‘Back to school’ met inspiratieplatform RetailPodium

‘Back to school’ met inspiratieplatform RetailPodium

Vanaf 5 september organiseert RetailDetail wekelijks het RetailPodium, een platform dat tot doel heeft mensen te inspireren door hen interactieve en verrassende voordrachten, lezingen en opleidingen aan te bieden. Retailexperten als Cor Molenaar, Rodney Fitch en Jo Caudron geven er allen exclusieve sessies.

Uniek platform voor uitwisseling en debat

Door de opkomst van het internet, de verregaande digitalisering binnen onze maatschappij en het toenemend gebruik van tablets en smartphones is het vak van retailer de afgelopen jaren sterk geëvolueerd. Voeg daar nog de opkomst van pure online players, de crosschannelaanpak en het dalend consumentenvertrouwen aan toe, en je beleeft als retailer en toeleverancier uitdagende tijden.

 

Het RetailPodium heeft zich daarom als doel gesteld om mensen bij elkaar te brengen om over deze kwesties te kunnen debatteren en van gedachten te wisselen, om zo tot nieuwe inzichten te komen. Telkens op donderdag en vrijdag kunt u genieten van deze out-of-the-box inspiratiedagen.

 

Gelinkt aan de praktijk

De keynotesprekers (o.a. Rodney Fitch, Herman Konings, Steven Van Belleghem, Jef Staes, Jo Caudron, Cor Molenaar, Tom Palmaerts en Stefaan Vandist) zullen de eerste aanzet geven, de deelnemers meenemen in hun verhaal en de katalysator zijn voor een uitwisseling van ervaringen/ideeën tussen de deelnemers.

 

Bij iedere sessie wordt zo de link gelegd met de praktijk aan de hand van cases, in veel gevallen zelfs aangebracht door een ervaren retailer als medespreker.

 

Uw persoonlijke boodschap

Het RetailPodium biedt naast interessante lezingen of opleidingen ook de mogelijkheid om collega’s of klanten vooraf uit te nodigen. Wilt u uw persoonlijke voordracht of boodschap koppelen aan deze boeiende namiddag? RetailDetail biedt de mogelijk tot het organiseren van een meeting en lunch voorafgaande aan de speeches.

 

Klik hier voor inschrijvingen en meer info of neem voor meer informatie over de businesspakketten contact op via info@retaildetail.be. Opgelet: het aantal deelnemers is beperkt tot 50 per sessie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


LensOnline beoogt Duitse expansie

22/11/2017

LensGroup uit Kruibeke, dat met LensOnline de Belgische webverkoop van contactlenzen domineert, verovert stilaan ook de Europese markt. Na Nederland, Italië en Spanje laat de contactlenswebshop het oog nu vallen op Duitsland.

Europa zet stop op geoblocking

22/11/2017

Onderhandelaars van het Europees Parlement, de Europese Raad en de Europese Commissie hebben een akkoord bereikt rond het verbieden van geoblocking, waarbij webshops bezoekers uit het buitenland uitsluiten.

Hema wil fors uitbreiden in Duitsland

21/11/2017

Winkelketen Hema heeft grote plannen in Duitsland: de komende drie jaar moeten er minstens zeventig nieuwe vestigingen openen. Momenteel heeft de keten in Duitsland slechts elf winkels. Daarenboven wil Hema shop-in-shops en winkels in treinstations openen.

"Amazon bijna klaar om kassaloze Go te lanceren"

20/11/2017

Volgens sommige bronnen werft Amazon momenteel bouwmanagers en marketeers aan voor zijn Amazon Go-team. Dat wijst er mogelijk op dat de supermarkt zonder personeel nu ook echt in de startblokken staat.

Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, director of retail industry solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld. Tegen 2020 zal de connectiviteit met klanten immers groter zijn dan ooit, wat een uiterst persoonlijke winkelervaring mogelijk maakt. 

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Back to top