“Kapper zou 1 euro per minuut moeten vragen”

“Kapper zou 1 euro per minuut moeten vragen”

Volgens de Unie van Belgische Kappers zou een kapper minstens 1 euro per minuut moeten vragen om rendabel te zijn. Dat zou wel betekenen dat voor heel wat klanten een bezoek aan de kapper een stuk duurder wordt.

Uiteenlopende prijzen

Kappers vind je in alle prijscategorieën en bij Coiffure.org, de nieuwe naam van de Unie van Belgische Kappers, zetten ze nu vraagtekens bij die uiteenlopende prijzen. "Met een snit, een kleuring, een styling en een brushing is een kapper algauw anderhalf tot twee uur zoet. Dan is het toch niet logisch dat sommige collega's daar amper 60 euro voor vragen?'", zegt Stéphane Coigné aan Het Nieuwsblad. "Zoiets verstoort niet alleen de concurrentie, het kan ook faliekant aflopen voor de ondernemer in kwestie."

 

Daarom stellen ze bij Coiffure.org nu een prijs voor van 1 euro per minuut. "Want om rendabel te zijn, moeten ze minstens 60 euro per uur – één euro per minuut – verdienen. Misschien 0,95 of 1,05 euro, maar ver zullen we er toch niet afzitten", zegt Coigné. Samen met de Arteveldeschool zullen ze de komende weken dan ook nagaan of het model haalbaar is voor de kappers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


GS1 Belgilux kondigt grootste productdatabase ter wereld aan

16/01/2018

(publireportage) GS1 Belgium & Luxembourg lanceert GS1 CLOUD, dé grootste productdatabase ter wereld. Hoe komen uw producten erin terecht en wat kunt u ermee doen? Kom op 8 februari naar ons FORUM 2018 in Brussel voor alle details!

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Stekker uit bijna 150 geldautomaten in supermarkten

11/01/2018

Uitbaters van supermarkten mogen niet langer de geldautomaat in hun zaak zelf vullen met bankbriefjes. Een wet uit 1990 bepaalt namelijk dat enkel een beveiligingsfirma dat nog mag, zelfs al liggen er maar enkele meters tussen de kassa’s en de automaat.

Back to top