Wasbar is eerste ‘Belgium’s New Brand of the Year’

Wasbar is eerste ‘Belgium’s New Brand of the Year’

Het Gentse concept Wasbar, dat een wassalon combineert met een (eet)café, heeft als eerste de award voor 'Belgium's New Brand of the Year' gewonnen. Het ging daarbij onder andere de kledingketen Bel & Bo vooraf.

Expansie

Belgium's New Brand of the Year is een verkiezing die wordt georganiseerd door de kranten De Tijd en L'Echo, in samenwerking met de marketingorganisatie STIMA. De genomineerden dit jaar waren, naast Wasbar, sportweddenschap Scooore! van de Nationale Loterij, de snoepjes van Cuberdons Léopold, nieuwssite Newsmonkey en kledingketen Bel & Bo.


Wasbar is met drie vestigingen in Vlaanderen een relatief kleine onderneming, maar wordt geprezen voor zijn mix van innovatie, duurzaam ondernemerschap, gezonde ambitie en efficiënte marketing. Het speelt ook in op de demografische trends, waarbij mensen vaker alleen wonen en hun vrije tijd zowel nuttig als aangenaam willen besteden.


Wasbar wil volgend jaar nieuwe zaken openen in Brussel, Leuven, Antwerpen en Brugge. Daarna moet er ook een expansie komen in Wallonië en in het buitenland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


GS1 Belgilux kondigt grootste productdatabase ter wereld aan

16/01/2018

(publireportage) GS1 Belgium & Luxembourg lanceert GS1 CLOUD, dé grootste productdatabase ter wereld. Hoe komen uw producten erin terecht en wat kunt u ermee doen? Kom op 8 februari naar ons FORUM 2018 in Brussel voor alle details!

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Stekker uit bijna 150 geldautomaten in supermarkten

11/01/2018

Uitbaters van supermarkten mogen niet langer de geldautomaat in hun zaak zelf vullen met bankbriefjes. Een wet uit 1990 bepaalt namelijk dat enkel een beveiligingsfirma dat nog mag, zelfs al liggen er maar enkele meters tussen de kassa’s en de automaat.

Back to top