Hello Archie wil “de Coolblue van de babybranche” worden

Tim De Witte & Birgit Van Driessche © Isabeau Reynvoet

De nieuwe Belgische webshop Hello Archie wil dé referentie worden op het vlak van duurzame en trendy producten voor baby’s en kinderen. De initiatiefnemers zijn geen onbekenden in de retailwereld.

 

Sterke groeiambities

De zopas gelanceerde baby- en kinderwebwinkel helloarchie.com focust zich op kwalitatieve, duurzame en trendy merken, met producten voor baby’s en kinderen van 0 tot 6 jaar. “Door corona is het belang van duurzaamheid en de drang naar lokaal sterk toegenomen en heeft de Belgische consument de weg naar e-commerce definitief gevonden. Beide elementen kunnen elkaar versterken”, denkt ondernemerskoppel Birgit Van Driessche en Tim De Witte.

 

Die laatste is een bekende naam in de sector: hij was jarenlang commercieel topman bij activatieplatform BD myShopi. “De stap van een corporate omgeving naar het ondernemerschap is niet evident”, zegt hij aan RetailDetail. “De voorbije weken zijn op zijn zachtst gezegd super intensief geweest. Maar ik geloof echt dat er nog ruimte is om met dit concept de Coolblue van de babybranche te worden. We starten met twee, maar we hopen snel door te groeien naar een tiental medewerkers.” De ondernemers ondervonden zelf als ouders van twee kindjes hoe moeizaam de zoektocht naar natuurlijke en authentieke producten kan zijn.

 

Naast de webshop opent Hello Archie ook een ‘cosy consumer corner’ die op afspraak kan worden bezocht. “Persoonlijk contact staat centraal, op die manier kunnen we nog beter de behoeftes aanvoelen en een op maat uitgewerkt advies aanreiken. Voor het bespreken van een geboortelijst of cadeaulijst willen we de mogelijkheid bieden om jonge en toekomstige ouders op een warme en relaxte manier te ontvangen”, aldus Van Driessche.