Oxfam-Wereldwinkels spannen BV’s voor hun eindejaarskar | RetailDetail

Oxfam-Wereldwinkels spannen BV’s voor hun eindejaarskar

Oxfam-Wereldwinkels spannen BV’s voor hun eindejaarskar

Naar aloude traditie laten de Oxfam-wereldwinkels ook dit jaar een rist BV's opdraven om de aankomende Oxfam-cadeaudagen letterlijk in de 'picture' te zetten. De Oxfam-Wereldwinkels zijn in Vlaanderen alleen al goed voor een omzet van 8,8 miljoen euro.

"Geen heilige boontjes"

Onder het motto "Je moet geen heilige zijn om voor Oxfam te kiezen" trokken dit keer acht bekende Vlamingen hun goddelijkste plunje aan om plaats te nemen voor de lens van Lieve Blancquaert. Die liet ook al in 2005, 2006 en 2009 alles samen 26 bekende Vlamingen poseren voor Oxfam-wereldwinkels. De foto's van wijlen premier Jean-Luc Dehaene als 'coq au vin' of tv-figuur Dina Tersago op een bed van pralines in vuurrode wikkels zitten intussen in het collectieve geheugen.

 

Dit najaar promoten Kathleen Cools (VRT), de drie rockers van Triggerfinger, Karen Damen van K3, acteur Johan Heldenbergh, presentator Tom Waes (Eén) en Thuis-actrice Marleen Merckx de fairtrade-producten van Oxfam.

 

Ruim 10 miljoen euro in heel België

Ontwikkelingsorganisatie Oxfam strijdt al jaren tegen armoede en voor een meer eerlijke wereldhandel. De organisatie telt in Vlaanderen intussen al 235 Oxfam-Wereldwinkels, die worden gerund door zo'n 8.000 vrijwilligers.

 

De Vlaamse Oxfam-wereldwinkels realiseerden volgens het jaarverslag-2013 een omzet van bijna 8,8 miljoen euro, een stijging met 1,7% tegenover het jaar voordien. Samen met de 85 Franstalige Oxfam Magasins du Monde - goed voor 1,7 miljoen euro omzet - tekenen ze voor ruim de helft van de totale omzet van de cvba Oxfam Fair Trade. Die klokte in 2013 af op 20,8 miljoen euro, een kleine 2% meer dan in 2012. Van de totale omzet namen externe klanten ('retail') bijna 2,6 miljoen euro voor hun rekening.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Een mooiere en energiezuinigere winkel zonder investering

18/07/2018

(publireportage) Wilt u al uw winkelfilialen voorzien van LED-verlichting? Maar ziet u op tegen het gedoe, om van de forse investering nog maar te zwijgen? Maxeda kiest daarom voor Light as a Service voor hun Brico en Praxis winkels en bespaart tot wel 70% aan energie.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.