Eerste “eat SUSHI” buiten Frankrijk geopend in Brussel | RetailDetail

Eerste “eat SUSHI” buiten Frankrijk geopend in Brussel

Eerste “eat SUSHI” buiten Frankrijk geopend in Brussel

Deze week ging de eerste vestiging van eat SUSHI open in ons land. De van oorsprong Franse keten van Japanse restaurants koos voor zijn eerste buitenlandse vestiging een plek aan de Naamse Poort in de Brusselse deelgemeente Elsene. In Frankijk telt eat SUSHI, dat dit jaar zijn vijfde verjaardag viert, intussen al meer dan 30 vestigingen.

Drievoudig concept

De franchiseketen kent drie varianten waarvan de oppervlakte varieert tussen 90 en 180 m². Pick & Go biedt enkel een afhaaldienst en levering aan huis, 7 dagen op 7. De Rolling Bar voegt daar nog een lopende band aan toe waarop de gerechten defileren op een gekleurd bordje en waarbij elke kleur van bord overeenstemt met een welbepaalde prijs. Tot slot is er het eat SUSHI Restaurant (zoals in Brussel) waar je ook ter plaatse van je sushi kunt genieten. De keten kan prat gaan op een gevarieerde menukaart met wel 150 uiteenlopende bereidingen, van klassiek tot vernieuwend.

50 vestigingen tegen 2012

Dit jaar opende de Franse keten al nieuwe vestigingen in Marseille, Nice, Perpignan en Rijsel. Brussel is meteen de aftrap van een grote Europese expansie, want eat SUSHI heeft concrete plannen om ook in Luxemburg, Italië, Zwitserland en Spanje voet aan de grond te krijgen. Zonder uiteraard thuisland Frankrijk te vergeten. Daar staan alleen al dit jaar nog zes nieuwe vestigingen ingepland.

 

De groep steekt zijn ambities alvast niet onder stoelen of banken: tegen eind dit jaar wil de keten 40 vestigingen tellen, tegen eind volgend jaar moeten er dat al 50 zijn. Vorig jaar realiseerde eat SUSHI een omzet van circa 20 miljoen euro. Het Brusselse restaurant is 160 m² groot, telt 39 zitplaatsen en een 15-tal medewerkers.

Deze week ging de eerste vestiging van eat SUSHI open in ons land. De van oorsprong Franse keten van Japanse restaurants koos voor zijn eerste buitenlandse vestiging een plek aan de Naamse Poort in de Brusselse deelgemeente Elsene. In Frankijk telt eat SUSHI, dat dit jaar zijn vijfde verjaardag viert, intussen al meer dan 30 vestigingen.

Drievoudig concept

De franchiseketen kent drie varianten waarvan de oppervlakte varieert tussen 90 en 180 m². Pick & Go biedt enkel een afhaaldienst en levering aan huis, 7 dagen op 7. De Rolling Bar voegt daar nog een lopende band aan toe waarop de gerechten defileren op een gekleurd bordje en waarbij elke kleur van bord overeenstemt met een welbepaalde prijs. Tot slot is er het eat SUSHI Restaurant (zoals in Brussel) waar je ook ter plaatse van je sushi kunt genieten. De keten kan prat gaan op een gevarieerde menukaart met wel 150 uiteenlopende bereidingen, van klassiek tot vernieuwend.

50 vestigingen tegen 2012

Dit jaar opende de Franse keten al nieuwe vestigingen in Marseille, Nice, Perpignan en Rijsel. Brussel is meteen de aftrap van een grote Europese expansie, want eat SUSHI heeft concrete plannen om ook in Luxemburg, Italië, Zwitserland en Spanje voet aan de grond te krijgen. Zonder uiteraard thuisland Frankrijk te vergeten. Daar staan alleen al dit jaar nog zes nieuwe vestigingen ingepland.

 

De groep steekt zijn ambities alvast niet onder stoelen of banken: tegen eind dit jaar wil de keten 40 vestigingen tellen, tegen eind volgend jaar moeten er dat al 50 zijn. Vorig jaar realiseerde eat SUSHI een omzet van circa 20 miljoen euro. Het Brusselse restaurant is 160 m² groot, telt 39 zitplaatsen en een 15-tal medewerkers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt Group zet nieuwe stap op de tweedehandsmarkt

20/04/2018

Colruyt wil met internetplatform NewStory de tweedehandsmarkt voor babyspullen verder veroveren. Het nieuwe platform bouwt verder op het twee jaar oude Dreambaby Tweedehands, een webshop met twee inzamel- en afhaalpunten voor tweedehands babyspullen. 

Thierry Moubax (bpost): "Wie de boot niet wil missen, moet snel schakelen."

20/04/2018

Nog een grote naam voor het RetailDetail Congress van 26 april: bpost-marketingtopman Thierry Moubax zal er zijn visie geven over hoe marketing en handel in het algemeen ingrijpend zullen veranderen door de 'boom' in e-commerce.

The Future Of Shopping is Managementboek van het Jaar

20/04/2018

Met grote trots mag RetailDetail aankondigen dat de titel Managementboek van het jaar 2018 gaat naar het boek The Future Of Shopping: Waar iedereen retailer is van Pauline Neerman en Jorg Snoeck.

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

Tien tips om de digitale retailreuzen te verslaan

19/04/2018

“Verkoop wat mensen willen, niet wat je hebt.” Zo luidt het bondige advies van Myrna Moorthamer en Arjan Leest (Retail Rebels) aan retailers die de digitale revolutie willen overleven.

Distributeurs en transporteurs eisen schonere vrachtwagens

19/04/2018

35 bedrijven, waaronder Colruyt, Carrefour en Ikea, vragen dat Europa de constructeurs van vrachtwagens verplicht de uitstoot tegen 2025 met een vierde terug te dringen. “Totaal onrealistisch”, reageert de spreekbuis van de constructeurs.