Duitse media: “Canadese interesse voor Kaufhof” | RetailDetail

Duitse media: “Canadese interesse voor Kaufhof”

Duitse media: “Canadese interesse voor Kaufhof”

Het Duitse handelsconcern Metro heeft volgens diverse Duitse media een nieuw bod ontvangen voor zijn warenhuisdochter Kaufhof. Het Canadese Hudson's Bay zou 3 miljard euro bieden, een fractie meer dan de Oostenrijkse Signa Holding van René Benko.

Eerste stap op Europese markt?

Er heeft zich een nieuwe kandidaat-overnemer gemeld voor Metro's warenhuisdochter Kaufhof, waartoe ook het Belgische Galeria Inno behoort. Volgens Duitse media zou het Canadese Hudson's Bay bereid zijn circa 3 miljard euro te betalen voor Kaufhof, dat is een fractie meer dan de 2,9 miljard euro die de Oostenrijkse investeringsmaatschappij van Karstadt-eigenaar René Benko veil heeft voor Kaufhof. Metro zelf wil het nieuws bevestigen noch ontkennen.

 

Hudson's Bay, met hoofdzetel in Toronto, is nog niet actief in Europa. Het concern runt in Canada en de Verenigde Staten wel meer dan 300 winkels, waaronder modeketens Lord & Taylor en Saks Fifth Avenue alsook keukenspecialist Home Outfitters.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.

Colruyt Group lanceert betaalfunctie voor Xtra-kaart

16/05/2018

Vanaf 22 mei zullen klanten in de winkels van Colruyt Group kunnen betalen met hun Xtra-klantenkaart. De vertrouwde Colruyt-betaalkaart verdwijnt. Toch wordt de Xtra-kaart geen krediet- of debetkaart.

"Krantenwinkels moeten uitbreiden om te overleven"

15/05/2018

Vier op de tien krantenwinkels zijn verlieslatend. Krantenwinkels moeten diversifiëren en hun assortiment uitbreiden, zegt Luc Ardies van Unizo. De zelfstandigenorganisatie start dan ook een experiment in die zin.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.