Eerste van 17 ‘FordStores’ openen in ons land

Eerste van 17 ‘FordStores’ openen in ons land

Na Engeland, Frankrijk en Nederland openen nu ook in ons land de eerste 'FordStores', die de klant volledig moeten onderdompelen in de wereld van Ford. Eind volgend jaar moeten er 500 van die FordStores zijn in heel Europa.

Nespresso en Apple achterna

Met zijn nieuwe retailconcept wil de constructeur naar eigen zeggen "de klantervaring in zijn showrooms naar de 21ste eeuw brengen" door klanten "op een natuurlijke en interactieve manier te laten kennis maken met het volledige gamma van producten en diensten". Het concept is geïnspireerd op de aanpak van merkenwinkels uit andere sectoren, zoals die van Nespresso en Apple, klinkt het bij Ford.

 

Zo is elke FordStore opgedeeld in duidelijk afgebakende zones. In de 'Discover'-zone vinden de klanten tablets en een 3D-videowall waar ze hun wagen kunnen configureren en levensgroot bekijken. Er komen aparte zones voor het onthaal en afgebakende ruimtes per voertuigtype. De FordStores genieten ook de exclusiviteit voor de topmodellen, zoals de Vignale en de Mustang. Alle winkels krijgen een ultramoderne stijl aangemeten, met de nadruk op ruimtelijkheid en transparantie, in de kleuren wit, oranje en blauw (meer foto's vindt u hier).

 

17 FordStores tegen eind dit jaar

"Onze ambitie is om ervoor te zorgen dat FordStores een best-in-class klantenbeleving bieden, en dat zowel in de showroom als online. FordStores vertegenwoordigen het allerbeste van Ford en zijn het gezicht van Ford in de grote steden in Europa", zegt marketingverantwoordelijke Gaetano Thorel. "Veel klanten die een showroom binnenstappen zijn al zeer goed geïnformeerd en verwachten dat hun aankoopervaring een échte belevenis is."

 

Tegen eind 2015 zal Ford Belgium - dat de Belgisch-Luxemburgse markt bedient - 19 FordStores openen: 17 in ons land en twee in het Groothertogdom. Op de volledige Europese markt zal de teller tegen die tijd op 200 staan, maar eind 2016 moeten klanten al terechtkunnen bij 500 Europese FordStores.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dyson gaat elektrische auto’s maken

27/09/2017

Wie Dyson zegt, die denkt voornamelijk aan stofzuigers. Daar komt binnen enkele jaren mogelijk verandering in, want het bedrijf wil zich vanaf 2020 storten op de markt van de elektrische auto’s.

Mercedes verkoopt aantal Belgische garages

20/07/2017

De Duitse autobouwer Mercedes-Benz gaat een tiental garages in België en Luxemburg verkopen. Momenteel baat het zelf 14 verkooppunten uit in België, daarvan zullen er vijf verkocht worden. In Luxemburg wordt gezocht naar een overnemer voor vijf garages.

“Benzine en diesel vanaf 2035 verdwenen”

14/07/2017

In een nieuw rapport voorspellen onderzoekers van ING dat er vanaf 2035 geen wagens meer geproduceerd zullen worden die rijden op diesel of benzine. Volgens het rapport zal elektrisch rijden binnenkort al goedkoper zijn dan met een traditionele motor.

Volvo bant vanaf 2019 klassieke motoren

05/07/2017

Het Zweedse automerk Volvo gaat vanaf 2019 enkel nog maar modellen op de markt brengen die een hybride of volledig elektrische motor hebben. De traditionele modellen zullen volledig verdwijnen.

Pop-up is marketingtool voor Suzuki

22/05/2017

Belevingsmarketing in de praktijk: samen met andere Japanse merken runt Suzuki in Antwerpen een pop-uplounge ter promotie van de nieuwe Swift. Zo brengen ze een stukje Tokio naar België.

Bestellen bij Starbucks kan nu ook via Ford-wagen

24/03/2017

Autobouwer Ford heeft bekend gemaakt dat chauffeurs die beschikken over een wagen met de SYNC3-stemtechnologie binnenkort ook rechtstreeks bestellingen kunnen plaatsen bij koffieketen Starbucks.

Back to top