag? RetailDetail biedt de mogelijk tot het organiseren van een meeting en lunch voorafgaande aan de speeches.

 

Klik hier voor inschrijvingen en meer info of neem voor meer informatie over de businesspakketten contact op via info@retaildetail.be. Opgelet: het aantal deelnemers is beperkt tot 50 per sessie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Blind naar de supermarkt: AH en Carrefour werken aan toegankelijkheid

23/01/2018

Een supermarkt is een doolhof als je slecht ziet. Albert Heijn neemt daarom deel aan een ‘hackathon’ om boodschappen doen voor blinde of slechtziende shoppers toegankelijker te maken, terwijl bij Carrefour in Mons medewerkers zijn opgeleid om te helpen.

Analyse: Bompard maakt slechts een beetje komaf met taboes bij Carrefour

23/01/2018

Carrefour-CEO Alexandre Bompard wond er geen doekjes om tijdens de presentatie van zijn transformatieplan: de groep staat voor een culturele omwenteling. Daarbij moeten alle taboes van tafel. Echte verrassingen blijven echter uit en over België is er voorlopig geen nieuws…

Dochterbedrijf Alibaba op weg naar België

23/01/2018

Het Chinese Alibaba bekijkt de mogelijkheid om een filiaal van dochterbedrijf Ant Financial te openen in Brussel. Dat bedrijf is gespecialiseerd in financiële producten, zoals Alipay. Een definitieve beslissing over het filiaal is er nog niet genomen.

Unilever schrapt banen bij Belgisch retailsalesteam

22/01/2018

Unilever Belgium reorganiseert haar team van winkelvertegenwoordigers. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

Zes Limburgse gemeenten willen handelskern versterken

22/01/2018

De Limburgse gemeenten Beringen, Bilzen, Leopoldsburg, Lommel, Maaseik en Tongeren lanceren een nieuw plan dat de handelskern in die gemeenten moet versterken Lokale handelaars zullen zelf kunnen meedenken rond de nieuwe strategie.

Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

Back to top