Eerste “eat SUSHI” buiten Frankrijk geopend in Brussel

Eerste “eat SUSHI” buiten Frankrijk geopend in Brussel

Deze week ging de eerste vestiging van eat SUSHI open in ons land. De van oorsprong Franse keten van Japanse restaurants koos voor zijn eerste buitenlandse vestiging een plek aan de Naamse Poort in de Brusselse deelgemeente Elsene. In Frankijk telt eat SUSHI, dat dit jaar zijn vijfde verjaardag viert, intussen al meer dan 30 vestigingen.

Drievoudig concept

De franchiseketen kent drie varianten waarvan de oppervlakte varieert tussen 90 en 180 m². Pick & Go biedt enkel een afhaaldienst en levering aan huis, 7 dagen op 7. De Rolling Bar voegt daar nog een lopende band aan toe waarop de gerechten defileren op een gekleurd bordje en waarbij elke kleur van bord overeenstemt met een welbepaalde prijs. Tot slot is er het eat SUSHI Restaurant (zoals in Brussel) waar je ook ter plaatse van je sushi kunt genieten. De keten kan prat gaan op een gevarieerde menukaart met wel 150 uiteenlopende bereidingen, van klassiek tot vernieuwend.

50 vestigingen tegen 2012

Dit jaar opende de Franse keten al nieuwe vestigingen in Marseille, Nice, Perpignan en Rijsel. Brussel is meteen de aftrap van een grote Europese expansie, want eat SUSHI heeft concrete plannen om ook in Luxemburg, Italië, Zwitserland en Spanje voet aan de grond te krijgen. Zonder uiteraard thuisland Frankrijk te vergeten. Daar staan alleen al dit jaar nog zes nieuwe vestigingen ingepland.

 

De groep steekt zijn ambities alvast niet onder stoelen of banken: tegen eind dit jaar wil de keten 40 vestigingen tellen, tegen eind volgend jaar moeten er dat al 50 zijn. Vorig jaar realiseerde eat SUSHI een omzet van circa 20 miljoen euro. Het Brusselse restaurant is 160 m² groot, telt 39 zitplaatsen en een 15-tal medewerkers.

Deze week ging de eerste vestiging van eat SUSHI open in ons land. De van oorsprong Franse keten van Japanse restaurants koos voor zijn eerste buitenlandse vestiging een plek aan de Naamse Poort in de Brusselse deelgemeente Elsene. In Frankijk telt eat SUSHI, dat dit jaar zijn vijfde verjaardag viert, intussen al meer dan 30 vestigingen.

Drievoudig concept

De franchiseketen kent drie varianten waarvan de oppervlakte varieert tussen 90 en 180 m². Pick & Go biedt enkel een afhaaldienst en levering aan huis, 7 dagen op 7. De Rolling Bar voegt daar nog een lopende band aan toe waarop de gerechten defileren op een gekleurd bordje en waarbij elke kleur van bord overeenstemt met een welbepaalde prijs. Tot slot is er het eat SUSHI Restaurant (zoals in Brussel) waar je ook ter plaatse van je sushi kunt genieten. De keten kan prat gaan op een gevarieerde menukaart met wel 150 uiteenlopende bereidingen, van klassiek tot vernieuwend.

50 vestigingen tegen 2012

Dit jaar opende de Franse keten al nieuwe vestigingen in Marseille, Nice, Perpignan en Rijsel. Brussel is meteen de aftrap van een grote Europese expansie, want eat SUSHI heeft concrete plannen om ook in Luxemburg, Italië, Zwitserland en Spanje voet aan de grond te krijgen. Zonder uiteraard thuisland Frankrijk te vergeten. Daar staan alleen al dit jaar nog zes nieuwe vestigingen ingepland.

 

De groep steekt zijn ambities alvast niet onder stoelen of banken: tegen eind dit jaar wil de keten 40 vestigingen tellen, tegen eind volgend jaar moeten er dat al 50 zijn. Vorig jaar realiseerde eat SUSHI een omzet van circa 20 miljoen euro. Het Brusselse restaurant is 160 m² groot, telt 39 zitplaatsen en een 15-tal medewerkers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Heineken mag duizenden Britse pubs overnemen

18/08/2017

Heineken heeft van de Britse concurrentiewaakhond CMA een positief signaal gekregen om de Britse pubs van Punch Taverns over te nemen. In totaal krijgt Heineken zo 1.900 pubs in handen, in ruil voor 305 miljoen pond (350 miljoen euro).

Boobs ’n Burps sluit alle winkels

18/08/2017

De borstvoedingswinkels van Boobs ‘n Burps in Antwerpen, Gent, Leuven, Hasselt en Brussel sluiten allemaal de deuren. Oprichtster Roeline Ham zegt dat ze niet kan opboksen tegen de online concurrentie.

Tom&Co mikt op 25 Franse winkels tegen eind dit jaar

17/08/2017

Ruim een jaar na de verkoop door Delhaize zit de keten van dierenspeciaalzaken Tom&Co boordevol plannen. De groep wil een heus omnichannelbedrijf worden en werkt daarom aan een webshop - en meer fysieke winkels in Frankrijk.

Beate Uhse doet Christine Le Duc van de hand

16/08/2017

Het Duitse Beate Uhse heeft winkelketen Christine Le Duc verkocht aan een Iers investeringsbedrijf. Daarnaast verhuist groothandel Scala Playhouse uit Almere naar een Nederlandse branchegenoot.

Facebook lanceert eigen marktplaats nu ook in Europa

16/08/2017

Facebook lanceerde vorig jaar in oktober in een aantal landen, waaronder het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten, een online marktplaats voor tweedehands spullen. Die komt nu ook naar België, Nederland en vijftien andere Europese landen.

AS Adventure krijgt het Duitse McTrek in handen

14/08/2017

Het Belgische AS Adventure heeft zijn Duitse sectorgenoot McTrek overgenomen. Dankzij de overname van die 39 winkels en de webshop van de keten, krijgt het een voet in de deur in de grootste outdoormarkt van Europa.

Back to top