Duitse media: “Canadese interesse voor Kaufhof”

Duitse media: “Canadese interesse voor Kaufhof”

Het Duitse handelsconcern Metro heeft volgens diverse Duitse media een nieuw bod ontvangen voor zijn warenhuisdochter Kaufhof. Het Canadese Hudson's Bay zou 3 miljard euro bieden, een fractie meer dan de Oostenrijkse Signa Holding van René Benko.

Eerste stap op Europese markt?

Er heeft zich een nieuwe kandidaat-overnemer gemeld voor Metro's warenhuisdochter Kaufhof, waartoe ook het Belgische Galeria Inno behoort. Volgens Duitse media zou het Canadese Hudson's Bay bereid zijn circa 3 miljard euro te betalen voor Kaufhof, dat is een fractie meer dan de 2,9 miljard euro die de Oostenrijkse investeringsmaatschappij van Karstadt-eigenaar René Benko veil heeft voor Kaufhof. Metro zelf wil het nieuws bevestigen noch ontkennen.

 

Hudson's Bay, met hoofdzetel in Toronto, is nog niet actief in Europa. Het concern runt in Canada en de Verenigde Staten wel meer dan 300 winkels, waaronder modeketens Lord & Taylor en Saks Fifth Avenue alsook keukenspecialist Home Outfitters.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Niet alle retailers zijn fan van Black Friday

23/11/2017

In Frankrijk zijn er een aantal retailers die bewust Black Friday vermijden. Sommige onder hen gaan zelfs nog een stapje verder en maken van Black Friday gebruik om een andere boodschap over consumeren te sturen.

Akkoord over zondagsopening bij Franse hypermarkten Carrefour

23/11/2017

(Update) Vier maanden na zijn aantreden heeft Carrefour-CEO Alexandre Bompard een eerste trofee beet: een akkoord met de belangrijkste vakbonden om in een eerste fase een 30-tal hypermarkten op zondag te openen.

Gimv ziet brood in huisdierartikelen

23/11/2017

Investeringsmaatschappij Gimv heeft een meerderheidsbelang verworven in AgroBiothers, een Franse groep die hygiëne- en verzorgingsartikelen en accessoires voor huisdieren produceert.

LensOnline beoogt Duitse expansie

22/11/2017

LensGroup uit Kruibeke, dat met LensOnline de Belgische webverkoop van contactlenzen domineert, verovert stilaan ook de Europese markt. Na Nederland, Italië en Spanje laat de contactlenswebshop het oog nu vallen op Duitsland.

Europa zet stop op geoblocking

22/11/2017

Onderhandelaars van het Europees Parlement, de Europese Raad en de Europese Commissie hebben een akkoord bereikt rond het verbieden van geoblocking, waarbij webshops bezoekers uit het buitenland uitsluiten.

Hema wil fors uitbreiden in Duitsland

21/11/2017

Winkelketen Hema heeft grote plannen in Duitsland: de komende drie jaar moeten er minstens zeventig nieuwe vestigingen openen. Momenteel heeft de keten in Duitsland slechts elf winkels. Daarenboven wil Hema shop-in-shops en winkels in treinstations openen.

Back to top