Duitse nummers 1 en 2 in autobeglazing gaan samen onder Belgische vlag

Duitse nummers 1 en 2 in autobeglazing gaan samen onder Belgische vlag

De Belgische specialist in voertuigbeglazing Belron neemt zijn Duitse concurrent junited AUTOGLAS over. Hoeveel de groep boven Carglass betaalt, is niet bekend.

Tweede overname in korte tijd

Een dikke maand na de overname van het Nederlandse Autotaalglas voegt de dochter van de beursgenoteerde autodistributeur D'Ieteren (VW, Audi & Co) alweer een voertuigbeglazer toe aan zijn portefeuille: Belron koopt het Duitse junited AUTOGLAS, de nummer twee op de Duitse markt... na Belron-dochter Carglass.

 

Het franchisenetwerk van junited AUTOGLAS telt bij onze Oosterburen immers 238 servicepunten, goed voor een omzet van 35,4 miljoen euro. Carglass heeft in Duitsland meer dan 300 vestigingen, maar aparte omzetcijfers worden niet bekendgemaakt. Net als bij de recente overname in Nederland zullen ook in Duitsland beide merken naast elkaar blijven opereren.

 

Belron is intussen actief in 34 landen en boekte vorig jaar een omzet van 2,9 miljard euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dyson gaat elektrische auto’s maken

27/09/2017

Wie Dyson zegt, die denkt voornamelijk aan stofzuigers. Daar komt binnen enkele jaren mogelijk verandering in, want het bedrijf wil zich vanaf 2020 storten op de markt van de elektrische auto’s.

Mercedes verkoopt aantal Belgische garages

20/07/2017

De Duitse autobouwer Mercedes-Benz gaat een tiental garages in België en Luxemburg verkopen. Momenteel baat het zelf 14 verkooppunten uit in België, daarvan zullen er vijf verkocht worden. In Luxemburg wordt gezocht naar een overnemer voor vijf garages.

“Benzine en diesel vanaf 2035 verdwenen”

14/07/2017

In een nieuw rapport voorspellen onderzoekers van ING dat er vanaf 2035 geen wagens meer geproduceerd zullen worden die rijden op diesel of benzine. Volgens het rapport zal elektrisch rijden binnenkort al goedkoper zijn dan met een traditionele motor.

Volvo bant vanaf 2019 klassieke motoren

05/07/2017

Het Zweedse automerk Volvo gaat vanaf 2019 enkel nog maar modellen op de markt brengen die een hybride of volledig elektrische motor hebben. De traditionele modellen zullen volledig verdwijnen.

Pop-up is marketingtool voor Suzuki

22/05/2017

Belevingsmarketing in de praktijk: samen met andere Japanse merken runt Suzuki in Antwerpen een pop-uplounge ter promotie van de nieuwe Swift. Zo brengen ze een stukje Tokio naar België.

Bestellen bij Starbucks kan nu ook via Ford-wagen

24/03/2017

Autobouwer Ford heeft bekend gemaakt dat chauffeurs die beschikken over een wagen met de SYNC3-stemtechnologie binnenkort ook rechtstreeks bestellingen kunnen plaatsen bij koffieketen Starbucks.

Back to top