Eerste “eat SUSHI” buiten Frankrijk geopend in Brussel

Eerste “eat SUSHI” buiten Frankrijk geopend in Brussel

Deze week ging de eerste vestiging van eat SUSHI open in ons land. De van oorsprong Franse keten van Japanse restaurants koos voor zijn eerste buitenlandse vestiging een plek aan de Naamse Poort in de Brusselse deelgemeente Elsene. In Frankijk telt eat SUSHI, dat dit jaar zijn vijfde verjaardag viert, intussen al meer dan 30 vestigingen.

Drievoudig concept

De franchiseketen kent drie varianten waarvan de oppervlakte varieert tussen 90 en 180 m². Pick & Go biedt enkel een afhaaldienst en levering aan huis, 7 dagen op 7. De Rolling Bar voegt daar nog een lopende band aan toe waarop de gerechten defileren op een gekleurd bordje en waarbij elke kleur van bord overeenstemt met een welbepaalde prijs. Tot slot is er het eat SUSHI Restaurant (zoals in Brussel) waar je ook ter plaatse van je sushi kunt genieten. De keten kan prat gaan op een gevarieerde menukaart met wel 150 uiteenlopende bereidingen, van klassiek tot vernieuwend.

50 vestigingen tegen 2012

Dit jaar opende de Franse keten al nieuwe vestigingen in Marseille, Nice, Perpignan en Rijsel. Brussel is meteen de aftrap van een grote Europese expansie, want eat SUSHI heeft concrete plannen om ook in Luxemburg, Italië, Zwitserland en Spanje voet aan de grond te krijgen. Zonder uiteraard thuisland Frankrijk te vergeten. Daar staan alleen al dit jaar nog zes nieuwe vestigingen ingepland.

 

De groep steekt zijn ambities alvast niet onder stoelen of banken: tegen eind dit jaar wil de keten 40 vestigingen tellen, tegen eind volgend jaar moeten er dat al 50 zijn. Vorig jaar realiseerde eat SUSHI een omzet van circa 20 miljoen euro. Het Brusselse restaurant is 160 m² groot, telt 39 zitplaatsen en een 15-tal medewerkers.

Deze week ging de eerste vestiging van eat SUSHI open in ons land. De van oorsprong Franse keten van Japanse restaurants koos voor zijn eerste buitenlandse vestiging een plek aan de Naamse Poort in de Brusselse deelgemeente Elsene. In Frankijk telt eat SUSHI, dat dit jaar zijn vijfde verjaardag viert, intussen al meer dan 30 vestigingen.

Drievoudig concept

De franchiseketen kent drie varianten waarvan de oppervlakte varieert tussen 90 en 180 m². Pick & Go biedt enkel een afhaaldienst en levering aan huis, 7 dagen op 7. De Rolling Bar voegt daar nog een lopende band aan toe waarop de gerechten defileren op een gekleurd bordje en waarbij elke kleur van bord overeenstemt met een welbepaalde prijs. Tot slot is er het eat SUSHI Restaurant (zoals in Brussel) waar je ook ter plaatse van je sushi kunt genieten. De keten kan prat gaan op een gevarieerde menukaart met wel 150 uiteenlopende bereidingen, van klassiek tot vernieuwend.

50 vestigingen tegen 2012

Dit jaar opende de Franse keten al nieuwe vestigingen in Marseille, Nice, Perpignan en Rijsel. Brussel is meteen de aftrap van een grote Europese expansie, want eat SUSHI heeft concrete plannen om ook in Luxemburg, Italië, Zwitserland en Spanje voet aan de grond te krijgen. Zonder uiteraard thuisland Frankrijk te vergeten. Daar staan alleen al dit jaar nog zes nieuwe vestigingen ingepland.

 

De groep steekt zijn ambities alvast niet onder stoelen of banken: tegen eind dit jaar wil de keten 40 vestigingen tellen, tegen eind volgend jaar moeten er dat al 50 zijn. Vorig jaar realiseerde eat SUSHI een omzet van circa 20 miljoen euro. Het Brusselse restaurant is 160 m² groot, telt 39 zitplaatsen en een 15-tal medewerkers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zooplus groeit met vijfde in derde kwartaal

20/10/2017

In het derde kwartaal van 2017 is de omzet van huisdierenwebshop Zooplus met 22% gegroeid naar 277 miljoen euro. Daarmee zet het bedrijf de groei van de eerste kwartalen verder.

"Kringwinkels hebben nood aan meer werknemers"

20/10/2017

Morgen is het de Dag van de Kringwinkel en die wordt door De Kringwinkels aangegrepen om er op te wijzen dat er dringend extra werknemers moeten worden aangenomen, om zo de OVAM-doelen te halen.

Regering past akkoord nachtwerk e-commerce aan

20/10/2017

De regering gaat de regeling die het eerder sloot rond nachtwerk in e-commerce aanpassen. Daardoor wordt nachtwerk vanaf 20u al mogelijk van zodra er een akkoord is met slechts één vakbond.

Action opent duizendste winkel

20/10/2017

Morgen is een belangrijke dag voor discounter Action: dan opent de keten in Gorinchem zijn duizendste vestiging. Het neemt daarvoor zijn intrek in een pand waar voorheen Charles Vögele en Aldi te vinden waren.

Eerste winkels The Mint openen deuren

18/10/2017

De eerste winkels in The Mint, het vernieuwde Muntcentrum in Brussel, hebben de deuren geopend. Iam en Nyx kregen de primeur, morgen en overmorgen zullen nog een aantal merken hun voorbeeld volgen.

RetailDetail Magazine #5 staat online

18/10/2017

Op de cover van de oktobereditie van RetailDetail Magazine prijkt de nieuwe CEO van e5 mode, Alexander Talpe. Verder in dit nummer: een uitgebreid dossier over winkelvastgoed en stadsmobiliteit.

Back to top