Duitse media: “Canadese interesse voor Kaufhof” | RetailDetail

Duitse media: “Canadese interesse voor Kaufhof”

Duitse media: “Canadese interesse voor Kaufhof”

Het Duitse handelsconcern Metro heeft volgens diverse Duitse media een nieuw bod ontvangen voor zijn warenhuisdochter Kaufhof. Het Canadese Hudson's Bay zou 3 miljard euro bieden, een fractie meer dan de Oostenrijkse Signa Holding van René Benko.

Eerste stap op Europese markt?

Er heeft zich een nieuwe kandidaat-overnemer gemeld voor Metro's warenhuisdochter Kaufhof, waartoe ook het Belgische Galeria Inno behoort. Volgens Duitse media zou het Canadese Hudson's Bay bereid zijn circa 3 miljard euro te betalen voor Kaufhof, dat is een fractie meer dan de 2,9 miljard euro die de Oostenrijkse investeringsmaatschappij van Karstadt-eigenaar René Benko veil heeft voor Kaufhof. Metro zelf wil het nieuws bevestigen noch ontkennen.

 

Hudson's Bay, met hoofdzetel in Toronto, is nog niet actief in Europa. Het concern runt in Canada en de Verenigde Staten wel meer dan 300 winkels, waaronder modeketens Lord & Taylor en Saks Fifth Avenue alsook keukenspecialist Home Outfitters.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Een mooiere en energiezuinigere winkel zonder investering

18/07/2018

(publireportage) Wilt u al uw winkelfilialen voorzien van LED-verlichting? Maar ziet u op tegen het gedoe, om van de forse investering nog maar te zwijgen? Maxeda kiest daarom voor Light as a Service voor hun Brico en Praxis winkels en bespaart tot wel 70% aan energie.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.