Wasbar is eerste ‘Belgium’s New Brand of the Year’

Wasbar is eerste ‘Belgium’s New Brand of the Year’

Het Gentse concept Wasbar, dat een wassalon combineert met een (eet)café, heeft als eerste de award voor 'Belgium's New Brand of the Year' gewonnen. Het ging daarbij onder andere de kledingketen Bel & Bo vooraf.

Expansie

Belgium's New Brand of the Year is een verkiezing die wordt georganiseerd door de kranten De Tijd en L'Echo, in samenwerking met de marketingorganisatie STIMA. De genomineerden dit jaar waren, naast Wasbar, sportweddenschap Scooore! van de Nationale Loterij, de snoepjes van Cuberdons Léopold, nieuwssite Newsmonkey en kledingketen Bel & Bo.


Wasbar is met drie vestigingen in Vlaanderen een relatief kleine onderneming, maar wordt geprezen voor zijn mix van innovatie, duurzaam ondernemerschap, gezonde ambitie en efficiënte marketing. Het speelt ook in op de demografische trends, waarbij mensen vaker alleen wonen en hun vrije tijd zowel nuttig als aangenaam willen besteden.


Wasbar wil volgend jaar nieuwe zaken openen in Brussel, Leuven, Antwerpen en Brugge. Daarna moet er ook een expansie komen in Wallonië en in het buitenland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Kortingsactie Shoptalk Europe nadert einde

14/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Genomineerden Mercuriusprijs bekend

14/09/2017

Op 25 oktober reikt Comeos de Mercuriusprijs uit, waarbij de organisatie het beste winkelconcept van het jaar beloont. De elf genomineerden zijn nu al bekend gemaakt.

"EU moet grenzen e-commerce beter vastleggen"

13/09/2017

Volgens Nederlands europarlementariër Marietje Schaak moet de Europese Commissie een beter kader creëren voor digitale handel in en met de Europese lidstaten. Anders gaan grote internetbedrijven de standaarden zelf bepalen, vreest ze.

Europa wil betere omkadering franchisenemers

13/09/2017

Het Europees Parlement heeft gisteren het rapport ‘Over de werking van franchising in de detailhandel’ aangenomen. Daarin staan een aantal punten die de positie van de franchisenemer moeten versterken.

Google dan toch in beroep tegen Europese boete

12/09/2017

Ondanks eerdere meldingen dat Google de nodige aanpassingen ging doen aan Google Shopping om in orde te zijn met de Europese wetgeving, heeft het internetbedrijf nu toch besloten om in beroep te gaan tegen de monsterboete.

Back to top