Eerste “eat SUSHI” buiten Frankrijk geopend in Brussel | RetailDetail

Eerste “eat SUSHI” buiten Frankrijk geopend in Brussel

Eerste “eat SUSHI” buiten Frankrijk geopend in Brussel

Deze week ging de eerste vestiging van eat SUSHI open in ons land. De van oorsprong Franse keten van Japanse restaurants koos voor zijn eerste buitenlandse vestiging een plek aan de Naamse Poort in de Brusselse deelgemeente Elsene. In Frankijk telt eat SUSHI, dat dit jaar zijn vijfde verjaardag viert, intussen al meer dan 30 vestigingen.

Drievoudig concept

De franchiseketen kent drie varianten waarvan de oppervlakte varieert tussen 90 en 180 m². Pick & Go biedt enkel een afhaaldienst en levering aan huis, 7 dagen op 7. De Rolling Bar voegt daar nog een lopende band aan toe waarop de gerechten defileren op een gekleurd bordje en waarbij elke kleur van bord overeenstemt met een welbepaalde prijs. Tot slot is er het eat SUSHI Restaurant (zoals in Brussel) waar je ook ter plaatse van je sushi kunt genieten. De keten kan prat gaan op een gevarieerde menukaart met wel 150 uiteenlopende bereidingen, van klassiek tot vernieuwend.

50 vestigingen tegen 2012

Dit jaar opende de Franse keten al nieuwe vestigingen in Marseille, Nice, Perpignan en Rijsel. Brussel is meteen de aftrap van een grote Europese expansie, want eat SUSHI heeft concrete plannen om ook in Luxemburg, Italië, Zwitserland en Spanje voet aan de grond te krijgen. Zonder uiteraard thuisland Frankrijk te vergeten. Daar staan alleen al dit jaar nog zes nieuwe vestigingen ingepland.

 

De groep steekt zijn ambities alvast niet onder stoelen of banken: tegen eind dit jaar wil de keten 40 vestigingen tellen, tegen eind volgend jaar moeten er dat al 50 zijn. Vorig jaar realiseerde eat SUSHI een omzet van circa 20 miljoen euro. Het Brusselse restaurant is 160 m² groot, telt 39 zitplaatsen en een 15-tal medewerkers.

Deze week ging de eerste vestiging van eat SUSHI open in ons land. De van oorsprong Franse keten van Japanse restaurants koos voor zijn eerste buitenlandse vestiging een plek aan de Naamse Poort in de Brusselse deelgemeente Elsene. In Frankijk telt eat SUSHI, dat dit jaar zijn vijfde verjaardag viert, intussen al meer dan 30 vestigingen.

Drievoudig concept

De franchiseketen kent drie varianten waarvan de oppervlakte varieert tussen 90 en 180 m². Pick & Go biedt enkel een afhaaldienst en levering aan huis, 7 dagen op 7. De Rolling Bar voegt daar nog een lopende band aan toe waarop de gerechten defileren op een gekleurd bordje en waarbij elke kleur van bord overeenstemt met een welbepaalde prijs. Tot slot is er het eat SUSHI Restaurant (zoals in Brussel) waar je ook ter plaatse van je sushi kunt genieten. De keten kan prat gaan op een gevarieerde menukaart met wel 150 uiteenlopende bereidingen, van klassiek tot vernieuwend.

50 vestigingen tegen 2012

Dit jaar opende de Franse keten al nieuwe vestigingen in Marseille, Nice, Perpignan en Rijsel. Brussel is meteen de aftrap van een grote Europese expansie, want eat SUSHI heeft concrete plannen om ook in Luxemburg, Italië, Zwitserland en Spanje voet aan de grond te krijgen. Zonder uiteraard thuisland Frankrijk te vergeten. Daar staan alleen al dit jaar nog zes nieuwe vestigingen ingepland.

 

De groep steekt zijn ambities alvast niet onder stoelen of banken: tegen eind dit jaar wil de keten 40 vestigingen tellen, tegen eind volgend jaar moeten er dat al 50 zijn. Vorig jaar realiseerde eat SUSHI een omzet van circa 20 miljoen euro. Het Brusselse restaurant is 160 m² groot, telt 39 zitplaatsen en een 15-tal medewerkers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Naar efficiënte en gelukkige retailmedewerkers

19/06/2018

In België worden de kosten van arbeidsongeschiktheid door burn-out geschat op 7,96 miljard euro. Retailers ontsnappen er niet aan. Ondernemers Fabian Jeanmart en Hendrik Deroo van Clarity Upgrades zien heil in nieuwe managementmodellen.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Acht inzichten die we onthouden van het Trade & Shopper Marketing Congress

14/06/2018

Niks dan enthousiaste reacties noteerden we op het Trade & Shopper Marketing Congress van RetailDetail en LD&Co. De grote bereidheid van sprekers en deelnemers om onderling inzichten uit te wisselen was opmerkelijk. Wat we onthielden?

Ludo Bijvoet is nieuwe topman Blokker

14/06/2018

Het management van Blokker is weer compleet: Ludo Bijvoet - vandaag topman van Xenos - heeft vanaf 1 juli de leiding bij de winkelketen in moeilijkheden, Frank Cocx wordt financieel directeur. Linda Keijzer gaat Xenos leiden.