‘Back to school’ met inspiratieplatform RetailPodium | RetailDetail

‘Back to school’ met inspiratieplatform RetailPodium

‘Back to school’ met inspiratieplatform RetailPodium

Vanaf 5 september organiseert RetailDetail wekelijks het RetailPodium, een platform dat tot doel heeft mensen te inspireren door hen interactieve en verrassende voordrachten, lezingen en opleidingen aan te bieden. Retailexperten als Cor Molenaar, Rodney Fitch en Jo Caudron geven er allen exclusieve sessies.

Uniek platform voor uitwisseling en debat

Door de opkomst van het internet, de verregaande digitalisering binnen onze maatschappij en het toenemend gebruik van tablets en smartphones is het vak van retailer de afgelopen jaren sterk geëvolueerd. Voeg daar nog de opkomst van pure online players, de crosschannelaanpak en het dalend consumentenvertrouwen aan toe, en je beleeft als retailer en toeleverancier uitdagende tijden.

 

Het RetailPodium heeft zich daarom als doel gesteld om mensen bij elkaar te brengen om over deze kwesties te kunnen debatteren en van gedachten te wisselen, om zo tot nieuwe inzichten te komen. Telkens op donderdag en vrijdag kunt u genieten van deze out-of-the-box inspiratiedagen.

 

Gelinkt aan de praktijk

De keynotesprekers (o.a. Rodney Fitch, Herman Konings, Steven Van Belleghem, Jef Staes, Jo Caudron, Cor Molenaar, Tom Palmaerts en Stefaan Vandist) zullen de eerste aanzet geven, de deelnemers meenemen in hun verhaal en de katalysator zijn voor een uitwisseling van ervaringen/ideeën tussen de deelnemers.

 

Bij iedere sessie wordt zo de link gelegd met de praktijk aan de hand van cases, in veel gevallen zelfs aangebracht door een ervaren retailer als medespreker.

 

Uw persoonlijke boodschap

Het RetailPodium biedt naast interessante lezingen of opleidingen ook de mogelijkheid om collega’s of klanten vooraf uit te nodigen. Wilt u uw persoonlijke voordracht of boodschap koppelen aan deze boeiende namiddag? RetailDetail biedt de mogelijk tot het organiseren van een meeting en lunch voorafgaande aan de speeches.

 

Klik hier voor inschrijvingen en meer info of neem voor meer informatie over de businesspakketten contact op via info@retaildetail.be. Opgelet: het aantal deelnemers is beperkt tot 50 per sessie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarktketen Morrisons wordt uur per week stil

23/07/2018

De Britse supermarktketen Morrisons organiseert voortaan elke week een prikkelarm uur voor mensen met autisme. Op zaterdagochtend tussen 9 en 10 zal er geen muziek te horen zijn, dimmen de lichten en wordt zelfs het piepje van de kassascanner stiller. 

Chinese internetreus JD.com dit jaar van start in Europa

23/07/2018

Topman Richard Liu van JD.com wil ook op de Europese markt de concurrentie aangaan met Amazon en Alibaba. In Frankrijk heeft de retailer een logistiek centrum gebouwd, Italië komt eraan en nog voor het einde van het jaar wordt het bedrijf operationeel in Duitsland.

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Een mooiere en energiezuinigere winkel zonder investering

18/07/2018

(publireportage) Wilt u al uw winkelfilialen voorzien van LED-verlichting? Maar ziet u op tegen het gedoe, om van de forse investering nog maar te zwijgen? Maxeda kiest daarom voor Light as a Service voor hun Brico en Praxis winkels en bespaart tot wel 70% aan energie.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.