‘Back to school’ met inspiratieplatform RetailPodium

‘Back to school’ met inspiratieplatform RetailPodium

Vanaf 5 september organiseert RetailDetail wekelijks het RetailPodium, een platform dat tot doel heeft mensen te inspireren door hen interactieve en verrassende voordrachten, lezingen en opleidingen aan te bieden. Retailexperten als Cor Molenaar, Rodney Fitch en Jo Caudron geven er allen exclusieve sessies.

Uniek platform voor uitwisseling en debat

Door de opkomst van het internet, de verregaande digitalisering binnen onze maatschappij en het toenemend gebruik van tablets en smartphones is het vak van retailer de afgelopen jaren sterk geëvolueerd. Voeg daar nog de opkomst van pure online players, de crosschannelaanpak en het dalend consumentenvertrouwen aan toe, en je beleeft als retailer en toeleverancier uitdagende tijden.

 

Het RetailPodium heeft zich daarom als doel gesteld om mensen bij elkaar te brengen om over deze kwesties te kunnen debatteren en van gedachten te wisselen, om zo tot nieuwe inzichten te komen. Telkens op donderdag en vrijdag kunt u genieten van deze out-of-the-box inspiratiedagen.

 

Gelinkt aan de praktijk

De keynotesprekers (o.a. Rodney Fitch, Herman Konings, Steven Van Belleghem, Jef Staes, Jo Caudron, Cor Molenaar, Tom Palmaerts en Stefaan Vandist) zullen de eerste aanzet geven, de deelnemers meenemen in hun verhaal en de katalysator zijn voor een uitwisseling van ervaringen/ideeën tussen de deelnemers.

 

Bij iedere sessie wordt zo de link gelegd met de praktijk aan de hand van cases, in veel gevallen zelfs aangebracht door een ervaren retailer als medespreker.

 

Uw persoonlijke boodschap

Het RetailPodium biedt naast interessante lezingen of opleidingen ook de mogelijkheid om collega’s of klanten vooraf uit te nodigen. Wilt u uw persoonlijke voordracht of boodschap koppelen aan deze boeiende namiddag? RetailDetail biedt de mogelijk tot het organiseren van een meeting en lunch voorafgaande aan de speeches.

 

Klik hier voor inschrijvingen en meer info of neem voor meer informatie over de businesspakketten contact op via info@retaildetail.be. Opgelet: het aantal deelnemers is beperkt tot 50 per sessie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Kortingsactie Shoptalk Europe nadert einde

14/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Genomineerden Mercuriusprijs bekend

14/09/2017

Op 25 oktober reikt Comeos de Mercuriusprijs uit, waarbij de organisatie het beste winkelconcept van het jaar beloont. De elf genomineerden zijn nu al bekend gemaakt.

"EU moet grenzen e-commerce beter vastleggen"

13/09/2017

Volgens Nederlands europarlementariër Marietje Schaak moet de Europese Commissie een beter kader creëren voor digitale handel in en met de Europese lidstaten. Anders gaan grote internetbedrijven de standaarden zelf bepalen, vreest ze.

Europa wil betere omkadering franchisenemers

13/09/2017

Het Europees Parlement heeft gisteren het rapport ‘Over de werking van franchising in de detailhandel’ aangenomen. Daarin staan een aantal punten die de positie van de franchisenemer moeten versterken.

Google dan toch in beroep tegen Europese boete

12/09/2017

Ondanks eerdere meldingen dat Google de nodige aanpassingen ging doen aan Google Shopping om in orde te zijn met de Europese wetgeving, heeft het internetbedrijf nu toch besloten om in beroep te gaan tegen de monsterboete.

Back to top