BMW maakt van auto's ‘rijdende winkels’

BMW maakt van auto's ‘rijdende winkels’

Na de Apple Store en de Android Store is er nu ook de ConnectedDrive Store, die BMW-rijders toelaat via het infotainmentsysteem van hun auto apps te downloaden en diensten te kopen. De stap naar rijdende e-commerce is nu wel heel dichtbij.

Apps en diensten kopen in de auto

Via het Connected Drive Systeem kunnen klanten van in hun auto extra apps en diensten aankopen. Het gaat in eerste instantie om bijvoorbeeld updates voor navigatiesystemen en extra GPS-kaarten, maar ook om applicaties om muziek te streamen.

 

Daarnaast er is ook een heuse ‘Concierge’ te huur: die beantwoordt concrete vragen van automobilisten, verstuurt desgewenst berichten en kan zelfs een restaurant, hotel of theater in de buurt reserveren. De Duitse autoconstructeur sluit niet uit dat de bestuurder later ook merchandising- en onderhoudsproducten zal kunnen bestellen en betalen via het 'in car'-systeem. En dan is het maar een koud kunstje meer om deals te sluiten met supermarkten, warenhuizen en andere webshops...

 

De ConnectedDrive Store van BMW wordt in de lente van 2015 gelanceerd, te beginnen in de Verenigde Staten. In een latere fase volgt dan de rest van de wereld.

Tags: