Duitse media: “Canadese interesse voor Kaufhof”

Duitse media: “Canadese interesse voor Kaufhof”

Het Duitse handelsconcern Metro heeft volgens diverse Duitse media een nieuw bod ontvangen voor zijn warenhuisdochter Kaufhof. Het Canadese Hudson's Bay zou 3 miljard euro bieden, een fractie meer dan de Oostenrijkse Signa Holding van René Benko.

Eerste stap op Europese markt?

Er heeft zich een nieuwe kandidaat-overnemer gemeld voor Metro's warenhuisdochter Kaufhof, waartoe ook het Belgische Galeria Inno behoort. Volgens Duitse media zou het Canadese Hudson's Bay bereid zijn circa 3 miljard euro te betalen voor Kaufhof, dat is een fractie meer dan de 2,9 miljard euro die de Oostenrijkse investeringsmaatschappij van Karstadt-eigenaar René Benko veil heeft voor Kaufhof. Metro zelf wil het nieuws bevestigen noch ontkennen.

 

Hudson's Bay, met hoofdzetel in Toronto, is nog niet actief in Europa. Het concern runt in Canada en de Verenigde Staten wel meer dan 300 winkels, waaronder modeketens Lord & Taylor en Saks Fifth Avenue alsook keukenspecialist Home Outfitters.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


GS1 Belgilux kondigt grootste productdatabase ter wereld aan

16/01/2018

(publireportage) GS1 Belgium & Luxembourg lanceert GS1 CLOUD, dé grootste productdatabase ter wereld. Hoe komen uw producten erin terecht en wat kunt u ermee doen? Kom op 8 februari naar ons FORUM 2018 in Brussel voor alle details!

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Stekker uit bijna 150 geldautomaten in supermarkten

11/01/2018

Uitbaters van supermarkten mogen niet langer de geldautomaat in hun zaak zelf vullen met bankbriefjes. Een wet uit 1990 bepaalt namelijk dat enkel een beveiligingsfirma dat nog mag, zelfs al liggen er maar enkele meters tussen de kassa’s en de automaat.

Back to top