Wasbar is eerste ‘Belgium’s New Brand of the Year’ | RetailDetail

Wasbar is eerste ‘Belgium’s New Brand of the Year’

Wasbar is eerste ‘Belgium’s New Brand of the Year’

Het Gentse concept Wasbar, dat een wassalon combineert met een (eet)café, heeft als eerste de award voor 'Belgium's New Brand of the Year' gewonnen. Het ging daarbij onder andere de kledingketen Bel & Bo vooraf.

Expansie

Belgium's New Brand of the Year is een verkiezing die wordt georganiseerd door de kranten De Tijd en L'Echo, in samenwerking met de marketingorganisatie STIMA. De genomineerden dit jaar waren, naast Wasbar, sportweddenschap Scooore! van de Nationale Loterij, de snoepjes van Cuberdons Léopold, nieuwssite Newsmonkey en kledingketen Bel & Bo.


Wasbar is met drie vestigingen in Vlaanderen een relatief kleine onderneming, maar wordt geprezen voor zijn mix van innovatie, duurzaam ondernemerschap, gezonde ambitie en efficiënte marketing. Het speelt ook in op de demografische trends, waarbij mensen vaker alleen wonen en hun vrije tijd zowel nuttig als aangenaam willen besteden.


Wasbar wil volgend jaar nieuwe zaken openen in Brussel, Leuven, Antwerpen en Brugge. Daarna moet er ook een expansie komen in Wallonië en in het buitenland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

Fox & Cie opent 17e speelgoedwinkel in Doornik

21/06/2018

De Waalse speelgoedketen Fox & Cie heeft haar zeventiende vestiging geopend in het Doornikse winkelcentrum Les Bastions. "Welke crisis in de speelgoedmarkt?", vraagt de keten zich af.

Tom&Co heeft 100 Franse locaties op het oog

21/06/2018

De Belgische dierenspeciaalzaak Tom&Co zet zijn opmars verder op de Franse markt. Zopas opende de 25ste winkel in Nantes, volgens een nieuw concept. Dit jaar zullen er nog zeven vestigingen volgen bij onze zuiderburen.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Speelgoedketen La Grande Récré geeft België op

20/06/2018

De Franse retailer La Grande Récré ondervindt zware financiële problemen en wil zich concentreren op de thuismarkt. De Belgische tak legt volgende maandag de boeken neer: 16 winkels sluiten, 95 jobs gaan verloren.

Naar efficiënte en gelukkige retailmedewerkers

19/06/2018

In België worden de kosten van arbeidsongeschiktheid door burn-out geschat op 7,96 miljard euro. Retailers ontsnappen er niet aan. Ondernemers Fabian Jeanmart en Hendrik Deroo van Clarity Upgrades zien heil in nieuwe managementmodellen.