BMW maakt van auto's ‘rijdende winkels’

BMW maakt van auto's ‘rijdende winkels’

Na de Apple Store en de Android Store is er nu ook de ConnectedDrive Store, die BMW-rijders toelaat via het infotainmentsysteem van hun auto apps te downloaden en diensten te kopen. De stap naar rijdende e-commerce is nu wel heel dichtbij.

Apps en diensten kopen in de auto

Via het Connected Drive Systeem kunnen klanten van in hun auto extra apps en diensten aankopen. Het gaat in eerste instantie om bijvoorbeeld updates voor navigatiesystemen en extra GPS-kaarten, maar ook om applicaties om muziek te streamen.

 

Daarnaast er is ook een heuse ‘Concierge’ te huur: die beantwoordt concrete vragen van automobilisten, verstuurt desgewenst berichten en kan zelfs een restaurant, hotel of theater in de buurt reserveren. De Duitse autoconstructeur sluit niet uit dat de bestuurder later ook merchandising- en onderhoudsproducten zal kunnen bestellen en betalen via het 'in car'-systeem. En dan is het maar een koud kunstje meer om deals te sluiten met supermarkten, warenhuizen en andere webshops...

 

De ConnectedDrive Store van BMW wordt in de lente van 2015 gelanceerd, te beginnen in de Verenigde Staten. In een latere fase volgt dan de rest van de wereld.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Mercedes verkoopt aantal Belgische garages

20/07/2017

De Duitse autobouwer Mercedes-Benz gaat een tiental garages in België en Luxemburg verkopen. Momenteel baat het zelf 14 verkooppunten uit in België, daarvan zullen er vijf verkocht worden. In Luxemburg wordt gezocht naar een overnemer voor vijf garages.

“Benzine en diesel vanaf 2035 verdwenen”

14/07/2017

In een nieuw rapport voorspellen onderzoekers van ING dat er vanaf 2035 geen wagens meer geproduceerd zullen worden die rijden op diesel of benzine. Volgens het rapport zal elektrisch rijden binnenkort al goedkoper zijn dan met een traditionele motor.

Volvo bant vanaf 2019 klassieke motoren

05/07/2017

Het Zweedse automerk Volvo gaat vanaf 2019 enkel nog maar modellen op de markt brengen die een hybride of volledig elektrische motor hebben. De traditionele modellen zullen volledig verdwijnen.

Pop-up is marketingtool voor Suzuki

22/05/2017

Belevingsmarketing in de praktijk: samen met andere Japanse merken runt Suzuki in Antwerpen een pop-uplounge ter promotie van de nieuwe Swift. Zo brengen ze een stukje Tokio naar België.

Bestellen bij Starbucks kan nu ook via Ford-wagen

24/03/2017

Autobouwer Ford heeft bekend gemaakt dat chauffeurs die beschikken over een wagen met de SYNC3-stemtechnologie binnenkort ook rechtstreeks bestellingen kunnen plaatsen bij koffieketen Starbucks.

Dieselgate: Renault in opspraak, huiszoekingen bij Audi en VW

16/03/2017

Het dieselgate-schandaal mag dan een tijdje achter ons liggen, het onderzoek loopt nog altijd. Gisteren vielen speurders binnen in enkele Duitse vestigingen van Audi en moederbedrijf Volkswagen, en in Frankrijk brengt een uitgelekt rapport Renault zwaar in opspraak.

Back to top