Eerste “eat SUSHI” buiten Frankrijk geopend in Brussel

Eerste “eat SUSHI” buiten Frankrijk geopend in Brussel

Deze week ging de eerste vestiging van eat SUSHI open in ons land. De van oorsprong Franse keten van Japanse restaurants koos voor zijn eerste buitenlandse vestiging een plek aan de Naamse Poort in de Brusselse deelgemeente Elsene. In Frankijk telt eat SUSHI, dat dit jaar zijn vijfde verjaardag viert, intussen al meer dan 30 vestigingen.

Drievoudig concept

De franchiseketen kent drie varianten waarvan de oppervlakte varieert tussen 90 en 180 m². Pick & Go biedt enkel een afhaaldienst en levering aan huis, 7 dagen op 7. De Rolling Bar voegt daar nog een lopende band aan toe waarop de gerechten defileren op een gekleurd bordje en waarbij elke kleur van bord overeenstemt met een welbepaalde prijs. Tot slot is er het eat SUSHI Restaurant (zoals in Brussel) waar je ook ter plaatse van je sushi kunt genieten. De keten kan prat gaan op een gevarieerde menukaart met wel 150 uiteenlopende bereidingen, van klassiek tot vernieuwend.

50 vestigingen tegen 2012

Dit jaar opende de Franse keten al nieuwe vestigingen in Marseille, Nice, Perpignan en Rijsel. Brussel is meteen de aftrap van een grote Europese expansie, want eat SUSHI heeft concrete plannen om ook in Luxemburg, Italië, Zwitserland en Spanje voet aan de grond te krijgen. Zonder uiteraard thuisland Frankrijk te vergeten. Daar staan alleen al dit jaar nog zes nieuwe vestigingen ingepland.

 

De groep steekt zijn ambities alvast niet onder stoelen of banken: tegen eind dit jaar wil de keten 40 vestigingen tellen, tegen eind volgend jaar moeten er dat al 50 zijn. Vorig jaar realiseerde eat SUSHI een omzet van circa 20 miljoen euro. Het Brusselse restaurant is 160 m² groot, telt 39 zitplaatsen en een 15-tal medewerkers.

Deze week ging de eerste vestiging van eat SUSHI open in ons land. De van oorsprong Franse keten van Japanse restaurants koos voor zijn eerste buitenlandse vestiging een plek aan de Naamse Poort in de Brusselse deelgemeente Elsene. In Frankijk telt eat SUSHI, dat dit jaar zijn vijfde verjaardag viert, intussen al meer dan 30 vestigingen.

Drievoudig concept

De franchiseketen kent drie varianten waarvan de oppervlakte varieert tussen 90 en 180 m². Pick & Go biedt enkel een afhaaldienst en levering aan huis, 7 dagen op 7. De Rolling Bar voegt daar nog een lopende band aan toe waarop de gerechten defileren op een gekleurd bordje en waarbij elke kleur van bord overeenstemt met een welbepaalde prijs. Tot slot is er het eat SUSHI Restaurant (zoals in Brussel) waar je ook ter plaatse van je sushi kunt genieten. De keten kan prat gaan op een gevarieerde menukaart met wel 150 uiteenlopende bereidingen, van klassiek tot vernieuwend.

50 vestigingen tegen 2012

Dit jaar opende de Franse keten al nieuwe vestigingen in Marseille, Nice, Perpignan en Rijsel. Brussel is meteen de aftrap van een grote Europese expansie, want eat SUSHI heeft concrete plannen om ook in Luxemburg, Italië, Zwitserland en Spanje voet aan de grond te krijgen. Zonder uiteraard thuisland Frankrijk te vergeten. Daar staan alleen al dit jaar nog zes nieuwe vestigingen ingepland.

 

De groep steekt zijn ambities alvast niet onder stoelen of banken: tegen eind dit jaar wil de keten 40 vestigingen tellen, tegen eind volgend jaar moeten er dat al 50 zijn. Vorig jaar realiseerde eat SUSHI een omzet van circa 20 miljoen euro. Het Brusselse restaurant is 160 m² groot, telt 39 zitplaatsen en een 15-tal medewerkers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Beate Uhse vraagt faillissement aan

15/12/2017

Het Duitse eroticabedrijf Beate Uhse heeft het faillissement aangevraagd. Het bedrijf had al langer problemen om in een digitale wereld de omzet op peil te houden. De winkels blijven open. 

Deze retailers pakken uit met knappe kerstcommercials

15/12/2017

Heel wat internationale retailers pakken in de aanloop naar de eindejaarsfeesten uit met ambitieuze kerstcommercials. RetailDetail selecteerde twaalf opmerkelijke reclamespots. Laat u ook een traantje van ontroering?

Unizo wil geen verbod op plastic zakjes

15/12/2017

In tegenstelling tot Vlaams minister van Leefmilieu, Joke Schauvliege, is Unizo een verbod op plastic zakjes in de retail niet genegen. De organisatie pleit voor een systeem waarbij de klant moet betalen voor elk zakje.

Gent lanceert visienota voor handelsvestigingsbeleid

14/12/2017

Gent is naar eigen zeggen de eerste centrumstad (die in navolging van het decreet Integraal Handelsvestigingsbeleid van het Vlaams Parlement) een eigen visienota heeft opgesteld voor de toekomst van handelsvestigingen in de stad.

Alweer 10% meer online uitgaven in ons land

14/12/2017

Alle Belgen samen spendeerden de voorbije drie kwartalen liefst 7,35 miljard euro online, 10% meer dan in dezelfde periode van vorig jaar. De voorspelde kaap van tien miljard euro bestedingen is volgens GfK dan ook nog steeds haalbaar.

Lees het nieuwe RetailDetail Magazine online

13/12/2017

Ja, er staat bekend volk op de cover van de decembereditie van RetailDetail Magazine, naar aanleiding van onze boeklancering. Maar blader vooral verder, want dit nummer staat ook boordevol boeiende interviews met grote namen uit de retailwereld.  

Back to top