Oxfam-Wereldwinkels spannen BV’s voor hun eindejaarskar | RetailDetail

Oxfam-Wereldwinkels spannen BV’s voor hun eindejaarskar

Oxfam-Wereldwinkels spannen BV’s voor hun eindejaarskar

Naar aloude traditie laten de Oxfam-wereldwinkels ook dit jaar een rist BV's opdraven om de aankomende Oxfam-cadeaudagen letterlijk in de 'picture' te zetten. De Oxfam-Wereldwinkels zijn in Vlaanderen alleen al goed voor een omzet van 8,8 miljoen euro.

"Geen heilige boontjes"

Onder het motto "Je moet geen heilige zijn om voor Oxfam te kiezen" trokken dit keer acht bekende Vlamingen hun goddelijkste plunje aan om plaats te nemen voor de lens van Lieve Blancquaert. Die liet ook al in 2005, 2006 en 2009 alles samen 26 bekende Vlamingen poseren voor Oxfam-wereldwinkels. De foto's van wijlen premier Jean-Luc Dehaene als 'coq au vin' of tv-figuur Dina Tersago op een bed van pralines in vuurrode wikkels zitten intussen in het collectieve geheugen.

 

Dit najaar promoten Kathleen Cools (VRT), de drie rockers van Triggerfinger, Karen Damen van K3, acteur Johan Heldenbergh, presentator Tom Waes (Eén) en Thuis-actrice Marleen Merckx de fairtrade-producten van Oxfam.

 

Ruim 10 miljoen euro in heel België

Ontwikkelingsorganisatie Oxfam strijdt al jaren tegen armoede en voor een meer eerlijke wereldhandel. De organisatie telt in Vlaanderen intussen al 235 Oxfam-Wereldwinkels, die worden gerund door zo'n 8.000 vrijwilligers.

 

De Vlaamse Oxfam-wereldwinkels realiseerden volgens het jaarverslag-2013 een omzet van bijna 8,8 miljoen euro, een stijging met 1,7% tegenover het jaar voordien. Samen met de 85 Franstalige Oxfam Magasins du Monde - goed voor 1,7 miljoen euro omzet - tekenen ze voor ruim de helft van de totale omzet van de cvba Oxfam Fair Trade. Die klokte in 2013 af op 20,8 miljoen euro, een kleine 2% meer dan in 2012. Van de totale omzet namen externe klanten ('retail') bijna 2,6 miljoen euro voor hun rekening.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Omnichannel in retail: Hoe maak je de marketingafdeling echt omnichannel?

15/02/2018

De transitie naar een omnichannelorganisatie is cruciaal én dringend in de retailsector, ziet Peter Desmyttere, oprichter en CEO van Husky Marketing Planner: “In retail werken organisaties nog vaak in silo’s.” Hij geeft een concreet stappenplan op het Omnichannel Congress.

Amazon rekruteert 2.000 medewerkers in Frankrijk

15/02/2018

Het Franse filiaal van het Amerikaanse internetwarenhuis Amazon is op zoek naar 2.000 medewerkers om de sterke groei te kunnen bijbenen. Amazon.fr is niet alleen bij onze zuiderburen, maar ook in ons land de populairste webshop.

Gino Van Ossel: “Omnichannel kan wél rendabel zijn”

15/02/2018

Omnichannel is nog geen verworvenheid in retail: veel ketens blijven vasthangen aan hun fysieke winkelnetwerk en hebben niet de volledige klantreis in kaart. Toch zijn er ook inspirerende voorbeelden.

Prima jaar voor Decathlon dankzij sterke expansie

15/02/2018

In 2016 rondde Decathlon voor  het eerst de kaap van de 10 miljard euro omzet. Vorig jaar werd ook de grens van 11 miljard gesloopt, met dank aan een sterke internationale expansie.

Generatiewissel bij BIC op moeilijk moment

15/02/2018

Wissel aan de top bij Bic, de Franse specialist van wegwerpartikelen: huidig CEO Bruno Bich geeft de touwtjes in handen van zijn 39-jarige zoon Gonzalve. Die staat voor de moeilijke opdracht om de winstdaling een halt toe te roepen.

“Boycot selfscankassa’s” roepen Carrefour-vakbonden op

15/02/2018

Medewerkers van Carrefour hebben opgeroepen om selfscankassa’s te boycotten, uit protest tegen de geplande ontslagen bij de keten. Het blijft echter niet bij woorden: actievoerders hebben de selfscankassa’s in de hypermarkt in Bergen gesaboteerd.

Back to top